Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
PRASOWERAJDY

P-Rally X Kumiega Racing

Zespół DEXT P-Rally Team stawia słowo ,,rozwój” na pierwszym miejscu i udowadnia to kolejnym krokiem naprzód w swojej historii. Ekipa z Gdańska po sukcesie, którym niewątpliwie był udział w Dakar Classic, postanowiła nawiązać ciekawą kolaborację. Mowa tu o nowej współpracy P-Rally z Kumiega Racing.

Dla przypomnienia, P-Rally w styczniu wystartowało w czwartej edycji Dakar Classic w Arabii Saudyjskiej. Dwie załogi, Tomek Staniszewski / Stanisław Postawka i Łukasz Zoll / Michał Zoll, w dwóch Porsche 924 Turbo osiągnęły metę pustynnego maratonu. Tym samym stając się pierwszym i jak dotąd jedynym zespołem, który ukończył w kompletnym składzie Dakar jadąc modelem 924. Przez ponad 40 lat nikomu ta sztuka się nie udała, aż do momentu gdy do stawki dołączyli Polacy. P-Rally organizuje też rajdy na regularność dla miłośników marki Porsche oraz wydarzenie Enduro Rally 24.

Kumiega Racing to zespół, który w swoim działaniu łączy nowoczesny oraz klasyczny motorsport. W warsztacie i podczas rajdów lub wyścigów, potrafią jednocześnie zajmować się samochodami klasy Rally2 i historykami jak Porsche 911. ,,Opiekują” się między innymi Škodą Fabią Rally2 Evo Łukasza Byśkiniewicza, Fiatem 126p Andrzeja i Macieja Lubiaka, Talbotem Sunbeam oraz Porsche 911 SC RS Piotra Zaleskiego.

Teraz przeczytajcie na czym będzie polegać współpraca P-Rally i Kumiega Racing, jakie projekty z górnej półki wyjdą od tego połączenia oraz co mają we wspólnych planach.

,,Nie przepadam za jubileuszami, a mało brakowało, że sezon 2024 byłby moim 25 sezonem z nowoczesnymi samochodami. Tak już nie będzie, sezon 2024 będzie pierwszym sezonem w mojej firmie, w którym będziemy serwisować tylko samochody do rajdów i wyścigów w klasach historycznych, i w zasadzie tylko jednej marki, Porsche. Doświadczenie życiowe i biznesowe naszych przyjaciół, którzy zlecili nam serwis swoich samochodów, daje mi komfort współpracy i potężne pokłady zaufania. Rozwijamy spektrum możliwości i oferty, szukając nowych dróg rozwoju, spotkałem Tomka i Maxa Staniszewskich, których dotychczasowe dokonania oraz odważne plany, absolutnie korespondują z moimi. Wspólnie będziemy organizować rajdy dla właścicieli klasycznych samochodów marki Porsche, poszerzymy naszą ofertę o start w klasycznym Porsche w rajdzie Dakar Classic, serwisując w 2025 roku samochód Tomka, będziemy na East African Safari Rally, Monte Carlo Historique i wielu innych epickich zawodach. Jestem pewien, że przyszłość i rozwój szeroko pojętej branży „motorsportowej” oprze się na startach i przygotowaniach samochodów klasycznych.” – mówi Michał Kumiega

,,Wjeżdżamy na inny level! Łączymy nasze działania z Kumiega Racing. Michał Kumiega jest uznanym specjalistą w rajdowym i wyścigowym świecie. Od tego roku jego rajdowa stajnia będzie zajmowała się głównie samochodami marki Porsche, w rajdach i wyścigach historycznych. Kumiega Racing będzie obsługiwał m.in. Porsche 911 SCRS oraz Porsche 911 SC Grupy 4 w Historycznych Rajdowych Mistrzostwach Polski i wybranych rundach Mistrzostw Europy, oraz Porsche 912 z 1965 roku w Historycznych Mistrzostwach Europy w Wyścigach Górskich. My skupimy się na przygotowywaniu najbardziej zaawansowanych projektów Porsche Safari, budując kilka aut cywilnych (944, 928, 911) i kolejne wcielenie 924 DKR2 na najbliższy Dakar Classic 2025. Michał jest także bardzo zaangażowany w organizację wrześniowego rajdu P-series Classic, który na stałe wpisujemy w nasze rajdowe działania. Zapowiada się sportowo, klasycznie, rajdowo, Porsche! Stajemy się tym samym największą stajnią klasycznych, rajdowych Porsche w Polsce. Michał opiekuje się samochodami czołowych zawodników HRSMP, my wnosimy swoje doświadczenia, pilotów i najlepsze jak do tej pory 924 w rajdzie Dakar od 1979 roku. Będziemy także organizowali dla Was rajdy P-series Rally i szkolenia z pilotażu w rajdach na regularność. Dziękujemy Wam za zaufanie i dobrą energię, pozwalającą na takie działania.” – P-Rally

Pierwsze efekty tej współpracy były już widoczne w trakcie Rally Clásico Mallorca, kiedy to Max Staniszewski (pilot rajdowy i koordynator zespołu P-Rally), wystartował na prawym fotelu w Renault Alpine 5 Turbo, obsługiwanego wtedy przez Kumiega Racing.



Wybrane dla Ciebie