
Po dwóch asfaltowych rundach z rzędu, które nie zmieniły znacząco sytuacji w klasyfikacjach, przyszła pora na powrót na luźną nawierzchnię. Poprzednio rozegrany Rajd Francji-Śródziemnomorski, okazał się najtrudniejszą rundą sezonu, jednakże w kolejnej rundzie kierowcy wcale nie mogli spodziewać się wytchnienia.
Przedostatnią rundą sezonu X ligi Project Simracing był charakteryzujący się szybkimi, dość szerokimi i usianymi sporą ilością hop Rajd Estonii. Podobnie jak we Francji, pogoda nie przeszkadzała kierowcom i cała runda odbyła się na suchej nawierzchni. Zdecydowana większość tras wytyczona była po szutrze, jednakże dwa ostatnie oesy zawierały w sobie część asfaltową na torze rajdowym.
Kota nie ma, myszy harcują
Dotychczasowy lider klasyfikacji generalnej, Tomasz Ciborek nie mógł pojawić się na starcie Rajdu Estonii z powodów zdrowotnych. Cała społeczność Project Simracing trzyma kciuki za szybki powrót Tomka do zdrowia, oraz na wirtualne trasy!
Nieobecność Ciborka najlepiej wykorzystał dj_sasek. Aktualny mistrz Project Simracing wygrał bałtycką rundę (dopisując do wyniku jeden punkt za Power Stage) z przewagą 9-ciu sekund nad drugim zawodnikiem i tym samym zwiększył swoje szanse na obronę mistzostwa, awansując na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej, z zaledwie siedmiopunktową stratą do lidera!
Systematycznie rosnąca, bardzo wysoka, forma rafa3105 w Estonii zaowocowała pierwszym podium Rafa3105. Zawodnik zespołu Redlining Engines dojechał do mety na drugiej pozycji i zajmuje obecnie 6. lokatę w klasyfikacji generalnej.
Na podium, po przerwie trwającej od pierwszej rundy sezonu, powrócił Captain Slow! Jego strata do dj_saska wyniosła co prawda 15 sekund, ale drugi najlepszy wynik sezonu poprawia jego indywidualny wynik punktowy, a co najważniejsze – drużynowy.
Szutrowi kierowcy wracają do „dziesiątki”
Na czwartej pozycji do mety dojechał Daterix. Mimo braku punktów za Power Stage, bardzo szybka i równa jazda w Estonii jak i w całym sezonie, pozwoliła mu objąć pozycję lidera klasyfikacji generalnej na jedną rundę przed końcem sezonu! Różnica między miejscami 1-3 to to tylko 10pkt., zatem ostatnia runda rozstrzygnie ostatecznie sprawę mistrzostwa. Najlepszy wynik w sezonie „wykręcił” w Estonii ThePatrickyo. Do piątej lokaty dorzucił także 2pkt. za Power Stage. Szósta lokata należała do Crifta98, który utrzymuje miejsce tuż za podium w „generalce”. Jako siódmy na mecie zameldował się Kawulok111, który borykał się z ujarzmieniem swojej Toyoty oraz ogranicznikami cięć podczas estońskiej rundy. Ósma lokata należała do Skila625, który podobnie jak ThePatrickyo, osiągnął najlepszy wynik w sezonie. Dziewiąte miejsce to kolejny z zawodników Purple Sector, CAst0r. Po przerwie twającej od Rajdu Portugalii, do dziesiątki wrócił MariuszBee.
Liczba zawodników na starcie kolejnych ligowych rajdów stale się powiększa. Nie inaczej było w Estonii – wliczając niezgłoszonych kierowców, do rywalizacji przystąpiło 36-ciu Kierowców, a metę osiągnęło o czterech mniej.
Liderzy klasyfikacji zespołowej „idą po swoje”
W klasyfikacji zespołowej zwycięską passę kontynuują obecni liderzy, Dwóch i Pół Rajdowca WRT. Wiele razy wspominano, że jest to najrówniej jeżdżący team i ostatecznie można stwierdzić to po Rajdzie Estonii, w którym Daterix i Captain Slow zdobyli po tyle samo (25) punktów! Wszystko za sprawą trzech dodatkowych punktów zdobytych przez Daterixa na Power Stage. Dobrze spisał się także 15-ty Electrician6000V, który powiększył zespołowy dorobek o 6pkt.
Drugie miejsce w Estonii zajął zespół Orange Arrows. Na wynik zaledwie 5pkt. gorszy od zwycięzców, złożyły się rezultaty: pierwszego dj_saska (33pkt.), 10. MariuszaBee (11pkt.), oraz notującego po raz drugi w sezonie 14. wynik Fozzgena (7pkt.). Mimo drugiej lokaty w „generalce”, strata „pomarańczowych” to obecnie 57pkt.
Trzecie miejsce należało do Redlining Engines. „Czerwoni” zdobyli łącznie 45pkt., na co pozwoliły wyniki: Rafa3105 (28pkt. za 2. miejsce), 16pkt. siódmego Kawuloka111 oraz jedno „oczko” 24. Ollbapa1. Redlining Engines zajmuje trzecie miejsce w „generalce” i ma jeszcze matematyczne szanse na ostateczny triumf.
Zobacz też: Rajd Chorwacji wypada z kalendarza WRC
Czwarte miejsce w Estonii przypadło teamowi Hybrid Instinct Rally Team. Na osiągnięcie najlepszego punktowo wyniku w sezonie złożyły się: piąty wynik ThePatrickyo (22pkt.), 13. lokata Wolfa24h (8pkt.), oraz jeden punkt 23. Chada_MC.
Nieźle na tle poprzednich rezultatów zaprezentował się Purple Sector. Na piątą lokatę i 26pkt. pozwolili odpwowiednio 8. I 9. Skil625 i CAst0r (14 i 12pkt.). Ado2000 niestety nie ukończył bałtyckiej rundy.
Szóste miejsce przypadło we Francji Hybrid Instinct Rally Team. Na dobry wynik miała wpływ szybka jazda ThePatrickyo (14pkt.), oraz niezłe tempo Wolfa24h (13. lokata i 8pkt.). Punkt „dorzucił” także Chad_MC. Równa jazda pozwala na piąte miejsce w „generalce”.
Po raz drugi z rzędu na siódmej pozycji zameldował się skład zespołu Green Torino. Ostatni w „generalce” zespół reprezentowali: 12. Olex (9pkt), 16. ValtteriB (5pkt.), oraz 23. Kraju1997 (1pkt.).
Mimo zmian w składzie, oraz wszystkich kierowców na mecie, teamowi ODCINA udało się zdobyć zaledwie 6pkt. w Estonii. Najlepiej zaprezentował się 17. Xalion (4pkt.), a po jednym punkcie dorzucili 21., 22. Switch i Liscypis. Na samym dole tabeli walka jest jednak zacięta, bowiem zarówno Green Torino, jak i ODCINA, mają po 106pkt!
Ostatnią rundą sezonu będzie jesienny Rajd Europy Środkowej.
Jeśli chesz dołączyć do zabawy, możesz to zrobić już dziś. Wystarczy odwiedzić nasz discord https://discord.gg/uhuMgb9HaK