
Red Bull w gazie – trzeci trening przed GP Abu Dhabi 2020
Za nami ostatnia sesja treningowa w sezonie 2020. Pomimo faktu, iż walka o mistrzostwo świata konstruktorów i kierowców już od dawna jest rozstrzygnięta, warto rozkoszować się ostatnimi godzinami, podczas których będziemy mieli przyjemność oglądać bolidy F1 w akcji. Jak wyglądały przygotowania do kwalifikacji? Zapraszamy do podsumowania trzeciego treningu przed GP Abu Dhabi.
Początek sesji
Trening rozpoczął się niemrawo. Dopiero po 17 minutach od rozpoczęcia sesji na torze pojawił się Nicholas Latifi z założonymi oponami miękkimi. Wraz z Kanadyjczykiem garaże opuścili również kierowcy Haasa i Alfy Romeo. Na 40 minut przed końcem na torze znajdowali się już praktycznie wszyscy zawodnicy. Na ten moment najszybszym z nich był Giovinazzi z czasem 1:39.190.
Nicholas Latifi is the first out on track on Saturday
— Formula 1 (@F1) December 12, 2020
He's soon joined by Magnussen, Fittipaldi, Giovinazzi and Raikkonen#AbuDhabiGP ?? #F1 pic.twitter.com/hkkb5VhAM1
Półmetek treningu
Na pół godziny przed zakończeniem FP3 jedynymi kierowcami, którzy nie opuścili jeszcze garażów byli Sainz i Perez. Liderem był Albon (1:37.536) na oponach miękkich. Drugą pozycję okupował Hamilton ze stratą 0.025 sekundy, jadąc na tych samych mieszankach. Trzeci był Norris jadąc wolniej o 0.431, za to na oponach pośrednich.
? "Release." @Max33Verstappen rolls out for #FP3 ? #AbuDhabiGP ?? #ChargeOn ? pic.twitter.com/YyyZVEL4Wj
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) December 12, 2020
Powolne podkręcanie tempa
Po wyjeździe na tor Maxa Verstappena, Holender został nowym liderem z czasem 1:37.175, spychając swojego partnera zespołowego na drugą lokatę. Ciekawy wydawał się fakt, iż Lando Norris przejechał swoje kółko szybciej o około 0.1 sekundy niż Carlos Sainz na oponach wolniejszych, od tych założonych w bolidzie Hiszpana. Na ten moment Norris był piąty, Sainz ósmy.
Let’s get this underway. ?
— McLaren (@McLarenF1) December 12, 2020
Learn all about what goes into a practice session and get behind the scenes insight on the #McLarenApp.
?➡️ https://t.co/bly8ymWRyx
?➡️ https://t.co/DpyjcWW5ZK #AbuDhabiGP ?? pic.twitter.com/gHyL417hdA
Red Bull w formie
Już na samym początku sesji można było dojść do wniosku, że tor w Abu Dhabi sprzyja bolidom Red Bulla. Prowadzący Verstappen wyśrubował swój czas do poziomu 1:36.734. Różnica pomiędzy Holendrem, a drugim Hamiltonem wynosiła ponad pół sekundy. Wracając do kierowcy Mercedesa, popełnił on błąd zblokowania kół w dojeździe do zakrętu numer 11. Problemów nie ustrzegł się również partner zespołowy 7-krotnego mistrza świata, który lekko wyjechał poza tor przy wyjeździe z przedostatniego skrętu.
3️⃣0️⃣ Minutes to go ⏳
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) December 12, 2020
Red Bull looking rapid in the first sector ?
Lando Norris putting in an impressive time on the medium tyre
? Live on Sky Sports F1
? Live on the App and Sky Go
? Live Blog: https://t.co/CkqLNAZAQx#SkyF1 | #F1 | #AbuDhabiGP ??
Nieudolne próby pokonania Verstappena
Na 15 minut przed zakończeniem sesji dowiedzieliśmy się, że w samochodzie Albona z niewiadomych przyczyn doszło do usterki przedniego zawieszenia. Taj zjechał do garażu i mało prawdopodobne było, by kierowca Red Bulla ponownie pojawił się na torze. Tymczasem na drugą pozycję wskoczył Bottas, redukując stratę do 0.278 sekundy. Na pytanie Lewisa Hamiltona o miejsce, w którym tracą najwięcej do „byków”, inżynier wyścigowy odparł, że kierowca traci najwięcej na prostych.
Virtually everyone on the soft tyre for qualifying simulations. @Max33Verstappen leads the way to continue his impressive weekend. Will we see a Red Bull pole? #AbuDhabiGP pic.twitter.com/llP8VaMRPj
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) December 12, 2020
Końcówka sesji
Interesująca zdawała się forma George’a Russella, który zajmował siódme miejsce, podczas próby poprawienia swojego czasu, wykręcił rekord pierwszego sektora. Brytyjczyk tracił do Maxa Verstappena 1.152 sekundy. W międzyczasie, niespodziewanie na drugą lokatę awansował Ricciardo (1:36.877), w którego ślady poszedł jego partner zespołowy, wolniejszy o nieco ponad 0.1 sekundy, co pozwoliło mu zająć P3. Wbrew wcześniejszym przewidywaniom, na torze pojawił się Alex Albon, jednak tuż po wyjeździe z garażu narzekał na sporą podsterowność na każdym zakręcie. Pomimo problemów, forma samochodu pozwoliła mu na zajęcie P2. Trening na pierwszej pozycji zakończył Verstappen, drugi był Albon, a czołową trójkę zamknął Daniel Ricciardo.
Albon: "Are we sure we're okay because the understeer is insane?"
— Formula 1 (@F1) December 12, 2020
Something to investigate for Red Bull before qualifying ?#AbuDhabiGP ?? #F1 pic.twitter.com/Nl2Zc0zNtg
? TOP 10 – END OF FP3 ?
— Formula 1 (@F1) December 12, 2020
1 VER ?
2 ALB
3 RIC
4 OCO
5 NOR
6 HAM
7 STR
8 SAI
9 BOT
10 PER#AbuDhabiGP ?? #F1 pic.twitter.com/ZiGTxHuF8M