
Stawka Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski rozpoczęła sezon wyjątkowym debiutem na torze wyścigowym w Miedzianej Górze (Wyścig Górski Tor Kielce, 2-4 maja 2024), a teraz nadeszła pora na
bardziej kultowe wyzwanie.
Drugi weekend wyścigowy zgromadzi zawodników na linii startu na rynku w
Korczynie – jednym z najbardziej kultowych miejsc w kalendarzu GSMP. 21. Wyścig Górski Prządki
zaplanowano w najbliższy weekend, w dniach 24-26 maja.
Międzynarodowa stawka w Korczynie
Roman Baran, przez lata swojej aktywności w wyścigach górskich nie raz właśnie w Korczynie, na
zakończenie sezonu, pieczętował swoje tytuły mistrza Polski i teraz staje do rywalizacji, jako jeden z
najbardziej doświadczonych zawodników. Tym razem jednak stawką będzie nie tylko trzecie i czwarte
zwycięstwo w klasie 3B, ale także rywalizacja w mocnym międzynarodowym składzie. Rzeszowianin,
lider klasy 3B i czwarty kierowca klasyfikacji generalnej stoi przed szansą awansu na podium mistrzostw
Polski, ale powalczy również w rundach FIA IHC – Międzynarodowego Pucharu w Wyścigach Górskich,
FIA CEZ – Mistrzostw Europy Strefy Centralnej oraz MMSR PAV – Międzynarodowych Mistrzostwach
Słowacji.
Zdecydowanie będzie o co walczyć na 4540 metrach trasy prowadzącej od Korczyny do Czarnorzek. W
tym roku wydłużona o ponad 700 metrów, wraca do swojego klasycznego dystansu. W najbliższą sobotę
i niedzielę zawodnicy w sumie pokonają ją osiem razy – w podjazdach treningowych i wyścigowych – w
konfiguracji zależnej od harmonogramu danego cyklu. W ramach polskiego czempionatu będę to dwa
treningi i dwa punktowane wyścigi, na każdą z dwóch rund. Roman Baran na zespołowego Mitsubishi
Lancera Evo naklei 24. numer startowy, a łącznie do rywalizacji stanie blisko 80 kierowców z Polski,
Czech, Austrii, Włoch, Francji oraz Finlandii.
Roman Baran: Za nami ciekawy i emocjonujący początek sezonu w Kielcach, ale myślę, że to na weekend
w Korczynie wszyscy czekamy z niecierpliwością. Trasa Wyścigu Górskiego Prządki, piękna i
widowiskowa, ale równie techniczna i wymagająca najwyższych umiejętności – w pełni zasługuje na
miano kultowej w GSMP. W tym roku, dzięki staraniom władz i przywrócona do ponad 4,5 km, więc
będzie jeszcze ciekawiej. Stajemy do rywalizacji w czterech cyklach, więc poziom trudności mocno poszedł w górę, ale jesteśmy dobrze przygotowani, żeby zmierzyć się także z gośćmi z zagranicy. W Kielcach podium „generalki” było blisko i teraz postaramy się być jeszcze bardziej konkurencyjni – zwłaszcza, że dla naszego zespołu to start przed własnymi kibicami. To jedna z najbliżej położonych tras od Rzeszowa, więc czuje się tutaj, jak w domu. Mocno liczę na doping naszych przyjaciół i że niezależnie od pogody – do Korczyny tradycyjnie zjadą
tłumy kibiców. Postaram się jak najlepiej odwdzięczyć szybką i skuteczną jazdą. W imieniu całego
zespołu, zapraszam na wyścigowe święto do Korczyny!
W sezonie 2024, zespół Romana Barana wspierają: Valvoline, Handlopex dystrybutor opon Matador, SZiK, NGK,
Bendiks Rzeszów, Inter-Cars, MTD Przyczepy, ATS Hightech Wheels Superior Industries, mtuning.pl, Ecumaster,
MPWiK Rzeszów, Miasto Rzeszów – Stolica innowacji, NTB Profesjonalny Styropian, Acordi, CR-turbo.pl, Xtreme
Clutch, L Racing Team Liptak, B3Studio, Cutline, IN-DRILL, Carrera, Automobilklub Rzeszowski, TVP3 Rzeszów i
Buchti.pl Promotion.