Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
EA SPORTS™ WRCWIRTUALNE

Project Simracing – Tomasz Ciborek ponownie najszybszy w trzeciej rundzie ligi EA Sports WRC

Pierwsze dwa rajdy Sezonu X ligi Project Simracing odbyły się na dwóch różnych nawierzchniach, mimo tego, że na asfalt kierowcy muszą jeszcze nieco poczekać. Podczas Rajdu Portugalii, można było podjąć się w końcu realnej oceny tempa na szutrze, bowiem była to druga runda rozgrywana na tej nawierzchni.

W Portugalii nie zabrakło jednak niespodzianek, ponieważ na przełomie pierwszej i drugiej pętli, z wiszących cały czas nad trasą chmur spadł rzęsisty deszcz. Pech chciał, że właśnie na dwóch mokrych oesach znalazło się najwięcej łączników asfaltowych, na których kierowcy musieli wykazać się nie lada precyzją, bowiem szutrowe opony i mokry asfalt stanowiły duże wyzwanie, aby utrzymać samochód z dala od barierek

Wybrane dla Ciebie

Walka debiutantów o najwyższe lokaty

Nowy kierowca w lidze, który dołączył dopiero od drugiej rundy, pokazał na niej znakomite tempo i od razu wskoczył do czołówki klasyfikacji generalnej. Nie inaczej było tym razem, bowiem Rajd Portugalii wygrał Tomasz Ciborek! Zwycięstwo okrasił także dwoma punktami za Power Stage, a jego przewaga nad drugim kierowcą wyniosła niespełna pół minuty. Dominacja w dwóch następujących po sobie rundach pozwoliła mu na znaczy awans w klasyfikacji generalnej mimo nieobecności na inauguracyjnym Rajdzie Skandynawii i w tej chwili Tomasz zajmuje 4. Lokatę w klasyfikacji generalnej z 13-punktową stratą do lidera.

Systematycznie rosnącą formę pokazuje kolejny z ligowych debiutantów, Kansik96. Po czwartym miejscu w Skandynawii, trzecim w Meksyku, przyszedł czas na kolejną poprawę pozycji na mecie. Kansik dotarł do mety Rajdu Portugalii jako drugi, na sam koniec wyrywając Tomaszowi Ciborkowi zwycięstwo na ostatnim, dodatkowo punktowanym odcinku, a co za tym idzie, jego dorobek punktowy za cały Rajd wyniósł tylko 3 punkty mniej od Tomasza. Z łączną liczbą 79. Punktów za pierwsze trzy rundy, to Kansik wspiął się na szczyt klasyfikacji generalnej i prowadzi on obecnie czterema punktami nad drugim Daterixem. Po chwilowej przerwie od kończenia rajdów na podium, na trzecim stopniu, podobnie jak w Norwegii, zameldował się Crift98. Stały bywalec Project Simracing ewidentnie odnajduje się w hybrydowych realiach i na tą chwilę zajmuje trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej. Jego strata do Kansika to zaledwie 11. puntków, więc najdrobniejszy błąd w którymkolwiek z rajdów może wywrócić sytuację na miejscach 1-4 do góry nogami.

Równa forma reszty „dziesiątki”

Idącą systematycznie do góry formę pokazuje także raf3105, który w Portugalii zajął czwartą lokatę, a swój dorobek punktowy powiększył o jedno „oczko” zdobyte na Power Stage. Piąte miejsce należało do dotychczasowego lidera „generalki” – Daterixa. Może on zachować jednak względny spokój z uwagi na małą stratę punktową, jaką notuje w tej chwili do Tomasza Ciborka. Bardzo dobry wynik na tle tych prezentowanych w obecnym sezonie zajął MariuszBee, który w Portugalii do mety dotarł na szóstym miejscu. Siódme miejsce należało do jednego z pretendentów do walki o tytuł w poprzednim sezonie, Goscia185. Z każdą rundą zajmuje on coraz wyższe lokaty, więc niedługo może także zawitać do czołówki „generalki” – obecnei zajmuje 13. miejsce. Ósme miejsce to Kawulok111, który systematycznie melduje się na metach rajdów pod koniec pierwszej dziesiątki. Wskutek anulowania pięciosekundowej kary dla Kawuloka, na dziewiąte miejsce spadł Switch, pokazujący solidne tempo w obecnej kampanii. ValtteriB nie zajął w tym seoznie lokaty innej niż dziesiąta i tak też było w Portugalii.

Mimo kolejnych trudnych rund, stawka kierowców na ich starcie nie pomniejsza się. Do Rajdu przystąpiło 31 i wszyscy znaleźli się na linii mety, choć niektórzy musieli skorzystać z odpowiednika systemu SupeRally.

Zespołowa regularność górą

Rajd Portugalii drużynowo należał do teamu FastBlack. Kierowcy tego teamu po raz pierwszy w sezonie odnieśli zespołowy triumf, łącznie zdobywając 42 punkty. Najwięcej z nich do mety przywiózł oczywiście podiumowicz Crift98. 16 punktów Goscia185 także przyczyniło się do znakomitego wyniku, a ten uzupełnił jednym punktem 24. na mecie Shieryff. Utrzymują oni co prawda drugą lokatę w klasyfikacji, ale ich strata do liderów ponownie się pomniejszyła.

Lepiej, niż w poprzednich w dwóch rundach zaprezentował się także team Redlining Engines. „Czerwoni” w Portugalii zajęli zespołowo drugie miejsce, ustępując FastBlack jedynie czterema punktami. Podobnie, dobry wynik został osiągnięty dzięki bardzo dobrej jeździ rafa3105 (23pkt.), oraz Kawuloka111 (12pkt.). Do wyniku złożył się także jeden punkt oolbapa1 za 27. lokatę. Pozostają oni co prawda na trzecim miejscu w „generalce”, ale ich strata do wiceliderów to obecnie tylko 5pkt.

Zdecydowanymi mistrzami w regularności są kierowcy zespołu Dwóch i Pół Rajdowca WRT, bowiem dwaj najlepsi z nich, zajęli identyczne lokaty w Meksyku, jak i w Portugalii! Tym razem pozwoliło to na zajęcie trzeciego miejsca. Identycznie jak w ostatniej rundzie, Daterix zdobył 20 punktów za piąte miejsce, a Captain Slow 9 za 13. lokatę. Ponownie, wynik uzupełnił Electrician6000V jednym punktem za 22. miejsce. Taka jazda zdaje jednak egzamin, ponieważ pozostają oni liderami zespołowej klasyfikacji generalnej, ale przewaga stopniała z 37. do 25. punktów.

Po zwycięstwie w Ameryce Południowej, nieco gorszą formę zaprezentował zespół Orange Arrows. Warto od razu nadmienić, ze przyczyniła się do tego przygoda najmocniejszego zawodnika teamu, dj_saska. Błędy na oesach 5 i 6, skutkujące przebiciem opony, nie pozwoliły tym razem na zajęcie dobrej lokaty i wynik zespołowy powiększył on tylko o 1 punkt za zajęcie 21. Miejsca. Znacznie lepiej wypadł MariuszBee, który zdobył 18pkt. Znakomicie na tle prezentowanych wcześniej wyników w Portugalii pojechał fozzgen, który za zajęcie 17. Miejsca, powiększył dorobek zespołowy o 4pkt. Zespół pozostaje na 4. miesjcu w klasyfikacji, ale ich strata nieco się powiększyła.

Przyzwoicie zaprezentował się za to zespół Green Torino. Standardowa dziesiąta lokata ValtteriegoB (11pkt.), dobry występ czternastego Olexa (7pkt.), oraz 3 punkty zdobyte przez Kraja1997 za 18. miejsce pozwoliły na zajęcie piątego miejsca w Portugalii i pomniejszenie straty do szóstej lokaty w klasyfikacji do zaledwie 2pkt.

Tylko punkt mniej od „zielonych” zdobył team ODCINA. Na 20-punktowy wynik złożyły się: dziewiąte miejsce Switcha (12pkt.), trzynaste (drugi raz z rzędu) Xaliona (8pkt.). Ponpon nie wziął tym razem udziału w rywalizacji. W tej chwili zajmują 6. miejsce w klasyfikacji generalnej.

Przedostatnie miejsce to pozostający na dole tabeli kierowcy zespołu Hybrid Instinct Rally Team. Na nieco lepszy wynik niż w Meksyku pozwoliły: 11. lokata ThePatrikcyo (10pkt.), 16. Miejsce Chada_MC (5pkt.), oraz jeden punkt zdobyty przez Wolfa24h za zajęcie 23. pozycji.

Ostatnim zespołem na mecie Rajdu Portugalii był Purple Sector. Na zaledwie 9-punktową zdobycz złożyły się wyniki: piętnastego Ado2000 (6pkt.), oraz odpowiednio 19. I 20. Skila625 i cAst0ra (2 i 1pkt.). Dzięki dobrym wynikom w pierwszych dwóch rundach, utrzymują oni jednak 5. Pozycję w klasyfikacji generalnej.

Sytuacja w obu tabelach może jednak obrócić się do góry nogami już od kolejnej rundy, ponieważ kierowcy po raz pierwszy w hybrydach będą musieli zmierzyć się z asfaltem. Będzie nią Rajd Japonii!

Jeśli chesz dołączyć do zabawy, możesz to zrobić już dziś. Wystarczy odwiedzić nasz discord https://discord.gg/uhuMgb9HaK

Wybrane dla Ciebie