Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
RAJDYWRC

M-Sport stawia ultimatum prezydentowi FIA

M-Sport stawia ultimatum prezydentowi FIA

Malcolm Wilson nalega, aby FIA rozważyła wykorzystanie samochodów klasy Rally1, pozbawionych systemu hybrydowego, w rajdach krajowych i regionalnych, aby utrzymać M-Sport w Rajdowych Mistrzostwach Świata.

Od początku poprzedniego sezonu Malcolm Wilson otrzymywał zapewnienia, że ​​będzie mógł sprzedawać egzemplarze Forda Pumy Rally1 prywatnym kierowcom. Jego biznesowe podejście, dotyczące kontynuowania działalności w rajdach na najwyższym poziomie, opierało się częściowo na tej działalności komercyjnej. Jednak od zeszłego roku M-Sport sprzedał tylko jeden samochód.

Malcolm Wilson

To nie wystarczy. Aby funkcjonować, musimy sprzedawać około 10 samochodów rocznie. W tej chwili nic nie może być brane za pewnik jeśli chodzi o przyszły sezon.

Wilson – wraz z innymi producentami WRC – spotkał się z prezydentem FIA Mohammedem Ben Sulayemem podczas Rajdu Akropolu na początku września. Szef brytyjskiej ekipy przedstawił swoje stanowisko prezydentowi FIA i ma nadzieję na szybkie podjęcie działań w tej sferze.

Malcolm Wilson

Mohammed zdobył z nami siedem tytułów mistrzowskich na Bliskim Wschodzie. Wyjaśniłem mu, że zasadniczo jeździł samochodem Rally1. Wygrał te mistrzostwa w samochodzie klasy premium, którym jeździliśmy na szczycie WRC. Dlaczego nie możemy tego zrobić teraz?

OK, musimy obciąć koszty, ale naprawdę nie sądzę, że w przypadku samochodów Rally1 pieniądze są problemem. Myślę, że to poziom organizacji, który musi uwzględniać imprezy krajowe.

W przypadku hybrydy potrzebne są określone przepisy, co może być zbyt skomplikowane w niektórych rajdach. Jeśli kierowcy nie wiedzą, gdzie mogą jeździć, nie ma dla nich zachęty do zakupu.

Szef M-Sportu zyskał także poparcie innych interesariuszy, dzięki swojej sugestii dotyczącej wykorzystania rajdówek pozbawionych systemu hybrydowego.

Malcolm wilson

Moglibyśmy z łatwością przygotować samochód Rally1 bez hybrydy. Wyciągamy ją, zastępujemy balastem i mamy normalny samochód, który może jeździć na normalnych zasadach. Myślę, że zachęciłoby to kierowców i organizacje do korzystania z tych samochodów.

Coś musi się zmienić. Chęć pozostania w sporcie jest jak zawsze silna, ale sprawa jest prosta. Jeśli będziemy sprzedawać samochody, to zostajemy.

Ben Sulayem zlecił dyrektorowi rajdów FIA, Andrew Wheatleyowi, zbadanie możliwości wykorzystania samochodów Rally1 poza WRC i powiedział w rozmowie z portalem DirtFish, że przyjrzy się potencjalnym kosztom.

Mohammed Ben Sulayem

Pracujemy nad tym. Nie ma jednego rozwiązania. Obniżenie kosztów jest bardzo ważne, ale musimy także rozważyć dopuszczenie tych samochodów do innych mistrzostw.


Źródło: DirtFish
Więcej informacji o WRC w portalu Rallypl



Wybrane dla Ciebie