
Szef zespołu Renault, Cyril Abiteboul stwierdził że słabości w konstrukcji które powodują wahania formy RS19 zostały już zrozumiane, ale potrzebują znaczących zmian aby zostały rozwiązane.
Renault zdobyło punkty w czterech z ostatnich pięciu wyścigów, ale McLaren ma na koncie 21 punktów więcej mistrzostwach konstruktorów i w ostatnich wyścigach prezentuje się lepiej.
Okazuje się że podczas weekendu na Silverstone zarówno Daniel RIcciardo, jak i Nico Hulkenberg eksperymentowali z ustawieniami co wskazało obszary na których teraz będą się skupiać inżynierowie.
Jest bardzo jasne, gdzie jesteśmy konkurencyjni, jest bardzo jasne, gdzie nie jesteśmy konkurencyjni.
Na razie będziemy walczyć z pewnymi cechami zakrętów. Mamy problem głównie z zakrętami o średniej prędkości. Walczyliśmy w Austrii, byliśmy całkowicie pasażerami tej sytuacji.
Oczywiście fabryka w Enstone i grupa aero ma za zadanie znaleźć rozwiązania, zarówno krótkoterminowe, jak i długoterminowe, ponieważ nie wszystko będzie możliwe w krótkim okresie, bądźmy szczerzy.
Abiteboul przyznał, że znaczące udoskonalenia są mało prawdopodobne aż do przerwy letniej, a duża część Renault na resztę sezonu będzie się uczyć do 2020 roku.
Wolałbym mieć pewne istotne zmiany, kiedy to będzie możliwe, a także plan długoterminowy, w tym w przyszłym roku, zamiast próbować spieszyć coś do następnego wyścigu, który nie będzie miał znaczenia”.