
Łukasz Kabaciński o Proto: „To absolutna tragedia w porównaniu do R5” [WYWIAD]
Łukasz Kabaciński – zawodnik Proudcube udzielił wywiadu dla portalu test.webgrafika.pl/ przed sezonem 2021. Kierowca Car Speed Racing opowiedział o przygotowaniach do sezonu 2021, planach na ten rok, a także o różnicach między R5 a samochodem Proto. Nie mogło zabraknąć też pytania o klasę Rally3!
Wywiad z Łukaszem Kabacińskim
test.webgrafika.pl/: Jak wyglądają twoje przygotowania do sezonu? Korzystasz z zimowej aury?
Łukasz Kabaciński: Wraz z Car Speed Racing nawijamy kilometry w N12, to już prawie historyk, ale Prodrive, niesamowicie dużo frajdy daje. Chcemy jeszcze zdążyć pojeździć po jeziorze i po lesie.
Jak wyglądają twoje plany na sezon 2021?
Jedziemy z Michałem Kuśnierzem, Car Speed Racing oraz Kean Motorsport najnowszą Fabią Rally2. Auto nowe, wraz ze wszystkimi upgrade’ami, więc pozostanie tylko szukać prędkości w załodze.
Co myślisz o kalendarzu RSMP na ten sezon?
Podoba mi się. Mam tylko nadzieję, że wszystko się odbędzie, a przede wszystkim oba rajdy szutrowe, bo zdecydowanie wolę luźne nawierzchnie.
Czy Twoja współpraca z Michałem Kuśnierzem będzie dalej trwać?
Jak najbardziej. Kalendarz rajdowy Michała jest dużo bardziej obszerny od mojego, także cieszę się, że priorytetem nadal jest RSMP :). Michała doświadczenie jest ogromne, a atmosfera w aucie super, tacy dwaj starsi Panowie jak my jeszcze potrafią wykrzesać z siebie chęć do walki. Nadal obydwaj chcemy walczyć, a nie wozić się i to jest najważniejsze.

Jak wygląda porównanie auta Proto z autem R5?
Proto to absolutna tragedia w porównaniu do R5, jak również do dobrego R4. To był prawie stracony czas. Prawie bo każde kilometrym coś dają, ale w kontekście wartości za wydane pieniądze to chciałbym o tym zapomnieć. Proto jest ciężkim samochodem, który przez swoją dziwaczną konstrukcję jest bardzo trudny w zmuszeniu do pewnej jazdy. Kosztował nas z Michałem i Car Speed dużo nerwów. Po Rajdzie Śląska wiedziałem, że nigdy więcej do czegoś takiego nie wsiądę więcej, wtedy już miałem na prawdę dość.
Nowa klasa Rally3
Co sądzisz o nowej klasy Rally3? Uważasz że w dłuższej perspektywie czasowej może być tą dominującą w RSMP z powodu mniejszych kosztów w porównaniu z Rally2/R5?
Uważam, że to bardzo dobry pomysł. Nieudanym był Kit Oreci i próba zastąpienia grupy N takim właśnie proto, trochę „proto+” bo przynajmniej lżejsze, ale pomysł był tragiczny w kontekście kosztów. Rally3 to przede wszystkim będą auta fabryczne, których koszt kilometrów będzie przewidywalny i znacznie niższy od R5. Moim zdaniem to idealne zastępstwo grupy N, coś czego brakowało przez prawie 10 lat. Zawsze samochodów grupy N było najwięcej i myślę, że scenariusz będzie podobny z Rally3, notabene cena auta jest bardzo podobna do (kiedyś nowej) dobrej eNki.