
Kolejna marka z Chin podbije europejskie rynki? Spółka Chery International zapowiada starokontynentalną ekspansję. Pierwszym przyczółkiem będzie Polska – za kilka miesięcy do salonów nad Wisłą trafi rodzina modeli Triggo.
Chociaż Chery International jest relatywnie nowym producentem (spółkę powołano w 1997 roku), Chińczycy zdążyli już wyprodukować przeszło piętnaście milionów samochodów, uruchamiając sieć sprzedaży w ponad stu krajach. Koncern zasłużył na miano największego, chińskiego eksportera i wygląda na to, iż zarząd spółki nie zamierza spoczywać na laurach. Potwierdzają to statystyki – listopadzie sprzedano blisko trzysta tysięcy egzemplarzy i odnotowano już czterdziestoprocentowy wzrost sprzedaży w porównaniu z ubiegłym rokiem.
Zobacz też: Znamy kształt nowego załącznika „K”. FIA wskrzesza motorsportowe potwory
Od kilku miesięcy Chery International obecne jest także w Polsce. Jak na razie w ofercie są marki Omoda oraz Jaecoo, które trafiły już do ponad tysiąca klientów. Chińczycy widzą potencjał w polskim rynku – podjęto więc decyzję o wprowadzeniu kolejnej marki – Chery (nazwa tożsama z nazwą koncernu). Ta była już obecna w Unii Europejskiej, jednak sprzedawano ją pod innymi, lokalnymi nazwami (we Włoszech był to Dr, w Hiszpanii Ebro). Polska będzie zatem pierwszym krajem na Starym Kontynencie, w którym Chińczycy zaoferują markę Chery.
Według plotek, rozwój marki w Polsce ma opierać się o rodzinę crossoverów i SUV-ów Tiggo. Jako pierwsze zadebiutuje kompaktowe Tiggo 7 (odpowiednik Kii Sportage), a następnie pojawi się crossover Tiggo 4, który można będzie porównać do Renault Captura. Chińczycy planują też implementację większego modelu 8 oraz luksusowego 9. Samochody z polskiego rynku mają wyróżniać się inną stylistyką i bogatszym wyposażeniem.
Przeczytaj również: Hołowczyc szuka budżetu na WRC. Ma też europejski plan awaryjny
„Polska to dynamicznie rozwijający się rynek o ogromnym potencjale, który w ostatnich latach wyróżnia się stabilnym wzrostem gospodarczym. Samochody marki Chery, zarówno pod względem różnorodności modeli, jak i dostępnych rodzajów napędów, doskonale odpowiadają na potrzeby polskich kierowców, oferując nowe możliwości wyboru i wzbogacając ofertę na rynku” – Eric Zheng, prezes Chery Polska