Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
AKTUALNOŚCIRAJDYWRC

Nowe hybrydy zbyt gorące – termiczny problem przyszłorocznych konstrukcji

Nowe hybrydy zbyt gorące – termiczny problem przyszłorocznych konstrukcji

Kierowcy Hyundaia zgodnie twierdzą, że ciepło generowane przez układ wydechowy nowych konstrukcji Rally1 będzie dużym problemem w przyszłym roku – szczególnie podczas rund gdzie temperatura otoczenia będzie wysoka.

Hyundai przeprowadza obecnie symulację rajdu swoją nowa maszyną – i20 N Rally1. W środę startowali Tanak z Jarveoją, a dzisiaj jeździł Neuville z Wydaeghe’m. To właśnie pilot Neuvilla stwierdził, że ciepło wydobywające się z układu wydechowego może stanowić problem. Podkreślił również, że nie powinno dotyczyć to jedynie Hyundaia, a wszystkich konstrukcji, mają one bowiem takie samo podwozie.

Martijn Wydaeghe

„Wydech po prostu przechodzi po prawej stronie naszych nóg we wszystkich nowych samochodach, więc dla Toyoty i Forda jest tak samo, a to powoduje ogromne ciepło wewnątrz auta. Teraz testujemy w naprawdę chłodnych warunkach, ale jeśli pojedziemy do Portugalii, Sardynii czy Kenii, będzie to duże wyzwanie. Mamy jednak dobrych inżynierów i liczę, że znajdziemy jakieś rozwiązanie. Więcej też okaże się gdy będziemy testować w nieco cieplejsze dni.”

FIA reprezentowana przez dyrektora rajdów Yvesa Mattona oraz dyrektora technicznego Jeroma Touquea – była obecna na testach Hyundaia. Oznacza to, że jednostka zarządzająca przyjrzy się temu problemowi, który wynikł dzięki nieco dłuższemu formatowi testowego dnia Hyundaia, ale także przeanalizuje bieżącą sytuację dotyczącą pozycji pilotów. Kierowcy fabryczni zaapelowali jednak do FIA, że wyższa pozycja siedząca jest niebezpieczna.

Jarveoja dodał:

Martin Jarveoja

„Omówiliśmy te sprawę z przedstawicielami FIA i mam nadzieję, że pojawią się pomysły na to, co powinniśmy zrobić, więc zobaczymy. Spisali to i prawdopodobnie będą o tym dyskutować. Moja pozycja jest teraz lepsza, więc zakładam, że nas teraz obniżyli. Jestem przekonany, że możemy znaleźć rozwiązanie aby wprowadzić pewne zmiany w naszym samochodzie i czuć się jeszcze bardziej komfortowo. Musimy poczekać i przedyskutować  z FIA i zespołem potencjalne możliwości. Mam nadzieję, że uda nam się zjechać nieco niżej, aby czuć się w samochodzie komfortowo i bezpiecznie.”

Źródło informacji – DirtFish

Więcej o WRC na Rallypl

 



Wybrane dla Ciebie