
Światowa premiera sportowej Toyoty GR Corolli
Więcej zdjęć w galerii >> PRZEJDŹ
Więcej zdjęć w galerii >> PRZEJDŹ
Aby poprawić wydajność chłodzenia oraz aerodynamikę samochodu na wszystkich rodzajach dróg, w tym na torach wyścigowych, drogach gruntowych i śliskich, zaśnieżonych trasach, GR Corolla otrzymała wloty powietrza w przednim zderzaku oraz w błotnikach i na masce.
Dzięki większej wydajności układu wydechowego inżynierowie TOYOTA GAZOO Racing uzyskali jeszcze wyższą moc na poziomie 304 KM. Tłumik z zaworem i potrójnym wydechem zmniejsza zarówno ciśnienie w wydechu, jak i poziom hałasu. Silnik GR Corolli zapewnia świetne przyspieszenie i radość z jazdy.
Więcej zdjęć w galerii >> PRZEJDŹ
Z przodu odległość między kołami wzrosła o 60 mm, a rozstaw tylnych kół jest większy o 85 mm.
Dodatkowo auto otrzymało wzmocnienia konstrukcji z tyłu między nadkolami, pod podłogą i przed zbiornikiem paliwa. Podobnie jak w przypadku GR Yarisa, dach został wykonany z kompozytów z włóknem węglowym formowanych w procesie SMC (sheetmoldingcompound), który zapewnia dużą łatwość w nadawaniu optymalnej formy i przyczynia się nie tylko do zwiększenia sztywności, ale także do zmniejszenia masy.
Więcej zdjęć w galerii >> PRZEJDŹ
Najnowszy zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota SafetySense należy do standardowego wyposażenia GR Corolli. Dzięki temu przyjemność prowadzenia sportowego samochodu została połączona z wysokimi standardami bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy.
Dzięki takim samochodom, jak Corolla TE25, która wywalczyła dla Toyoty pierwsze zwycięstwo w WRC w 1973 roku, czy Corolla Levin, która wygrała Rajd 1000 Jezior (obecnie Rajd Finlandii) w 1975, to właśnie Corolla położyła podwaliny pod ideę, która stoi za TOYOTA GAZOO Racing, by nieustannie tworzyć coraz lepsze samochody dzięki doświadczeniom w sportach motorowych. Corolla to żywa legenda, samochód obecny na rynku od 56 lat, który jako pierwszy na świecie przekroczył poziom łącznej sprzedaży 50 milionów egzemplarzy. To także komfortowy kompakt o świetnych właściwościach jezdnych, którego historia jest pełna kultowych sportowych modeli i wspaniałych osiągnięć w motorsporcie.
Długość [mm] |
4 410 |
||
Szerokość [mm] |
1 850 |
||
Wysokość [mm] |
1 480 mm z anteną |
||
Rozstaw osi [mm] |
2 640 |
||
Rozstaw kół |
Przód [mm] |
1 590 |
|
tył [mm] |
1 620 |
||
Liczba miejsc |
5 |
||
Masa pojazdu [kg] |
1 470 |
||
Silnik |
trzycylindrowy, rzędowy silnik 1,6 l turbo z intercoolerem |
||
typ |
G16E-GTS |
||
Średnica cylindra x skok tłoka [mm] |
87,5 x 89,7 |
||
Pojemność skokowa [l] |
1,618 |
||
Stopień sprężania |
10,5 |
||
Moc maksymalna [KM (kW) / obr./min] |
304 (224) / 6 500 |
||
Maksymalny moment obrotowy [Nm / |
370 / 3 000–5 550 |
||
Skrzynia biegów |
iMT (6-stopniowa, manualna) |
||
Układ napędowy |
Napęd na cztery koła GR-FOUR |
||
Przełożenia |
3.538 /2.238/1.535/1.162/1.081/0.902/3.831 |
||
Stopień redukcji |
4.058/3.45 |
||
Mechanizmy różnicowe |
Przedni |
Torsen® LSD |
|
Tylny |
Torsen® LSD |
||
Zawieszenie |
Przednie |
Kolumny MacPhersona |
|
Tylne |
Podwójne wahacze |
||
Hamulce |
Przednie |
18-calowe, wentylowane tarcze aluminiowe,zaciski przeciwstawne 4-tłoczkowe |
|
Tylne |
16-calowe, wentylowane tarcze aluminiowe,zaciski przeciwstawne 2-tłoczkowe |
||
Koła |
Aluminiowe 18 cali Gloss Black, z 15 szprychami |
||
Opony (przednie/tylne) |
235/40R18 Yokohama ADVAN Apex V601 |
||
Pojemność zbiornika paliwa [l] |
50 |