Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
RAJDYWRC

Latvala wsiadł za kierownicę. Wydał werdykt o nowych Rally1

Jari-Matti Latvala miał okazję przetestować zaktualizowaną Toyotę GR Yaris Rally1. Choć zmiany w regulaminie na sezon 2025 oznaczają usunięcie jednostki hybrydowej i zmniejszenie masy samochodu, fiński szef zespołu Toyoty jest optymistycznie nastawiony do nowej specyfikacji.

„Miałem okazję przejechać się nowym autem i, mimo mniejszej mocy, osiągi są zbliżone do poprzednich. Co więcej, samochód sprawia wrażenie jeszcze bardziej zwrotnego” – podsumował Latvala.

Nowe wyzwania w 2025 roku

Toyota wystawi w Rajdzie Monte Carlo aż pięć samochodów Rally1. Obok stałych kierowców – Elfyna Evansa, Kalle Rovanpery i Takamoto Katsuty – do rywalizacji staną także Sébastien Ogier oraz debiutujący w Rally1 Sami Pajari.

„W tym roku mamy bardzo silny skład i jesteśmy pewni, że nasi kierowcy będą walczyć o czołowe lokaty, zarówno w poszczególnych rundach, jak i w klasyfikacji generalnej” – powiedział Latvala.

Dla Pajariego start w Monte Carlo będzie przede wszystkim okazją do zbierania doświadczeń. Toyota zastosowała wobec niego podobną strategię jak wcześniej w przypadku Katsuty – Fin wystartuje w barwach zespołu satelickiego.

Nowe opony – kluczowa zmiana

Poza modyfikacjami w samochodach kluczową nowością w sezonie 2025 jest zmiana dostawcy ogumienia. Hankook zastąpił Pirelli, co dla zespołów oznacza konieczność adaptacji do nowych warunków.

„Monte Carlo to najbardziej wymagający rajd pod względem strategii oponiarskiej, bo warunki zmieniają się bardzo dynamicznie. Podczas testów mieliśmy mieszankę pogody, w tym trochę śniegu, ale rajd zawsze potrafi zaskoczyć” – dodał Latvala.



Wybrane dla Ciebie

Zobacz także
Close