
Tanak wraca na fotel lidera! – OS14-15 Rajd Szwecji 2023
Ott Tänak i Martin Jarveoja prowadzą po sobotnim etapie Rajdu Szwecji 2023! Estoński załoga M-Sportu wyprzedziła Craiga Breena w klasyfikacji generalnej i po drugim etapie prowadzą z przewagą 8.6 sekundy.
Na trzecim miejscu plasuje się Thierry Neuville, który przez cały dzień prezentował bardzo dobre tempo i nie odstawał od reszty, a do tego regularnie zdobywał zwycięstwa oesowe. Belg traci 23.7 sekundy do załogi M-Sportu. Na czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej po OS15 Kalle Rovanpera spadł na czwarte miejsce.
Treść pod reklamą
Czołową piątkę klasyfikacji generalnej zamyka Elfyn Evans, który traci niespełna minute do Otta Tanaka.
Ott Tänak na OS14 złapał kapcia i popełni błąd na dohamowaniu do prawego zakrętu. Estończyk nie był w stanie idealnie „złożyć” się w zakręt i pojechał bardzo szeroko dotykając bandy śnieżnej. Kierowca M-Sportu zatrzymał się dosłownie na moment i pojechał dalej.
So this happened on SS14, just after we managed to extend the cap to +9.5 over Breen in the last split. ?
But we got through it and leading the rally by 2.3sec now. ?#RallySweden #WRC #goOtt #TanakFanArmy #rallying #OttTanak #MartinJarveoja #MSPORTERS pic.twitter.com/Kd0MMz2mks
— Ott Tänak (@OttTanak) February 11, 2023
Craig Breen ewidentnie stracił tempo podczas drugiej sobotniej pętli. Niestety, ale Irlandczyka nie ominęły kłopoty z układem hydyrowym. Breen musiał sobie radzić bez układu hybrydowego podczas popołudniowej pętli.
Craig Breen
Wczoraj dużo mówiło się o pozycji na drodze, ale na szczęście dziś mogliśmy utrzymać dobry rytm i byliśmy zadowoleni z pętli otwierającej. Do serwisu dotarliśmy wciąż na pozycji lidera rajdu. Bardzo mi tego brakowało, więc chłonąłem każdą sekundę. Niestety, straciliśmy układ hybrydowy dość wcześnie na drugiej pętli. To trochę rozczarowujące, ale tak to już jest. Jutro wszystko wróci do normy, kilometrów jest mało, a różnica stosunkowo duża, ale będziemy się starać i trzymać rękę na pulsie. Ogólnie rzecz biorąc, to wciąż był dobry weekend do tej pory, musimy tylko zakończyć go w najlepszy sposób, jaki możemy.”
Michał Sołowow i Maciej Baran wygrali wszystkie sobotnie odcinki w klasyfikacji WRC2 Masters! Polska załoga utrzymała prowadzenie w tej klasie, a w WRC2 awansowała na 13 pozycję.
Klasyfikacja generalna po OS15 Rajd Szwecji 2023
Pos. | No. | Elig. | Driver | Class | Pen. | Time | Prev. | 1st |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 8 | M |
![]() |
RC1 | 01:54:45.4 | |||
2 | 42 | M |
![]() |
RC1 | 01:54:54.0 | + 08.6 | + 08.6 | |
3 | 11 | M |
![]() |
RC1 | 01:55:09.1 | + 15.1 | + 23.7 | |
4 | 69 | M |
![]() |
RC1 | 01:55:12.9 | + 03.8 | + 27.5 | |
5 | 33 | M |
![]() |
RC1 | 01:55:43.1 | + 30.2 | + 57.7 | |
6 | 7 | M |
![]() |
RC1 | 01:57:13.5 | + 01:30.4 | + 02:28.1 | |
7 | 20 | WRC2 (D/C) |
![]() |
RC2 | 02:00:40.4 | + 03:26.9 | + 05:55.0 | |
8 | 21 | WRC2 (D/C) |
![]() |
RC2 | 02:01:32.0 | + 51.6 | + 06:46.6 | |
9 | 28 | WRC2 (T/DC/CC) |
![]() |
RC2 | 02:01:54.3 | + 22.3 | + 07:08.9 | |
10 | 27 |
![]() |
RC2 | 02:02:05.4 | + 11.1 | + 07:20.0 | ||
11 | 4 | M |
![]() |
RC1 | 02:02:11.8 | + 06.4 | + 07:26.4 | |
12 | 25 | WRC2 (DC/CC) |
![]() |
RC2 | 02:02:47.4 | + 35.6 | + 08:02.0 | |
13 | 31 | WRC2 (DC/CC) |
![]() |
RC2 | 02:03:11.3 | + 23.9 | + 08:25.9 | |
14 | 30 | WRC2 (DC/CC) |
![]() |
RC2 | 02:03:15.1 | + 03.8 | + 08:29.7 | |
15 | 37 |
![]() |
RC1 | 02:03:21.3 | + 06.2 | + 08:35.9 | ||
16 | 23 | WRC2 (T/D/C) |
![]() |
RC2 | 02:03:24.5 | + 03.2 | + 08:39.1 | |
17 | 22 | WRC2 (T/D/C) |
![]() |
RC2 | 00:00:10 | 02:03:36.9 | + 12.4 | + 08:51.5 |
18 | 26 | WRC2 (DC/CC) |
![]() |
RC2 | 02:04:16.3 | + 39.4 | + 09:30.9 | |
19 | 29 | WRC2 (DC/CC) |
![]() |
RC2 | 00:01:20 | 02:04:53.5 | + 37.2 | + 10:08.1 |
20 | 32 | WRC2 (DC/CC) |
![]() |
RC2 | 02:04:53.6 | + 00.1 | + 10:08.2 | |
21 | 34 | WRC2 (T/DC/CC) |
![]() |
RC2 | 02:04:54.5 | + 00.9 | + 10:09.1 | |
22 | 36 | WRC2 (DM/C) |
![]() |
RC2 | 02:07:31.1 | + 02:36.6 | + 12:45.7 | |
23 | 49 | WRC3 |
![]() |
RC3 | 02:09:14.9 | + 01:43.8 | + 14:29.5 | |
24 | 52 | JWRC / WRC3 |
![]() |
RC3 | 02:10:07.5 | + 52.6 | + 15:22.1 | |
25 | 50 | JWRC / WRC3 |
![]() |
RC3 | 02:10:27.2 | + 19.7 | + 15:41.8 | |
26 | 54 | JWRC / WRC3 |
![]() |
RC3 | 02:11:51.2 | + 01:24.0 | + 17:05.8 | |
27 | 51 | JWRC |
![]() |
RC3 | 02:13:09.8 | + 01:18.6 | + 18:24.4 | |
28 | 46 | WRC2 (DM/C) |
![]() |
RC2 | 02:15:53.2 | + 02:43.4 | + 21:07.8 | |
29 | 40 | WRC2 (DM/C) |
![]() |
RC2 | 02:16:44.3 | + 51.1 | + 21:58.9 | |
30 | 58 | JWRC |
![]() |
RC3 | 02:16:54.7 | + 10.4 | + 22:09.3 | |
31 | 48 | WRC2 (DM/C) |
![]() |
RC2 | 00:00:10 | 02:17:43.8 | + 49.1 | + 22:58.4 |
32 | 60 | JWRC |
![]() |
RC3 | 02:18:24.0 | + 40.2 | + 23:38.6 | |
33 | 64 |
![]() |
RC4 | 02:19:29.1 | + 01:05.1 | + 24:43.7 | ||
34 | 59 | JWRC / WRC3 |
![]() |
RC3 | 02:19:45.9 | + 16.8 | + 25:00.5 | |
35 | 35 | WRC2 (DC/CC) |
![]() |
RC2 | 00:01:50 | 02:21:31.4 | + 01:45.5 | + 26:46.0 |
36 | 65 |
![]() |
RC4 | 00:00:10 | 02:24:46.4 | + 03:15.0 | + 30:01.0 | |
37 | 55 | WRC3 |
![]() |
RC3 | 02:24:56.5 | + 10.1 | + 30:11.1 | |
38 | 24 | WRC2 (D/C) |
![]() |
RC2 | 02:25:06.2 | + 09.7 | + 30:20.8 | |
39 | 61 | JWRC / WRC3 |
![]() |
RC3 | 02:25:31.4 | + 25.2 | + 30:46.0 | |
40 | 18 | M |
![]() |
RC1 | 02:26:03.7 | + 32.3 | + 31:18.3 | |
41 | 47 | WRC2 (DCM/CC) |
![]() |
RC2 | 02:30:09.5 | + 04:05.8 | + 35:24.1 | |
42 | 44 | WRC2 (DM/CM) |
![]() |
RC2 | 02:30:57.3 | + 47.8 | + 36:11.9 | |
43 | 45 | WRC2 (DCM/CC) |
![]() |
RC2 | 02:37:26.0 | + 06:28.7 | + 42:40.6 | |
44 | 66 |
![]() |
RC4 | 02:39:27.2 | + 02:01.2 | + 44:41.8 | ||
45 | 53 | WRC3 |
![]() |
RC3 | 02:39:54.5 | + 27.3 | + 45:09.1 | |
46 | 38 | WRC2 (DCM/CC) |
![]() |
RC2 | 02:41:59.6 | + 02:05.1 | + 47:14.2 | |
47 | 56 | JWRC / WRC3 |
![]() |
RC3 | 02:43:52.2 | + 01:52.6 | + 49:06.8 | |
48 | 63 |
![]() |
RC4 | 00:00:10 | 02:49:13.0 | + 05:20.8 | + 54:27.6 | |
49 | 57 | WRC3 |
![]() |
RC3 | 03:12:58.6 | + 23:45.6 | + 01:18:13.2 | |
50 | 62 | (DM) |
![]() |
RC2 | 03:14:27.7 | + 01:29.1 | + 01:19:42.3 |