
Pierwsze kilometry Sroki w R5!
Lider klasyfikacji 2WD miał niedawno okazję wypróbować Hyundaia i20 R5 z Kowax 2Brally Racing, a także pojeździć na prawym fotelu z Tomem Kristenssonem, który po czterech rundach prowadzi w punktacji RSMP.
W obecnym sezonie mistrzostw Polski Adam Sroka i Patryk Kielar startują jako reprezentanci zespołu Kowax 2Brally Racing – tego samego, dla którego punkty zdobywają Tom Kristensson i Andreas Johansson.
Wizyta na testach była okazją do tego, by usiąść na lewym fotelu rajdówki z Alzenau.
– Dzięki zaproszeniu od Kowax 2BRally Racing miałem okazję po raz pierwszy poprowadzić samochód R5. Co za maszyna! Co prawda nie zrobiłem zbyt wiele kilometrów, ale uśmiech z mojej twarzy nie zejdzie przez długi czas – opowiadał Adam Sroka.
– Auto klasy R5/Rally 2 to naprawdę wymagająca konstrukcja. To chyba jedno z niewielu aut, którym nie jestem wstanie „od strzała” pojechać bardzo szybko, a uwierzcie, że jeździłem mnóstwem różnych samochodów. Największy problem stanowią hamowania, które są o niebo lepsze, niż w każdej innej rajdówce, przez co hamowałem za wcześnie, po czym okazywało się, że mamy małą prędkość przed zakrętem, co zachęcało do dodawanie gazu jeszcze przed zakrętem, a to z kolei wywołuje sporą podsterowność. Pierwszy raz również spotkałem się tak mocnym podtrzymaniem, które „pcha” auto w wolnych zakrętach. Za to trakcja jest niesamowita, również zmiany kierunku jazdy są niezwykle szybkie. Nie jeździłem chyba żadnym innym autem z turbo w którym tak łatwo jest modulować odpowiednią ilość gazu – relacjonował Sroka.
Krótka przygoda z Hyundaiem i20 R5 nie oznacza, że Sroka i Kielar zmieniają rajdówkę. W kolejnej rundzie RSMP ( Marma 31. Rajd Rzeszowski), liderzy ośki pojadą Peugeotem 208 Rally4.
Po czterech rozegranych do tej pory rundach sezonu 2022 Sroka i Kielar mają 99 punktów – o 32 więcej niż zajmujący drugie miejsce Grzegorz Bonder. Sklasyfikowany na trzeciej pozycji Gracjan Predko zgromadził do tej pory 37 punktów mniej niż liderzy.