
Soprych: „Ten sezon był bardzo pechowy dla naszego auta”
Nadszedł czas na kolejny wywiad z kierowcą rywalizującym w Project Endurance. Dziś na nasze pytania odpowiedział Oskar Soprych, znany także poza torem z działalności głównie na platformie Youtube jako Mazakxd. Oskar opowiedział nam trochę o sobie, jak również jego przygotowaniach do ostatniej rundy sezonu – 24-godzinnym wyścigu na torze Daytona International Speedway.
Jakub Klapa (Project Endurance): Witamy! Dziś moim i Państwa gościem jest popularny w świecie simracingu Mazak, a społeczności Project Endurance znany jako kierowca załogi numer 99 Parcu Motorsport – Oskar Soprych. Witam bardzo serdecznie.
Oskar Soprych: Cześć! Tak jak powiedziałeś w Project Endurance jeżdżę w Parc Motorsport #99, ale większość pewnie kojarzy mnie z kanału na YouTube. Dziękuję RallyPL za zaproszenie, ponieważ była to niemała dla mnie niespodzianka.
J: Oskarze, zacznijmy od tego, że prowadzisz kanał na YouTube. Zgromadziłeś już ponad 2100 subskrybentów. Nie zanosi się, abyś na tym poprzestał.
O: Tak, nie zamierzam zaprzestać na 2,3 czy 4 tysiącach. Myślę bardziej o 10, 50 lub nawet 100 tysiącach, jeśli wszystko pójdzie w dobrym kierunku, ale wiadomo nie można ograniczać się do samego kanału na YouTube. Prowadzę także TikToka Polish F1 Series, na którego zapraszam każdego mojego widza, bo tam jednak ten content pojawia się częściej.
J: Pozostając przy temacie YouTube’a, niedawno na Twoim kanale został umieszczony film o Kacprze Stańczyku z ekipy Wojol Racing. Czy ta mała zaczepka miała być takim krokiem w przód do jakiegoś większego konfliktu, a może jednak wyhamowaniem tej niezgody?
O: Film o Kacprze pojawił się, ponieważ ten „kierowca” wielokrotnie pokazywał swoje umiejętności na torze i zirytował mnie, gdy stwierdził, że jeżdżę gorzej od niego. Niestety niektóre klipy usunął ale wyciągnąłem parę ciekawostek o nim i na tym filmie chciałem zakończyć relację z nim ponieważ uważam, że tacy ludzie nie zasługują na popularność.
J: Płynnie przeskakując na tor Daytona Speedway oraz do samej ligi Project Endurance, jak przygotowania do notabene najważniejszego wyścigu w tym sezonie?
O: Do Daytony przygotowuje się, odkąd zakończył się wyścig na Road Atlancie. Zrobiłem już ponad 2000 km oraz cztery wersje setupa, myślę, że jestem dobrze przygotowany do tego wyścigu.
J: A jakbyś podsumował cały drugi sezon w wykonaniu ekipy 99?
O: Ten sezon był bardzo pechowy dla naszego auta. Przegrzana kierownica w pierwszym wyścigu oraz pechowe kolizje na Interlagos i Road Ameryce. Na szczęście Watkins Glen dojechaliśmy. W Atlancie pokazaliśmy, na co nas stać w wyścigu i mam nadzieje, że sięgniemy po podium na Daytonie.
J: No i na koniec, czy można spodziewać się jakichś dużych niespodzianek na następny, 3 sezon Project Endurance lub w samym projekcie Parc?
O: Jeśli chodzi o Project Endurance obecnie skupiamy się na Daytonie, a co do Parc’a to szykują się duże zmiany w przyszłym sezonie.
J: Dziękuję za poświęcony mi czas! Powodzenia podczas 24H Daytona!