
Najciekawsze pozycje na liście RSMP do Rajdu Polski
Z Forda Fiesty Proto do Škody Fabii Rally2 Evo ze stajni Rallylab przesiada się Tomasz Ociepa, zawodnik Tradepol Team oraz Wicemistrz Polski klasy NAT 2. Kamila Kozdronia z racji jego startów z Rafałem Kwiatkowskim zastąpi Michał Kuśnierz. W nowym aucie, w nowych barwach, i po zmianach w szeregach załogi, będą rywalizować w klasie drugiej.
,,W tym roku na auto nakleimy numer 72. Start w wymagającym rajdzie jakim jest niezaprzeczalnie Rajd Polski to jednocześnie niesamowita frajda jak i mocne wyzwanie. W ostatnich przygotowaniach do rajdu planujemy jeszcze trochę potestować ustawienia w Fabii R5 Evo. Do zobaczenia w Mikołajkach.” – mówi załoga Tradepol Group
Po debiucie w RSMP podczas Świdnickiego, teraz po raz pierwszy pojedzie na szutrach Piotr Ćwikliński z TARS Motorsport. Kierowcy Subaru Imprezy STi N10 przez okres przygotowawczy i w czasie rajdu jako pilot będzie pomagał Michał Pryczek. Dla Piotra będzie to trzeci start w sezonie, po nieukończonej inauguracji z powodu awarii oraz po wygraniu klasy gość w Tychach.
,,Naprawdę ciężko mi w to uwierzyć, ale wszystko wskazuje na to, że już w następny weekend wystartujemy w ORLEN 79. Rajd Polski w cyklu RSMP.pl Na fotelu pilota zasiądzie utytułowany i doświadczony Michał Pryczek – Rally Driver Michał pomoże mi zaadaptować się do bardzo szybkich, szutrowych odcinków tego kultowego rajdu. Mam tylko nadzieje, że będzie potrafił dostosować się do mojego tempa i będzie dyktować chociaż trochę wolniej niż sam jeździ.” – zapowiada Piotr Ćwikliński
Serię Dacia Duster Cup na szutrowe rajdy samochodowe zamienił Wojciech Musiał. Na początku sezonu wystartował w Rally Visaginas z Adamem Biniędą gdzie zajęli dziewiątą pozycję w AWD. Na kolejne starty na prawy fotel wraca już Wojciech Jermakow, a przed zmaganiami w Mikołajkach pojadą w Rajdzie Warmińskim. Od początku występów na luźnej nawierzchni Wojciech dysponuje Subaru Imprezą STi R4 obsługiwanym przez K.Rally Team.
Fiat Grande Punto R3D na szutrze? Czemu nie. Takie wyzwanie podejmie Jacek Michalski i Sebastian Wach. Driver JM Rallysport wraca na oesy po przerwie oraz po wcześniejszym zdobyciu mistrzostwa Polski w klasie HR 2 w barwach Subaru Historic Rally Team. Po Hondzie Civic, Subaru 555, postawił na ośkę z silnikiem diesla oraz ze sekwencyjną skrzynią biegów. To będzie pierwszy start tego Abartha, niegdyś należącego do Marka Mularczyka, na innej nawierzchni niż asfalt.
Na pełen program startów w krajowym czempionacie zdecydowali się Sergiusz Janowski i Krzysztof Grzenia. Załoga jadąca Citroenem C2 R2 powróciła do RSMP po dachowaniu na Rzeszowskim. Już przed rokiem pokazali, że są zdecydowanami faworytami do zwycięstw w swojej klasie i zajmowania wysokich lokat w 2WD. W czasie zeszłorocznej edycji ,,Elmotu” byli najszybsi w Pucharze Debiutanta natomiast w tej odsłonie byli drugą załogą stawki NAT 4. Sergiusz już zapoznał się z szutrami w czasie wrześniowej rundy Motul Gravel Cup gdzie odniósł triumf w RO Open 2.
W klasie 4R2 będzie liczony bułgarski duet Georgi Geradzhiev junior / Gadzhev Georgi. Na Mazury przywiozą Forda Fiestę R2. Po startach w Subaru, epizodach w cyklach MSP Rally Trophy czy też Tarmac Masters, i po pierwszych testach w R2, na Peugeota 208 postawi Tadeusz Bieńko, a miejsce obok ma zająć Jakub Brzeziński, który był już jego trenerem na testach przed 7. Tech-Mol Rally.