Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
F1

Krótka i „zakręcona” kariera Nikity Mazepina.

Krótka i „zakręcona” kariera Nikity Mazepina.

Rosyjski kierowca dał się zapamiętać z humorystycznej strony, gdyż memów z jego bączkami w internecie jest co nie miara. Co ciekawe, obrócił się więcej razy (22), niż wystartował w oficjalnym Grand Prix (21), jednak nie tylko tą statystykę mamy zamiar przybliżyć.

Wyniki w wyścigach.

Mazepin nie zdobył ani jednego punktu dla Haasa. Co prawda nie zrobił tego również jego zespołowy kolega, Mick Schumacher, jednak w pozostałych statystykach góruje nad Rosjaninem. Ukończył 1008 na 1239 okrążeń, co daje mu około 81% skuteczności, w porównaniu do 88% w przypadku Niemca.

Najwyżej dojechał na czternastej lokacie, co nie wystarczyło, by przebić w klasyfikacji generalnej nawet rezerwowego Roberta Kubicy. Zgadza się – skończył na 21 pozycji w tabeli kierowców. Został sklasyfikowany piętnaście razy za swoim niemieckim partnerem, z czego tylko sześciokrotnie udało mu się nad nim górować.

Co ciekawe, miał szansę na zdobycie nagrody za najszybsze okrążenie w Grand Prix Belgii z czasem 3:18.016, jednak dyrektor wyścigu uznał, że nagroda ta nie zostanie nikomu przyznana. Oficjalnie zatem Nikita Mazepin nie może sobie tego okrążenia dopisać do statystyk.

Nie taki kosztowny, jakby się wydawało?

Mazepin figuruje dopiero na ósmym miejscu listy największych wydatków na naprawy bolidów przez zespoły F1. Z wartością równą około 2.5 miliona euro wciąż jest za takimi kierowcami jak Yuki Tsunoda, Charles Leclerc, Max Verstappen, czy Mick Schumacher, który z wartością ponad 4.2 milionów euro przewodzi stawce.

Kończąc sezon Formuły 2 w sezonie 2020 na piątym miejscu w tabeli z dwoma zwycięstwami, Mazepin miał „papiery” na starty w Formule 1. Rzeczywistość pokazała, że nie poradził sobie z realiami Królowej Sportów Motorowych, nawet jeśli dostał bolid, który uniemożliwił mu walkę o punkty.

Teraz, z powodu nałożonych sankcji na rosyjskich kierowców przez FIA i zerwania współpracy między Haasem, a Uralkali, nic nie powstrzymywało Gunthera Steinera, by zrezygnować z usług Rosjanina. Wciąż nie wiadomo, kto go zastąpi w amerykańskiej stajni. Można jednak śmiało powiedzieć, że kariera Mazepina zapisuje się do kart histori F1 jako jedna z tych najdziwniejszych.


Więcej o Formule 1 na Rallypl.com

Statystyka kosztów napraw bolidów F1 na stronie gpfans.com



Wybrane dla Ciebie

Jeden komentarz

  1. ***Ć ruskich.Oni wszyscy są gówno warci.Są zapijaczoną,zmanipulowaną bandą.Mają zlasowane mozgi.