
Ogier: „Samochód nie chciał odpalić przez 12-15 minut”
Po zakończeniu pierwszego dnia rywalizacji w Rajdzie Katalonii kierowcy podzielili się swoimi odczuciami związanymi z dzisiejszymi zmaganiami na odcinkach specjalnych. Na pytania odpowiedzieli: lider rajdu Sebastien Ogier, Elfyn Evans, Craig Breen oraz Thierry Neuville, a ich wypowiedzi zebrał Juliusz Winiarek. Serdecznie zapraszamy do lektury!
Prowadzisz w rajdzie po pierwszym dniu, minęło trochę czasu od kiedy ostatni raz to się wydarzyło.
Treść pod reklamą
Sebastien Ogier
„Nie wiem. Wy lepiej znacie się na statystykach, ale z pewnością parę razy byłem na czele po pierwszym dniu. Na pewno jestem zadowolony z dzisiejszego dnia, szczególnie po starcie na trasę jako siódmy. Jest to bardzo pozytywne, ale przewaga nie jest duża, więc jutro musimy pojechać tak samo.”
Dziś startowałeś jako siódmy a i tak prowadzisz. Jutro jedziecie po odcinkach, które bardzo dobrze znasz… to może być twój dzień!
Sebastien Ogier
„Mam nadzieję, że jutro będzie mój dzień. Wszyscy znają bardzo dobrze te odcinki, dużo też się pewnie poduczyli oglądając onboardy, więc jutro trzeba będzie jechać na limicie. Liczę, że warunki będą bardziej stabilne. Na pewno musimy jutro jechać szybko, bo znamy Kalle i jego prędkość, jest bardzo blisko nas, Thierry też nie jest bardzo z tyłu, więc po prostu muszę to powtórzyć.”
Będziesz coś zmieniał w samochodzie po tym jak dziś świetnie się sprawował?
Sebastien Ogier
„Nie będziemy dużo zmieniać w ustawieniach, ale musimy jeszcze rozmawiać o tym z zespołem. Podczas drugiej pętli lekko przestraszony gdy samochód się zatrzymał między odcinkami i musieliśmy naprawić problem z połączeniem jednego z sensorów. W sumie samochód nie chciał odpalić przez 12-15 minut, co było bardzo stresujące. Jestem wdzięczny zespołowi za pomoc udzieloną przez telefon, dzięki nim udało nam się to naprawić.”
Był to jakiś nowy problem, czy może było to coś o czym wiedzieliście już wcześniej?
Sebastien Ogier
„Nie jestem pewien czy był to jakiś stary problem, raczej pierwszy raz nam się to zdarzyło. Było to jakieś łączenie sensora… cieszę się, że mam tak kompetentny zespół, który był w stanie pomóc nam naprawić ten problem przez telefon.”
To nie był wymarzony dzień dla ciebie, jak przebiegał on z twojej perspektywy?
Thierry Neuville
„Ciężko cokolwiek powiedzieć o Toyotach, wydaje mi się, że mieli po prostu lepsze osiągi od nas. Miałem dziś problem z określeniem gdzie jest limit samochodu i jak mocno mogę zaatakować, brakowało mi trochę wyczucia. Musimy popracować nad ustawieniem samochodu na jutro, przez braki w nim czasem trzeba odpuszczać trochę bardziej, co skutkuje utratą czasu.”
Co powiesz o jutrzejszych odcinkach? Znasz je bardzo dobrze, więc może będzie szansa zaryzykować troszeczkę mocniej żeby wywrzeć presję na Toyotach?
Thierry Neuville
„Nie chcę jutro podejmować ryzyka, chcę po prostu jechać szybko. Zobaczymy, walka o mistrzostwo już się skończyła, ale walczymy jeszcze z Ottem i Elfynem o P2. Na pewno fajnie by było znów wygrać rajd. Jeśli będziemy czuć, że jesteśmy w stanie tu wygrać, to spróbujemy zaatakować, jeśli nie będziemy w stanie utrzymać tego tempa, to będziemy musieli być zadowoleni z kolejnych pozycji.”
Te przebicie opony wydaje się być lekką tajemnicą. Dowiedziałeś się już może czegoś więcej o tym zdarzeniu?
Elfyn Evans
„Nie wiem do końca gdzie przebiłem oponę. Powiedzmy, że była to mała niespodzianka, że ją złapaliśmy. Nie wiem czy było to to samo miejsce, w którym dwie inne załogi przebiły oponę, ale wyglądało to podobnie, przynajmniej w kwestii dystansu do mety.”
Wiemy, że jesteś w stanie pojechać czysto, ale jak na razie mało co idzie chyba po twojej myśli.
Elfyn Evans
„Wiem, że tak to wygląda. Musimy się mocno poprawić przed jutrem, trzeba spuścić głowę, zapomnieć o dzisiaj i zaatakować jutro. Nie mamy nic do stracenia, więc zobaczymy co da się zrobić na trasie.”
Opowiedz nam o swoim popołudniu, wiemy, że poranek był lekko frustrujący dla ciebie, znalazłeś coś żeby odbudować pewność siebie?
Craig Breen
„Postawiliśmy pierwsze kroki w stronę dobrego rajdu. Było bardzo zdradliwie, na trasie często ciężko było stwierdzić ile jest brudu, miałem z tym duży problem. Zobaczymy jak będzie jutro.”
Dziś trasy nie były zbyt łaskawe dla was, szczególnie na drugim odcinku specjalnym było dużo błota, jak ciężkie jest to mając tak dużą moc w samochodzie?
Craig Breen
„Nie jest łatwo jeździć tymi maszynami w takich warunkach. Musisz być bardzo ostrożny z gazem, w każdym momencie masz ogromną ilość koni mechanicznych, które po prostu chcą uciec. Pomimo tego, że jest to jeden z najbardziej „czystych” rajdów w kalendarzu, to jednak w wielu miejscach było zdradliwie, nie było tam przyczepności. To było duże wyzwanie.”
Z pewnością jutro będziesz chciał się lekko poprawić. Jest coś co chciałbyś zrobić dziś wieczorem w tym celu?
Craig Breen
„Mam parę pomysłów co do ustawień, które chciałbym spróbować, parę z nich to ustawienia, których używaliśmy jeszcze w tamtym roku podczas testów, wtedy bardzo dobrze auto się na nich sprawowało. Dziś miałem problem z znalezieniem takiego feelingu, pójdziemy więc o krok w tył i zobaczymy jak będzie. To nie jest wielki krok w tył, ale mam nadzieję, że pomoże mi to, ponieważ w tym rajdzie aby jechać szybko musisz dobrze czuć się za kierownicą.”