Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
WECWYŚCIGI

Polska czołówka w LMP2 – Raport z nocnej części 24H Le Mans

Polska czołówka w LMP2 – Raport z nocnej części 24H Le Mans

Dwie trzecie dystansu francuskiego szlagiera za nami. Pora sobie przypomnieć, co wydarzyło się na torze po zmroku.

Pomimo ogromnych starań Toyota #7 nie wyjechała ponownie na tor po incydencie z północy, w zakręcie Tetre Rouge. Kilka samochodów wypadło w tym łuku przez zbyt mokrą nawierzchnię. W tamtym momencie Toyota GR010 Hybrid Kamuiego Kobayashiego odmówiła posłuszeństwa.

Wielkim zaskoczeniem była ekipa Peugeot #94 na prowadzeniu. Wszystko jednak zostało zaprzepaszczone w zakręcie Hunaudières. Gustavo Menenzes przeliczył się z prędkością w wierzchołku i wyrzucił się w zewnętrzną bandę. Uszkodzenia okazały się zbyt poważne, by nie naprawić ich w garażu, toteż to otworzyło walkę między Ferrari, a Toyotą, która trwa aż do teraz. Różnica, między samochodem #51, a #8 wynosi około 24 sekund i stale spada. To zasługa nowych opon miękkich, które otrzymał Ryo Hirakawa podczas dotankowania, natomiast James Calado pozostał przy dotychczasowej mieszance.

W pogoni za Cadillaciem #3 Kevin Estre, o godzinie 8, wypadł z zakrętu, przyciśnięty do wewnętrznej przez samochód LMP2. Zahaczył o wewnętrzną część trawy i odbył drogę przez żwir. Musiał powtórzyć procedurę uruchamiania swojego Porsche 963, by móc wrócić do ścigania.

W klasie LMGTE AM poważne zderzenie z bandą w szybkim zakręcie Indy zaliczyła załoga Proton Competition #88. Nie dało się odratować Porsche 911, co oznaczało koniec wyścigu dla tego zespołu.

Polskie starcie tytanów

W klasie LMP2 na czołowych pozycjach utrzymywały się zespoły z polskimi akcentami – stawce przewodził Inter Europol Competition #34, za nim Team WRT #41 Roberta Kubicy. Na 7.5 godziny przed końcem Kubica dogonił Jakuba Śmiechowskiego i przypuścił atak w szykanach Forda. Ofensywa okazała się zbyt optymistyczna, gdyż wyjechał poza tor i odpuścił na prostej startowej, by oddać prowadzenie rywalowi. Kilka okrążeń później Kubica wykorzystał dublującego Cadillaca #2 i zdołał wyprzedzić Śmiechowskiego.

Dziesięć minut przed godziną 9 samochód #708 załogi Scuderia Glickenhaus zahaczył o żwir po zewnętrznej zakrętu i obrócił się na torze. Olivier Pla spróbował wrócić do jazdy, jednak to okazało się trudniejsze, niż mogło się wydawać. Tylna oś została uszkodzona i Francuz musiał wracać do garażu bokiem.

TOP 3 KAŻDEJ KLASY (stan na godzinę 8:45):

HYPERCAR:
1. #51 Ferrari AF Corse
2. #8 Toyota Gazoo Racing
3. #2 Cadillac Racing

LMP2:
1. #41 Orlen Team WRT
2. #34 Inter Europol Competition
3. #30 Duqueine Team

LMGTE AM:
1. #56 Project 1-AO
2. #85 Iron Dames
3. #57 Kessel Racing

PROJECT GARAGE 56: 31 miejsce w klasyfikacji ogólnej.


Więcej o WEC na Rallypl.com

Oficjalny livetiming 24H Le Mans



Wybrane dla Ciebie