Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
RAJDYWRC

M-Sport szykuje nowy samochód rajdowy?

Zespół M-Sport jest gotowy, by rozpocząć prace nad Fordem Puma Rally2, gdy tylko FIA wprowadzi zmiany w przepisach w kategorii Rally2.

Obecne regulacje w Rally2 wymagają przebudowy, ponieważ kategoria boryka się z ograniczoną dostępnością odpowiednich modeli samochodów. W szczególności segment B staje się coraz mniej popularny wśród producentów, a Ford zaprzestał produkcji Fiesty – podstawy dla swojego obecnego samochodu Rally2 – w lipcu 2023 roku.

Richard Millener, szef zespołu M-Sport, w rozmowie z DirtFish potwierdził, że Puma Rally2 jest kluczowym celem zespołu. Jednak obecna wersja Pumy, w swojej formie produkcyjnej, nie spełnia wymogów kategorii Rally2 z powodu swojej wysokości i masy.

„Ford Puma Rally2 jest naszym celem. W obecnej formie wysokość i waga samochodu byłyby zaporowe dla Rally2. Jedynym sposobem, aby to zadziałało, jest rurowe podwozie w stylu Rally1”. – powiedział Millener

Rajd Monte Carlo 2023
M-Sport / Red Bull Content Pool

Millener wskazał, że zastosowanie spaceframe (ramy przestrzennej), na której montowane byłyby skalowane panele karoserii, to nie tylko najbezpieczniejsze, ale również najbardziej logiczne rozwiązanie.

Zobacz też: Pajari skomentował rozstanie z Mälkönen

„To najbezpieczniejszy sposób. A robienie tego, budowanie podwozia spaceframe i przykręcanie do niego skalowanych paneli to świetny sposób na zabezpieczenie kategorii na przyszłość. Jeśli zagwarantujesz te zasady na, powiedzmy, 10 lat, pomoże to obniżyć cenę podwozia dzięki produkcji na większą skalę i oszczędnościom skali w tym okresie. – przekonuje szef M-Sportu. ’

Zdobyte doświadczenie w budowie samochodów Rally1 może pomóc usprawnić proces konstrukcji Rally2. Chociaż obecne podwozia Rally1 są budowane ręcznie, Millener wskazuje, że mechanizacja mogłaby znaleźć zastosowanie w procesie produkcji Rally2, co dodatkowo obniżyłoby koszty i zwiększyło wydajność.

„Od kiedy zaczęliśmy budować te samochody Rally1, myślę, że uczciwie będzie powiedzieć, że wszystkie zespoły nauczyły się bardzo wiele na temat usprawniania, rozwijania i ulepszania procesu. Wszystkie podwozia Rally1 są budowane ręcznie, ale co powiedzieć, że nie moglibyśmy dodać mechanizacji do procesu dla Rally2? Miałoby to większy sens, biorąc pod uwagę, że rynek i popyt na te samochody są o wiele większe” – zakończył Millener w rozmowie z dirtfish.com


Źródło: dirtfish.com



Wybrane dla Ciebie