
Polski zespół wystartuje w Dakar Classic!
Jest rok 2021. Powstaje zespół P-Rally. Inicjatorami pomysłu są Tomek i Max Staniszewscy. Pierwszym założeniem zostaje zbudowanie Porsche 924 Turbo do rajdów terenowych. Cały proces realizowany jest od początku do końca w warsztacie ulokowanym w Trójmieście. Klatkę bezpieczeństwa i wzmocnienia karoserii dostarcza Janusz Cieślar z firmy Budowa Rajdówek. Za stworzenie spersonalizowanego oraz jedynego takiego zawieszenia i amortyzatorów, odpowiedzialne jest Samczuk Suspension. Po dwóch latach z garażu wyjechały dwa Porsche. Wystartują one w nadchodzącym Dakar Classic.
Pierwszą załogą będą Tomek Staniszewski i Stanisław Postawka. W drugim egzemplarzu pojadą Michał i Łukasz Zoll. Do sztabu mechaników należą Michał Małkowski, Michał Woyke, Tomasz Nowak.
Często pojawiają się pytania dlaczego budowa obu samochodów trwała tak długo? Wynika to z racji, że najczęstszym modelem Porsche wykorzystywanym do rajdów terenowych jest 911. A model 924 to dość nietypowy wybór stąd o wiele dłuższa czasochłonność projektu.
A czym właściwie jest Dakar Classic? Organizatorzy pustynnego maratonu powołali do życia ten odłam w nawiązaniu do bogatej historii wydarzenia. Ta forma rywalizacji jest skierowana do maszyn z lat 80 i 90 natomiast pierwsza edycja miała miejsce w 2021 roku. W najbliższej edycji swój start zapowiedziało blisko sto załóg w kultowych autach i ciężarówkach. Wśród licznej stawki zobaczymy między innymi Range Rovery, Porsche 911, Citroena CX, Peugeota 205 T16, Porsche 914, Mercedesa G-Wagen, Lade Nive, Peugeota 404 czy też Daf-a z dwoma kabinami.

Jedna z pierwszych prezentacji gotowych Porsche odbyła się podczas rundy Mistrzostw Polski Rallycross na Autodromie Słomczyn. W parku serwisowym mogliśmy z bliska zobaczyć oba samochody. Na miejscu był również obecny Łukasz Zoll, który wtedy startował za kierownicą Volvo S40 na podwarszawskim obiekcie. Kolejną okazją do podziwiania Porsche, spotkania zawodników i ludzi związanych z zespołem, było Retro Motor Show.
Partnerami zespołu i projektu są: DIVERSE EXTREME TEAM, PORSCHE CENTRUM WARSZAWA OKĘCIE, POLFERRIES, POLFILL MOTUL, PORSCHE CLUB POLAND, OSA MOTORS, VOYTECH, P1 ADVANCED RACEWEAR. Niedługo odbędzie się bardzo interesujące wydarzenie związane z dalszymi prezentacjami. O którym rzecz jasna poinformujemy.
,,Oglądam sobie zdjęcia sprzed trzech lat i patrzę na ten samochód w jakim on był stanie, a dzisiaj mamy dwa takie same samochody rajdowe, które udało nam się zbudować. Bez wiary w cały ten rajdowy projekt najprawdopodobniej byśmy patrzyli na te samochody jako elementy do rekonstrukcji lub odbudowy. A dzisiaj mamy dwie profesjonalne rajdówki, które mają wystartować w najbardziej profesjonalnym rajdzie na świecie.” – mówi Tomek Staniszewski