
Artur Sękowski w pocie czoła przygotowuje się do sezonu
Artur Sękowski przygotowuje się w pocie czoła do rajdowego sezonu 2021. Sękowski zgłosił się do pierwszej rundy MARTEN Tarmac Masters 2021 – 5. Tech-Mol Rally. Zapytaliśmy Artura, jak wyglądają jego przygotowania do sezonu 2021 oraz plany na nadchodzące miesiące.
test.webgrafika.pl/: Jak wyglądają Twoje przygotowania do sezonu 2021? Twoje nazwisko widnieje na liście zgłoszeń do pierwszej rundy Tarmac Masters.
Artur Sękowski: Tarmac Masters to już marka sama w sobie. Czas zamknięcia listy zgłoszeń liczy się nie w dniach, a w minutach. Oczywiście i nas nie mogło tam zabraknąć. To idealna okazja, aby na dwa tygodnie przed PLANOWANĄ pierwszą rundą RSMP sprawdzić swoją formę oraz przygotowanie samochodu.
Jeżeli chodzi o typowe przygotowania do sezonu, to pół roku temu miałem trochę inny plan, ale niestety rzeczywistość szybko mnie zweryfikowała. Specjalnie przed sezonem zimowym kupiłem BMW e36 w szutrowym specu, które miało posłużyć do śnieżnych treningów.
Niestety, podczas serwisu okazało się, że skrzywione jest zawieszenie, a jego dostępność na rynku rosyjskim, z którego pochodzi, jest mocno ograniczona. Zanim auto zostało naprawione, skończyła się prawdziwa zima. Udało się przejechać tylko jeden zimowy dzień na szutrowym obiekcie i zrobić 100 km na długim kolcu. Mam nadzieję, że chociaż na szutrze uda się nawinąć kilka stówek. To właśnie w ten sposób chciałbym się przygotować do sezonu – złapać rytm, znaleźć szybkość, odnaleźć trochę zagubionej fantazji i wprowadzić się w stan „bycia w gazie”.
Jakie masz plany na sezon 2021?
Moim głównym planem na sezon 2021 jest Rajd Świdnicki (zakładając, że pojedzie jako pierwsza runda RSMP).
To właśnie od przebiegu tego rajdu warunkować będę swoje kolejne starty. Nie chodzi tu o sam wynik sportowy, ale również o to, jak poradzi sobie moje auto na takich długich próbach. Jeżeli wszystko będzie dobrze i będę miał warunki do walki o najwyższe lokaty w Open 2WD+ to będę chciał pojechać jeszcze Rajd Rzeszowski, Rajd Śląska oraz rundę na Słowacji. Ewentualnie zamienię dwie asfaltowe rundy na jeden szutrowy Rajd Polski.
Nie skupiam się na całym sezonie, a jedynie na wybranych rundach, więc mam pełen komfort. Nie muszę kalkulować, zbierać punktów itp. Liczyć się będzie tylko ten rajd na którym aktualnie będziemy. Na tytuły przyjdzie czas w 2022…
Jak przebiega budowa auta na ten sezon?
Nie udało się zrealizować najważniejszego planu czyli zakupu sekwencyjnej skrzyni biegów. Zmianie uległ silnik, jednostkę zastąpił młodszy brat czyli model montowany w M3 e46. Dzięki temu dysponujemy tym samym modelem, którego używają wszyscy nasi konkurenci. Silnik poza lepszą charakterystyką pracy daje mam również około 30 koni extra w stosunku do ubiegłorocznej specyfikacji.
Duży nacisk położyliśmy na poprawę prowadzenia. Zmieniliśmy górne mocowanie amortyzatora, które pozwoli nam na korektę kąta wyprzedzenia zwrotnicy oraz zmodyfikowaliśmy tylne wahacze oraz stabilizator. Mamy nadzieję poprawić tym trochę precyzję prowadzenia przy większych prędkościach. Poza powyższym, auto przechodzi typowy duży przegląd przed sezonowy. – powiedział Artur Sękowski dla portalu test.webgrafika.pl/.
Pierwszą rundą Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski 2021 będzie Rajd Świdnicki Krause 2021, który odbędzie się w dniach 23.04-25.04.