
M-Sport zaprezentował nowy samochód! Znamy cenę!
M-Sport uzupełnia „Drabinę możliwości” dzięki zupełnie nowej Fiesta Rally3. Całkowicie nowy M-Sport Fiesta Rally3 jest pierwszym samochodem zbudowanym dla kategorii FIA Rally3. To nowa kategoria samochodów rajdowych stworzona, aby zapewnić przystępny i niedrogi wóz z napędem na cztery koła do użytku w rajdach krajowych, regionalnych i światowych.
Fiesta Rally3 wyznacza nową erę dla M-Sportu – pierwszego i jak dotąd jedynego producenta, który oferuje samochody na każdy poziom Piramidy Rajdowej FIA. Ekonomiczna Fiesta Rally3 z napędem na cztery koła została zaprojektowana i opracowana w najnowocześniejszym obiekcie M-Sport Poland w Krakowie.
https://test.webgrafika.pl//rajdy/m-sport-coraz-blizej-premiery-fiesty-rally3/
M-Sport Fiesta Rally3 przechodzi intensywny program rozwoju na różnych nawierzchniach i warunkach w całej Europie, wykorzystując unikalny przekrój światowej klasy kierowców takich jak np. Kajetan Kajetanowicz! Wyróżniono jasny zestaw celów i standardów dla Fiesta Rally3, aby zapewnić niezrównaną niezawodność. Najbardziej godnym uwagi celem jest data homologacji; M-Sport Polska ma w planach homologacje pierwszego w historii samochodu Rally3 1 marca 2021 roku.
Cena?
M-Sport Fiesta Rally3 będzie dostępny za 99 999 euro bez VAT i kosztów rejestracji. W oczekiwaniu na popularność kategorii Rally3 w Krakowie trwa już produkcja, a pierwsze zamówienia przyjmowane będą od 16 listopada. Daje to klientom możliwość odebrania Fiesta Rally3 od daty homologacji i rozpoczęcia kampanii w mistrzostwach Rally3 od początku sezonu 2021.
Silnik EcoBoost o pojemności 1,5 litra będzie napędzał Fiestę Rally3, nadając jej charakterystyczny dźwięk w połączeniu z agresywnym wyglądem dzięki otworom wentylacyjnym na masce i tylnemu spojlerowi. Całkowicie nowa Fiesta Rally3 waży 1210 kg. Posiada moc 215 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Wszystko to przenoszone przez pięciobiegową, sekwencyjną skrzynię biegów.
Osiągając prędkość 100 km/h w zaledwie pięć sekund i maksymalną prędkość 185 km/h, M-Sport Fiesta Rally3 stanowi doskonały krok przejściowy dla następnego pokolenia kierowców rajdowych, którzy chcą rozpocząć rajdową przygodę w maszynach z napędem na cztery koła. Fiesta Rally3 firmy M-Sport używa przednich i tylnych amortyzatorów z trójstopniową regulacją i obręczami 17-calowymi i 15-calowymi odpowiednio do asfaltu i szutru.
Dla M-Sport ważne było, aby szybko rozpocząć prace nad Fiesta Rally3. To podkreśla zaangażowanie M-Sport we wspieranie kierowców na całym świecie od podstaw do świetności na światowej scenie rajdów. Mając na uwadze tak szerokie spektrum kierowców, firma M-Sport Poland zapewniła, że program testów to odzwierciedli, wykorzystując prawdziwie zróżnicowaną selekcję kierowców, od weteranów mistrzostw świata po nowe maszyny z napędem na cztery koła.
Maciej Woda, dyrektor M-Sport Polska:
„Jestem bardzo zadowolony z postępów w Fiesty Rally3. Za każdym razem, gdy widzę opracowywany samochód, jestem bardzo dumny z całego zespołu. On niestrudzenie pracuje nad tym prawdziwie przełomowym samochodem przez cały rok 2020. W tym bardzo trudnym dla wszystkich roku krakowski zespół prześciga sam siebie! Nie pozwalają, aby cokolwiek stanęło na drodze w projektowaniu i rozwoju. Serdecznie gratuluję i dziękuję wszystkim, którzy do tej pory przyczynili się do tego projektu.
Fiesta Rally3 i wspólny wysiłek włożony w jej stworzenie uosabiają wszystko, po co istnieje M-Sport. Zapewnienie każdej okazji następnej generacji kierowców. Fiesta Rally3 w żadnym wypadku nie będzie alternatywą dla jakiegokolwiek samochodu, który jest obecnie dostępny. Będzie to zupełnie nowy koncept obsługujący bardzo niedoceniany obszar rajdów. Będzie to idealna odskocznia dla osób przechodzących z napędu na dwa koła na cztery koła. Umożliwia ona kierowcom naukę i doskonalenie umiejętności potrzebnych do obsługi maszyn z napędem na cztery koła. To ogromny krok dla każdego kierowcy.
Od wczesnych rozmów na temat koncepcji Rally3 wszyscy byliśmy bardzo podekscytowani potencjałem tej kategorii. Ograniczenie kosztów było dla nas kluczowym punktem spornym. Uważam, że 99 999 euro będzie bardzo dobrym punktem cenowym dla podstawowego samochodu z napędem na cztery koła. Szczególnie w przypadku krajowych i regionalnych mistrzostw rajdowych na całym świecie.”
Strona internetowa M-Sport – KLIK!
Ford Fiesta Rally3 na Rallypl – KLIK!