
Latvala wskazał następcę hybryd w WRC
Jari-Matti Latvala w ubiegły weekend wystartował w wyścigu Fuji 24h w Japonii. Ścigał się on za kierownicą Toyoty Corrolii z wodorowym napędem! Zajął on wraz z swoim zespołem 6 miejsce w swojej klasie.
Such a fantastic weekend in Japan! ??
We finish the #Fuji24h at the 6th position of our class! We had so much fun!
Thank you Toyota and ROOKIE Racing team for this great experience. #TOYOTA #ROOKIERacing #Corolla #H2Concept pic.twitter.com/SQZyTNF71I
— Jari-Matti Latvala (@JariMattiWRC) June 6, 2022
Treść pod reklamą
Przed wyścigiem Fin podzielił się swoimi spostrzeżeniami dot. napędu wodorowego m.in w rajdach samochodowych dla portalu motorsport.com
Jari-Matti Latvala dla motorsport.com
Zaproszenie było dla mnie prawdziwym zaszczytem, ponieważ jazda tymi wodorowymi samochodami jest bardzo interesująca.
Myślę, że teraz w rajdach stosujemy napęd hybrydowy, ale za 10 lat będziemy musieli znaleźć inne rozwiązanie.
Hybryda jest odpowiednia dla tej epoki, ale myślę, że potrzebujemy czegoś nowego i myślę, że wodór mógłby być opcją w świecie rajdów, ponieważ w rajdach nie możemy jeździć na pełnym napędzie elektrycznym, to niemożliwe. A bez dźwięku nikt nie pójdzie do lasu czy w góry, aby oglądać samochody, musimy mieć dźwięk w rajdach. W wyścigach na torze nie jest to tak ważne, ale w rajdach jest to potrzebne.
Jari-Matti Latvala obecnie jest szefem zespołu Toyota Gazoo Racing WRC. Toyota Gazoo Racing jest aktualnie liderem w klasyfikacji producentów, a Kalle Rovanpera – kierowca zespołu Toyota Gazoo Racing jest liderem w klasyfikacji generalnej kierowców. Wygrał on 3 z 5 rund w tym sezonie.
Źródło: Motorsport.com