
Proszę państwa nadeszła chwila szczególna. Po 28 latach F1 powraca do Le Castellet, a dokładniej na tor Paul Ricard, na którym obędzie się ósmy wyścig sezonu- GP Francji. Ostatnie GP Francji odbyło się w 2008 roku, lecz kierowcy ścigali się wtedy po torze Magny-Cours. W klasyfikacji generalnej po wyścigu w Montrealu zrobiło się nadzwyczaj gorąco, co pokazuje jednopunktowa przewaga Sebastiana Vettela nad Lewisem Hamiltonem.
Charakterystyka

toru:
Inauguracja toru nastąpiła 19 kwietnia 1970. Długość w różnych konfiguracjach wynosi pomiędzy 6,105 km, a 826 m, szerokość od 10 do 12 metrów. Ma 15 zakrętów w prawo i 10 w lewo. Kierowca Brabham-BMW Elio de Angelis zginął 14 maja 1986 roku w wypadku na zakręcie La Verrerie. W 1990 roku, czyli ostatnim w kalendarzu F1 do dziś Nigel Mansell ustanowił rekord toru 1:08,012.
Dobór opon:
Tor doczekał się nowego asfaltu w tym roku, co spowodowało zdecydowane ruchy zespołów F1. U wszystkich dominują najbardziej miękkie opony- ultrasofty. Parę zespołów wzięło również więcej kompletów supermiękkich i miękkich, lecz oczywiście jedynie ze względu na treningi, kwalifikacje i wymóg zmiany opon w trakcie wyścigu.
Harmonogram weekendu:

Piątek 22 czerwca 2018 roku
12:00 – 13:30 – pierwszy trening
16:00 – 17:30 – drugi trening
Sobota 23 czerwca 2018 roku
13:00– 14:00 – trzeci trening
16:00 – 17:10 – kwalifikacje
Niedziela 24 czerwca 2018 roku
16:10 – 18:15 – wyścig