
Fabian Kreim prowadzi w klasyfikacji generalnej po pierwszym etapie Rajdu Lausitz 2018. Niemiec wygrał trzy z czterech piątkowych oesów. Drugie miejsce zajmuje Andres Grondal który zapisał na swoje konto czwarty odcinek specjalny Rajdu. Norweg traci do Kreima w klasyfikacji generalnej 16.4 sekundy. Podium zamyka Kahle Matthias (+20.3s).
W pierwszej dziesiątce mamy aż trzech Polaków. Najwyżej sklasyfikowany jest Marcin Słobodzian i Grzegorz Dachowski którzy plasują się na ósmym miejscu. Załoga SPRT jest liderem NR4. Na trzecim oesie załoga numer 22 zablokowała oes. Decyzją sędziów czasy poszkodowanych załóg zostały skorygowane.

Na dziewiątym miejscu w generalce plasuje się Daniel Chwist oraz Dariusz Burkat w Hyundaiu I20 R5 (+2.33,6). Czołową dziesiątkę zamyka Maciej Stolarski który jest drugi w klasie NR4!
W klasie C17 mamy zaciekłą walkę o fotel lidera. Na prowadzeniu jest Patryk Dudziński zaledwie o 0.7 sekundy nad Wiesławem Zagonem!
Jutro do rywalizacji wróci Sylwester Płachytka który po pierwszej piątkowej pętli Rallye Lausitz 2018 zajmował piąte miejsce w klasyfikacji generalnej lecz na strefie serwisowej okazało się że obudowa skrzyni biegów pękła. Pisaliśmy o tym TUTAJ
Klasyfikacja generalna po OS4
1. | ![]() 3 |
Kreim Fabian – Christian F. Škoda Fabia R5 |
RC2 | 30:01.3 | ||
2. +1 |
![]() 1 |
Grøndal A. – Eilertsen R. Ford Fiesta R5 |
RC2 | 30:17.7 | +16.4 +16.4 |
|
3. −1 |
![]() 2 |
Kahle Matthias – Doerr C. Škoda Fabia R5 |
RC2 | 30:21.6 | +20.3 +3.9 |
|
4. | ![]() 4 |
Orsák J. – Žáková J. Ford Fiesta R5 |
RC2 | 30:29.8 | +28.5 +8.2 |
|
5. | ![]() 14 |
Kiss Ferenc – Patkó G. Škoda Fabia R5 |
RC2 | 31:14.5 | +1:13.2 +44.7 |
|
6. | ![]() 6 |
Gassner jun. H. – Mayrhofer U. Mitsubishi Lancer Evo X |
C18 | 31:42.8 | +1:41.5 +28.3 |
|
7. | ![]() 5 |
Poulsen K. – Frederiksen O. Škoda Fabia R5 |
RC2 | 31:53.9 | +1:52.6 +11.1 |
|
8. +2 |
![]() 25 |
Słobodzian M. – Dachowski G. Subaru Impreza STi N15 |
RC2 | 32:22.3 | +2:21.0 +28.4 |
|
9. | ![]() 9 |
Chwist Daniel – Burkat D. Hyundai i20 R5 |
RC2 | 32:34.9 | +2:33.6 +12.6 |
|
10. +1 |
![]() 28 |
Stolarski M. – Dzienis B. Mitsubishi Lancer Evo IX |
RC2 | 32:38.3 | +2:37.0 +3.4 |
|
11. −3 |
![]() 10 |
Schwedt Roman – Wenzel M. Peugeot 207 S2000 |
RC2 | 32:43.1 | +2:41.8 +4.8 |
|
12. | ![]() 33 |
Cais Erik – Krajča Ondřej Peugeot 208 R2 |
RC4 | 33:17.9 | +3:16.6 +34.8 |
|
13. +1 |
![]() 8 |
Gassner sen. H. – Kramer J. Mitsubishi Lancer Evo X |
C18 | 33:26.8 | +3:25.5 +8.9 |
|
14. −1 |
![]() 11 |
Olsen A. – Eilertsen R. Ford Fiesta R5 |
RC2 | 33:26.9 | +3:25.6 +0.1 |
|
15. +2 |
![]() 19 |
Liebehenschel D. – Drüge M. Mitsubishi Lancer Evo VII |
C18 | 33:28.6 | +3:27.3 +1.7 |
|
16. | ![]() 27 |
Bækkevold B. – Fredriksen D. Mitsubishi Lancer Evo IX |
C18 | 33:31.2 | +3:29.9 +2.6 |
|
17. −2 |
![]() 13 |
Kurka Tomáš – Vajík K. Ford Fiesta R5 |
RC2 | 33:40.5 | +3:39.2 +9.3 |
|
18. | ![]() 24 |
Polak K. – Włoch Ł. Mitsubishi Lancer Evo IX |
C18 | 33:59.7 | +3:58.4 +19.2 |
|
19. | ![]() 17 |
Sýkora Jan – Palivec Š. Mitsubishi Lancer Evo IX R4 |
C18 | 34:08.5 | +4:07.2 +8.8 |
|
20. +1 |
![]() 18 |
Ramonat R. – Phieler S. Mitsubishi Lancer Evo VII |
F01 | 34:16.5 | +4:15.2 +8.0 |
|
21. −1 |
![]() 35 |
Stensbøl L. – Stensbøl M. Peugeot 208 R2 |
RC4 | 34:18.0 | +4:16.7 +1.5 |
|
22. | ![]() 40 |
Poletyło P. – Grzywaczewski B. BMW 318 iS E36 |
C18 | 34:29.1 | +4:27.8 +11.1 |
|
23. | ![]() 23 |
Richter Dirk – Vogel Anja Mitsubishi Lancer Evo VI |
C18 | 34:33.3 | +4:32.0 +4.2 |
|
24. +2 |
![]() 54 |
Bubik K. – Korzeniewski R. BMW 320 E46 |
C18 | 35:14.7 | +5:13.4 +41.4 |
|
25. +4 |
![]() 50 |
Trysnes Kenneth – Olsen K. Subaru Impreza STi N16 |
RC2 | 35:29.0 | +5:27.7 +14.3 |
|
26. +1 |
![]() 34 |
Oldrati Enrico – De Guio E. Peugeot 208 R2 |
RC4 | 35:32.0 | +5:30.7 +3.0 |
|
27. −2 |
![]() 20 |
Milde Ken – Möhrpahl H. Mitsubishi Lancer Evo VIII |
C18 | 35:35.4 | +5:34.1 +3.4 |
|
28. +2 |
![]() 51 |
Hankiewicz P. – Hryniuk J. Subaru Impreza STi |
C18 | 35:59.9 | +5:58.6 +24.5 |
|
29. −1 |
![]() 31 |
Sulzinger R. – Kiefer L. Ford Fiesta R2 |
RC4 | 36:03.6 | +6:02.3 +3.7 |
|
30. +1 |
![]() 16 |
Petersen Jan – Kvick J. Volkswagen Polo MK4 S2000 |
RC2 | 36:37.6 | +6:36.3 +34.0 |
|
31. +2 |
![]() 75 |
Bell R. – Garrod D. Ford Fiesta 1.6 |
C16 | 36:46.3 | +6:45.0 +8.7 |
|
32. +1 |
![]() 30 |
Dunovský V. – Navrátil J. Peugeot 208 R2 |
RC4 | 36:52.5 | +6:51.2 +6.2 |
|
33. +2 |
![]() 45 |
Czekan B. – Trzaska S. Mitsubishi Lancer Evo VI |
C18 | 36:56.1 | +6:54.8 +3.6 |
|
34. +3 |
![]() 46 |
Fechner Robby – Pitzk F. Mitsubishi Lancer Evo VI |
F01 | 37:11.7 | +7:10.4 +15.6 |
|
35. +1 |
![]() 39 |
Scheidhammer A. – Regner A. Opel Astra GTC CDTi |
F04 | 37:13.0 | +7:11.7 +1.3 |
|
36. +3 |
![]() 77 |
Baikov Klim – Kleshchev A. Lada VAZ 2105 |
C16 | 37:35.8 | +7:34.5 +22.8 |
|
37. +1 |
![]() 48 |
Klemund Dirk – Bemmann J. Subaru Impreza STi N12 |
F01 | 37:40.1 | +7:38.8 +4.3 |
|
38. +3 |
![]() 38 |
Günther Kai – Hirsch A. Citroën DS3 R3T Max |
RC3 | 38:09.6 | +8:08.3 +29.5 |
|
39. +5 |
![]() 52 |
Gerber Michael – Hanke Sven Subaru Impreza GT Turbo |
F01 | 38:10.2 | +8:08.9 +0.6 |
|
40. +3 |
![]() 67 |
Dudziński P. – Binięda A. Opel Astra |
C17 | 38:14.7 | +8:13.4 +4.5 |
|
41. +1 |
![]() 74 |
Zagon Wiesław – Ragiel D. Renault Clio Sport |
C17 | 38:15.4 | +8:14.1 +0.7 |
|
42. +3 |
![]() 47 |
Linnbach Ulf – Schneider K. Subaru Impreza GT Turbo |
C18 | 38:36.7 | +8:35.4 +21.3 |
|
43. +3 |
![]() 49 |
Stock Uwe – Sitz Steffen Subaru Impreza STi |
C18 | 38:43.5 | +8:42.2 +6.8 |
|
44. −4 |
![]() 41 |
Heilborn Nick – Meier Rene BMW M3 E36 |
F04 | 38:45.6 | +8:44.3 +2.1 |
|
45. +2 |
![]() 76 |
Pawłowski A. – Pawłowski M. Honda Civic |
C16 | 38:55.5 | +8:54.2 +9.9 |
|
46. +2 |
![]() 61 |
Brunke T. – Knüpfer B. Volkswagen Golf III GTi 16V |
F05 | 39:02.4 | +9:01.1 +6.9 |
|
47. +6 |
![]() 59 |
Müller Werner – Trabs J. BMW 318 iS E30 |
F05 | 39:32.0 | +9:30.7 +29.6 |
|
48. +6 |
![]() 56 |
Helin Stefan – Seel Annie Opel Ascona A |
K | 39:36.1 | +9:34.8 +4.1 |
|
49. +6 |
![]() 79 |
Weidner Jan – Petzold N. Lada VAZ 2105 VFTS |
C16 | 39:36.8 | +9:35.5 +0.7 |
|
50. +2 |
![]() 60 |
Schneider Jan – Wöll S. BMW 318 Ti Compact |
F05 | 39:39.6 | +9:38.3 +2.8 |
|
51. +5 |
![]() 62 |
Sonntag Rigo – Burkhardt J. Honda Civic Type-R |
F05 | 40:09.0 | +10:07.7 +29.4 |
|
52. +5 |
![]() 81 |
Király Gábor – Molnár A. Lada VAZ 2105 VFTS |
C16 | 41:01.3 | +11:00.0 +52.3 |
|
53. +5 |
![]() 78 |
Rüdiger C. – Reichmann S. Lada VAZ 2105 VFTS |
C16 | 41:29.5 | +11:28.2 +28.2 |
|
54. +5 |
![]() 88 |
Grimm T. – Jungnickel A. Trabant P601 |
F07 | 42:35.0 | +12:33.7 +1:05.5 |
|
55. +6 |
![]() 71 |
Łapkiewicz A. – Zarębska M. BMW 320i E36 |
C17 | 43:02.5 | +13:01.2 +27.5 |
|
56. −24 |
![]() 42 |
Wiesner J. – Harloff S. Volvo 940 (SR) |
F04 | 43:22.7 | +13:21.4 +20.2 |
|
57. +6 |
![]() 65 |
Gerstenberger M. – Borack H. Volvo 240 |
F04 | 43:32.3 | +13:31.0 +9.6 |
|
58. +4 |
![]() 86 |
Neumann Uwe – Strasse Dirk Mitsubishi Colt 16V |
F05 | 43:34.5 | +13:33.2 +2.2 |
|
59. +6 |
![]() 90 |
Kaiser M. – Stützer C. Trabant P601 |
F07 | 43:51.0 | +13:49.7 +16.5 |
|
60. +4 |
![]() 85 |
Schulze F. – Pfützenreuter A. Suzuki Swift Sport |
F05 | 43:58.6 | +13:57.3 +7.6 |
|
61. +5 |
![]() 70 |
Kotalewicz J. – Sadowski A. Opel Astra GSi 16V |
C17 | 44:34.2 | +14:32.9 +35.6 |
|
62. −12 |
![]() 15 |
Płachytka S. – Nowaczewski J. Ford Fiesta R5 (SR) |
RC2 | 44:38.6 | +14:37.3 +4.4 |
|
63. −14 |
![]() 73 |
Perkowski R. – Janusz L. Renault Clio Sport (SR) |
C17 | 44:55.2 | +14:53.9 +16.6 |
|
64. +6 |
![]() 22 |
Eriksson Jan – Eriksson M. Subaru Impreza STi |
F01 | 44:59.7 | +14:58.4 +4.5 |
|
65. +2 |
![]() 37 |
Šimík Filip – Šimík M. Ford Fiesta R2 |
RC4 | 45:01.8 | +15:00.5 +2.1 |
|
66. −16 |
![]() 44 |
Klein Rafael – Kaiser J. BMW M3 E36 (SR) |
F04 | 45:22.8 | +15:21.5 +21.0 |
|
67. +2 |
![]() 83 |
Wenger Enrico – Wenger H. Peugeot 106 XSI |
G10 | 46:27.6 | +16:26.3 +1:04.8 |
|
68. +3 |
![]() 89 |
Eichhorst E. – Vach J. Trabant P601 |
F07 | 47:03.8 | +17:02.5 +36.2 |
|
69. −9 |
![]() 32 |
Brož Dominik – Pfajfr T. Peugeot 208 R2 (SR) |
RC4 | 47:56.3 | +17:55.0 +52.5 |
|
70. −2 |
![]() 63 |
Böhm Thomas – Sommer A. Opel Kadett GSI 16V (SR) |
F05 | 50:50.9 | +20:49.6 +2:54.6 |
|
71. +1 |
![]() 80 |
Eidžiūnas A. – Barysas J. Lada VAZ 2105 VFTS (SR) |
C16 | 52:18.8 | +22:17.5 +1:27.9 |
|
72. +1 |
![]() 36 |
Eson Brådhe J. – Hellstadius A. Peugeot 208 R2 (SR) |
RC4 | 55:12.3 | +25:11.0 +2:53.5 |
|
73. +2 |
![]() 68 |
Bělohradský T. – Rieger D. BMW 318 iS E30 (SR) |
C17 | 55:35.6 | +25:34.3 +23.3 |
|
74. | ![]() 43 |
Rodewald P. – Eichenauer M. Volvo 242 (SR) |
F04 | 55:46.8 | +25:45.5 +11.2 |
|
75. +1 |
![]() 55 |
Kittelsen R. – Kittelsen P. Volvo 940 (SR) |
C18 | 59:42.8 | +29:41.5 +3:56.0 |
|
76. +2 |
![]() 82 |
Günther Pierre – Ernst M. Opel Astra GTC CDTi |
G10 | 1:05:29.1 | +35:27.8 +5:46.3 |
|
77. | ![]() 87 |
Křišťan J. – Kraucher M. Škoda 110 L Rallye (SR) |
K | 1:07:36.1 | +37:34.8 +2:07.0 |