Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
F1GP Austrii

FIA odrzuciła protest przeciwko DAS! System jest legalny

FIA odrzuciła protest przeciwko DAS! System jest legalny

Podczas zimowych testów Mercedes sprawił niemałe zamieszanie w padoku Formuły 1. W trakcie drugiego dnia został zauważony system, który został ochrzczony orzez Mercedesa nazwą DAS (Dual Axis Steering).

Czym jest DAS?

System Mercedesa polega na tym, że po wyjściu na prostą kierowca podciąga do siebie kierownicę sprawiając, że zbieżność przednich kół się zmienia. Natomiast na końcu prostej (najczęściej przy dohamowaniu) kierowca wpycha kierownicę do standardowego położenia i koła ponownie wracają do pierwotnego nachylenia (czyli delikatnej rozbieżności).

Protest Red Bulla i jego odrzucenie

Red Bull postanowił złożyć protest dotyczący domniemanego naruszenia przepisów technicznych, w szczególności art. 3.8, który odnosi się do wpływu aerodynamicznego, oraz art. 10.2.3, który stwierdza, że ​​„nie można dokonać regulacji żadnego układu zawieszenia, gdy samochód jest w ruchu”.

FIA jednak protest ten odrzuciła, więc oficjalnie ten system stał się legalny i każdy może z niego korzystać (ale tylko do końca obecnego sezonu). Międzynarodowa Federacja uzasadniła odrzucenie tego protestu ponieważ DAS nie zalicza się do systemu zawieszenia tylko do systemu kierowniczego i dzięki temu spełnia przepisy, które zostały zakwestionowane. Sprawiło to, że protest ten był bezzasadny i nie mógł zostać merytorycznie rozpatrzony.

Całe uzasadnienie można przeczytać poniżej ⬇️

2020 Austrian Grand Prix – Corrected Decision – Protest – Car 77.

Red Bull ma własny DAS?

Według informacji od AMuS, Red Bull ma już kopie systemu Mercedesa i będzie on chciał go użyć już w najbliższym czasie. Protest ten prawdopodobnie miał pokazać ekipie z Milton Keynes, czy będą oni mogli legalnie zastosować rozwiązanie Mercedesa w swoim bolidzie.



Wybrane dla Ciebie