
Neuville prowadzi po pętli, problemy Toyoty! – OS1-4 Rajd Chorwacji 2023
Thierry Neuville prowadzi po porannej piątkowej pętli Rajdu Chorwacji 2023! Belg unikał większych problemów (poza uderzeniem w bal siana na OS2) i co najważniejsze wykorzystał problemy konkurencji, dzięki czemu po czterech odcinkach specjalnych znajduje się na fotelu lidera z przewagą 16,1 sekundy nad Elfynem Evansem, który jest na ten moment największą nadzieją Toyoty na zwycięstwo w rajdzie.
Po dość spokojnym OS1, na którym dominowali Seb Ogier oraz Thierry Neuville przyszedł czas na odcinek, który bardzo mocno namieszał w przebiegu rajdu. Najpierw oponę w swoim samochodzie przebił Ogier, a chwilę później niemal w tym samym miejscu „kapcia” złapał również Kalle Rovanpera. Ze zmianą opony lepiej poradził sobie Seb, który stracił na całym zamieszaniu jedynie nieco ponad półtorej minuty, podczas gdy Kalle na mecie stracił do zwycięzcy już ponad dwie minuty.
Treść pod reklamą
⚠️ @SebOgier and @vinzzlandais have pulled over on SS2#CroatiaRally | #WRC
— World Rally Championship (@OfficialWRC) April 21, 2023
Następnie przyszedł czas na dwa krótsze odcinki, które nie były już aż tak dramatyczne dla załóg. Na OS3 największe problemy mógł mieć Elfyn Evans, lecz lekko przebita opona nie zdążyła zbyt mocno przeszkodzić w przejeździe, a na OS4 swój „moment” miał Seb Ogier. Na jednej z sekcji Seb złapał brud na wewnętrznej, przez co niemal nie zmieścił się do kolejnego, lewego zakrętu. Wszystko na szczęście skończyło się dla niego dobrze, ponieważ w całej akcji ucierpiała jedynie końcówka jego tylnego skrzydła.
Sebastien Ogier
„Trochę zbyt szeroko wjechaliśmy w zakręt i spotkaliśmy po drodze jakieś gałęzie. Prawdopodobnie to są te zniszczenia, jakie zauważyliście.”
Z pierwszej pętli może być również zadowolony Ott Tanak zajmujący trzecią lokatę ze stratą 6,1 sekundy do Elfyna Evansa. Esapekka Lappi jest na ten moment na ziemi niczyjej – ma przewagę kilkunastu sekund nad piątym Takamoto Katsutą i podobną stratę do poprzedzającego go Tanaka. Na drugiej pętli możemy spodziewać się ataku ze strony Ogiera oraz liczymy na poprawę tempa u Rovanpery, który na ten moment mocno zawodzi swoim występem.
Kalle Rovanpera
„Mam teraz bardzo mocne problemy z przyczepnością. Musimy znaleźć jakieś rozwiązanie na serwisie.”
1 | 11 | M |
![]() |
RC1 | 37:40.3 | |||
2 | 33 |
![]() |
RC1 | 37:56.4 | + 16.1 | + 16.1 | ||
3 | 8 | M |
![]() |
RC1 | 38:02.5 | + 06.1 | + 22.2 | |
4 | 4 | M |
![]() |
RC1 | 38:15.2 | + 12.7 | + 34.9 | |
5 | 18 |
![]() |
RC1 | 38:30.8 | + 15.6 | + 50.5 | ||
6 | 7 | M |
![]() |
RC1 | 38:36.1 | + 05.3 | + 55.8 | |
7 | 17 | M |
![]() |
RC1 | 39:07.4 | + 31.3 | + 01:27.1 | |
8 | 21 | WRC2 (D/C) |
![]() |
RC2 | 39:29.0 | + 21.6 | + 01:48.7 | |
9 | 24 | WRC2 (DC/CC) |
![]() |
RC2 | 39:58.7 | + 29.7 | + 02:18.4 | |
10 | 30 | WRC2 (DC/CC) |
![]() |
RC2 | 39:59.9 | + 01.2 | + 02:19.6 | |
11 | 20 |
![]() |
RC2 | 40:00.0 | + 00.1 | + 02:19.7 | ||
12 | 69 | M |
![]() |
RC1 | 40:16.2 | + 16.2 | + 02:35.9 | |
13 | 26 | WRC2 (T/DC/CC) |
![]() |
RC2 | 40:16.5 | + 00.3 | + 02:36.2 | |
14 | 29 | WRC2 (DC/CC) |
![]() |
RC2 | 40:45.7 | + 29.2 | + 03:05.4 | |
15 | 22 | WRC2 (T/D/C) |
![]() |
RC2 | 40:47.6 | + 01.9 | + 03:07.3 | |
16 | 25 | WRC2 (T/D/C) |
![]() |
RC2 | 41:14.3 | + 26.7 | + 03:34.0 | |
17 | 28 | WRC2 (T/DC/CC) |
![]() |
RC2 | 41:29.4 | + 15.1 | + 03:49.1 | |
18 | 32 | WRC2 (DCM/CC) |
![]() |
RC2 | 41:36.9 | + 07.5 | + 03:56.6 | |
19 | 23 | WRC2 (D/C) |
![]() |
RC2 | 42:13.2 | + 36.3 | + 04:32.9 | |
20 | 34 | WRC2 (DCM/CC) |
![]() |
RC2 | 42:34.5 | + 21.3 | + 04:54.2 |