
Mistrz Formuły E: Porsche Taycan przekonało mnie, że samochody elektryczne to przyszłość
António Félix da Costa mieszka w Cascais niedaleko Lizbony. Do poruszania się po stolicy Portugalii i dalszych wyjazdów służy mu w pełni elektryczny samochód sportowy Porsche Taycan. Podczas wizyty w Stuttgarcie-Zuffenhausen, w drodze do fabryki, gdzie powstaje Taycan, z pasją opowiadał o ekscytującej 700-kilometrowej wycieczce, którą odbył swoim egzemplarzem kilka dni temu.
„Zawsze wiedziałem, że samochody elektryczne to przyszłość, ale ta podróż całkowicie mnie do tego przekonała” – powiedział. „Wspaniale, że Porsche buduje takie samochody. Taycan łączy osiągi i efektywność, a to wszystko zamyka w pięknym designie. I ma w sobie całe DNA Porsche”.
W rezultacie portugalski kierowca wyścigowy był jeszcze bardziej zaciekawiony, jak produkcja Porsche Taycan wygląda z bliska.
„Byłem pod ogromnym wrażeniem profesjonalizmu i zaangażowania wszystkich, którzy tutaj pracują” – powiedział. “W pełni odzwierciedla to charakter marki Porsche”. W fabryce 911 uwagę da Costy w szczególności zwrócił fakt, że egzemplarze drogowe i wyścigowe są produkowane w tym samym miejscu. „Ścisły związek pomiędzy produkcją seryjną a budową aut wyścigowych to zdecydowanie jeden z sekretów sukcesu Porsche”.
Wizyta António Félix da Costy w Stuttgarcie-Zuffenhausen była doskonałą okazją, aby „poznać korzenie marki i dowiedzieć się więcej o Porsche”. Również szybka przejażdżka Porsche Carrera Clubsport z 1985 r. ze zbiorów Porsche Museum zrobiła na kierowcy imponujące wrażenie. Jego podróż przez historię producenta samochodów sportowych zaczęła się jednak od elektrycznego pojazdu Egger-Lohner C.2 Phaeton – najstarszej istniejącej konstrukcji, przy której pracował Ferdinand Porsche. Da Costę zachwyciły zwłaszcza samochody Le Mans, począwszy od pierwszych, historycznych modeli aż po 919 Hybrid, z którym zawodnik miał okazję dzielić tory wyścigowe, „choć w innej klasie”, jak dodał z uśmiechem. Podczas zwiedzania był szczerze zachwycony „wszystkimi niesamowitymi samochodami wyścigowymi, które tu zgromadzono. A każdy z nich zostawił swój ślad na historii naszego sportu. Niezrównane dziedzictwo!” – podsumował.
Pod koniec swojej podróży przez przeszłość mistrz Formuły E 2019/2020 podzielił się perspektywami na nadchodzący, dziewiąty sezon Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA. Obecnie wspólnie z ekipą TAG Heuer Porsche intensywnie pracuje nad dalszym rozwojem nowego Porsche 99X Electric Gen3. Jego pierwszym wyścigiem w barwach Porsche będzie E-Prix Meksyku, które odbędzie się 14 stycznia 2023 r. „Nie mogę się doczekać!” – powiedział. „Zespół ciężko pracuje, aby zapewnić nam udany start w nowy sezon”.