
Daniel Ricciardo o kulisach przenosin do ekipy McLarena
Daniel Ricciardo w jednym z ostatnich wywiadów został zapytany o kulisy swojej przeprowadzki do zespołu McLarena. Został zapytany m.in. o to, czym różni się bolid McLarena od tych, z jakimi miał wcześniej do czynienia. Zespół z Woking jest dla Australijczyka trzecią ekipą na przełomie czterech sezonów (wcześniej występował w Red Bullu oraz Renault). Daniel przyznał, że główną rzeczą wyróżniającą każdy z jego bolidów jest inna specyfika hamulców.
Daniel Ricciardo
„Z pewnością jest inaczej, więc nadal się przestawiam i dostosowuję do tego. Gdy przechodzisz z Red Bulla do Renault i z Renault do McLarena, prawdopodobnie kwestia hamowania jest najważniejszą rzeczą, którą trzeba dostosować.
To jest problem, którym wciąż staram się pokonać i dzięki niemu mogę zrozumieć gdzie jest limit samochodu. Myślę jednak, że ogólnie patrząc, to w ciągu ostatnich kilku lat mieli [McLaren] całkiem niezły bolid jeśli chodzi o kwestię hamowania.”
Daniel Ricciardo ma również nadzieję, że będzie w stanie przekuć specyfikę bolidu na swoją korzyść. Australijczyk znany jest ze swojego stylu wyprzedzania, który często wykorzystuje technikę późnego hamowania.
Daniel Ricciardo
„Myślę, że kiedy już się przyzwyczaję i znajdę tempo, to bolid powinien być dla mnie całkiem dobry. Miejmy nadzieję, że zobaczycie znów kilka dobrych manewrów wyprzedzania z mojej strony, niektóre z nich późne.
W przypadku hamowania jest to raczej mechaniczne uczucie. Myślę, że biorąc pod uwagę nowe bolidy, nowe pedały i pozycję w bolidzie, to prawdopodobnie jest to bardziej fizyczne odczucie niż cokolwiek innego z czym miałem na razie do czynienia.”
Australijczyk wspomniał również o kwestii aerodynamiki bolidów F1. Według niego zmiany jakie zaszły w najnowszych konstrukcjach zmieniły w znaczny sposób ich prowadzenie.
Daniel Ricciardo
„Na pewno widziałem więcej ślizgających się bolidów na torze. Nie jestem pewien, czy znaleźli już przyczepność z tyłu. Myślę więc, że większość prawdopodobnie nadal ponosi pewne straty związane ze zmianami w podłogach.”
Źródło informacji: https://www.racefans.net/
Więcej o F1 na Rallypl przeczytacie tutaj: KLIK!