
Wiemy jakiej kwoty żąda promotor WRC za powrót Rajdu Polski do MŚ!
Pogłoski o powrocie Rajdu Polski do Mistrzostw Świata przybrały w ostatnim czasie na sile. W miniony piątek polska edycja portalu motorsport.com poinformowała o potencjalnym powrocie polskiego klasyka do kalendarza WRC.
Jak wiadomo, koszt partycypacji w Rajdowych Mistrzostwach Świata wiąże się z opłatą na rzecz promotora WRC. Polski Związek Motorowy, w opublikowanym sprawozdaniu za 2022 rok, poinformował, że kwota ta wynosi około pięciu milionów złotych.
Treść pod reklamą
W sprawozdaniu PZM czytamy:
Prowadzone w 2022 roku rozmowy z promotorem Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC) wskazują na możliwość powrotu Rajdu Polski do kalendarza WRC. Potrzebny jest jednak sponsor tytularny na pokrycie kosztów wpisowego do promotora i do FIA. Koszt tego wpisu to około 5 mln złotych.
Przez trzy ostatnie edycje Rajdu Polski sponsorem tytularnym imprezy była firma Orlen. Oprócz tego PZM otrzymuje dotacje od Ministerstwa Sportu (450 000,00) oraz Gminy Mikołajki (50 000,00). Miejmy nadzieję, że Rajd Polski wróci do kalendarza Rajdowych Mistrzostw Świata po siedmiu latach przerwy.
79. Rajd Polski: triumf Sesksa i Francisa
Martins Sesks i Renars Francis (Skoda Fabia RS Rally2) wygrali ORLEN 79. Rajd Polski – trzecią rundę Rajdowych Mistrzostw Europy (FIA ERC) i drugie zawody w kalendarzu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski (RSMP). Sesks to pierwszy kierowca z Łotwy, który triumfował w Rajdzie Polski. Na drugim miejscu rywalizację zakończyli Nowozelandczycy Hayden Paddon i John Kennard (Hyundai i20 N Rally2). Po raz trzeci z rzędu na podium polskiej rundy FIA ERC stanęli Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia RS Rally2), którzy osiągnęli metę na trzeciej pozycji.
79. edycję Rajdu Polski rozegrano w dniach 19-21 maja. Zawodnicy mieli do pokonania trasę o długości 919,47 km, z czego 182,06 km to dystans 16 szutrowych odcinków specjalnych. Łącznie do rywalizacji przystąpiło 81 załóg, w tym 60 w ramach mistrzostw Europy. W rundzie RSMP wzięły udział 33 załogi, a 26 z tego grona walczyło o punkty do klasyfikacji krajowego czempionatu.
Podczas obu etapów panowała słoneczna, bezdeszczowa pogoda, a zawodnicy rywalizowali na suchej nawierzchni. W klasyfikacji generalnej imprezy zwyciężyli Martins Sesks i Renars Francis (Skoda Fabia RS Rally2). W drodze do tego sukcesu Łotysze wygrali 7 z 16 odcinków specjalnych. Sesks to pierwszy Łotysz, który zwyciężył w Rajdzie Polski. Dla 23-latka z Lipawy to drugi w karierze triumf w rundzie Europejskiego czempionatu. Pierwsze zwycięstwo odniósł w ubiegłorocznym Rajdzie Lipawy.
Drugie miejsce, ze stratą 39,6 sekundy do zwycięzców, wywalczyli Hayden Paddon i John Kennard (Hyundai i20 N Rally2). Dzięki temu wynikowi Nowozelandczycy umocnili się na prowadzeniu w punktacji mistrzostw Europy. Na trzecim miejscu finiszowali Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk (Skoda Fabia RS Rally2), których od zwycięzców dzieliło 1:04,9 s. Dla dwukrotnych mistrzów Polski to trzecie z rzędu podium w Rajdzie Polski.
Zródło: pl.motorsport.com