
WRC Rajd Katalonii OS6 – Rovanpera odrabia straty
Drugi przejazd odcinka Serra de la Llena możemy nazwać przebudzeniem Kalle Rovanpery. Mistrz Świata z tego sezonu po mocnym początku dnia lekko obniżył loty, ale na OS6 powrócił do swojego optymalnego tempa. Kalle zwyciężył wyprzedzając lidera rajdu – Sebastiena Ogiera o 2,2 sekundy oraz co najważniejsze Thierry’ego Neuville’a aż o 4,6 sekundy (ósma lokata), dzięki czemu wskoczył na pozycję wicelidera rajdu. Czołową trójkę szóstej próby uzupełnił za to reprezentant gospodarzy – Dani Sordo (+2,7 sekundy).
Niestety, OS6 nie był wyjątkowo szczęśliwy dla Kajetana Kajetanowicza i Macieja Szczepaniaka. W około 1/3 długości oesu Polacy złapali brud w jednym z zakrętów i obrócili swój samochód. Na szczęście udało im się kontynuować jazdę, lecz strata 19,1 sekundy do Emila Lindholma i Reety Hämäläinen praktycznie rozpoczyna walkę pomiędzy tymi załogami od nowa. Problemy na oesie miał również Jourdan Serderidis (niedziałający interkom).
Treść pod reklamą
WRC Rajd Katalonii OS6 – Wyniki
1 | 69 |
![]() |
RC1 | 06:47.2 | ||
2 | 1 |
![]() |
RC1 | 06:49.4 | + 02.2 | + 02.2 |
3 | 6 |
![]() |
RC1 | 06:49.9 | + 00.5 | + 02.7 |
4 | 18 |
![]() |
RC1 | 06:50.4 | + 00.5 | + 03.2 |
5 | 7 |
![]() |
RC1 | 06:50.7 | + 00.3 | + 03.5 |
6 | 42 |
![]() |
RC1 | 06:50.8 | + 00.1 | + 03.6 |
7 | 8 |
![]() |
RC1 | 06:51.4 | + 00.6 | + 04.2 |
8 | 11 |
![]() |
RC1 | 06:51.8 | + 00.4 | + 04.6 |
9 | 33 |
![]() |
RC1 | 06:55.1 | + 03.3 | + 07.9 |
10 | 16 |
![]() |
RC1 | 06:55.9 | + 00.8 | + 08.7 |
11 | 44 |
![]() |
RC1 | 06:57.4 | + 01.5 | + 10.2 |
12 | 26 |
![]() |
RC2 | 07:05.0 | + 07.6 | + 17.8 |
13 | 22 |
![]() |
RC2 | 07:06.7 | + 01.7 | + 19.5 |
14 | 24 |
![]() |
RC2 | 07:07.1 | + 00.4 | + 19.9 |
15 | 20 |
![]() |
RC2 | 07:09.4 | + 02.3 | + 22.2 |
WRC Rajd Katalonii OS6 – Klasyfikacja generalna
1 | 1 | M |
![]() |
RC1 | 45:15.3 | |||
2 | 69 | M |
![]() |
RC1 | 45:19.6 | + 04.3 | + 04.3 | |
3 | 11 | M |
![]() |
RC1 | 45:20.9 | + 01.3 | + 05.6 | |
4 | 8 | M |
![]() |
RC1 | 45:24.2 | + 03.3 | + 08.9 | |
5 | 33 | M |
![]() |
RC1 | 45:34.1 | + 09.9 | + 18.8 | |
6 | 6 | M |
![]() |
RC1 | 45:42.8 | + 08.7 | + 27.5 | |
7 | 18 | M/T |
![]() |
RC1 | 45:58.1 | + 15.3 | + 42.8 | |
8 | 42 | M |
![]() |
RC1 | 46:04.2 | + 06.1 | + 48.9 | |
9 | 16 | M |
![]() |
RC1 | 46:23.1 | + 18.9 | + 01:07.8 | |
10 | 44 | M |
![]() |
RC1 | 46:30.2 | + 07.1 | + 01:14.9 | |
11 | 7 |
![]() |
RC1 | 46:42.0 | + 11.8 | + 01:26.7 | ||
12 | 21 | WRC2 (T/D/C) |
![]() |
RC2 | 48:07.6 | + 01:25.6 | + 02:52.3 | |
13 | 24 | WRC2 (T/DJ/C) |
![]() |
RC2 | 48:09.4 | + 01.8 | + 02:54.1 | |
14 | 20 | WRC2 (D/C) |
![]() |
RC2 | 48:18.9 | + 09.5 | + 03:03.6 | |
15 | 25 | WRC2 (T/D/C) |
![]() |
RC2 | 48:41.2 | + 22.3 | + 03:25.9 |