
Po dwóch latach spędzonych za kierownicą Škody, Oliver Solberg rozpocznie nowy rozdział w swojej karierze, przesiadając się do Toyoty GR Yaris Rally2. Szwed dołączy do renomowanego fińskiego zespołu Printsport. Celem Solberga na nadchodzący sezon jest zdobycie mistrzostwa WRC2, które w 2024 roku przegrał różnicą zaledwie trzech punktów.
Zmiana barw po sukcesach w Škodzie
Oliver Solberg, który w ubiegłym sezonie uplasował się na drugim miejscu w klasyfikacji generalnej WRC2 za Samim Pajari, nie kryje podekscytowania zmianą zespołu i samochodu.
Treść pod reklamą
„Printsport to bardzo profesjonalny i odnoszący sukcesy zespół. Znam wielu ludzi z tej ekipy z przeszłości, dlatego ta decyzja wydała się naturalna. Toyota GR Yaris Rally2 to imponujące auto – trudno uwierzyć, że zadebiutowało zaledwie 11 miesięcy temu” – powiedział Solberg.
Decyzja o odejściu z Škody nie była jednak łatwa: „Jestem bardzo dumny z tego, co osiągnęliśmy z Elliottem [Edmondsonem, pilotem] w ostatnich dwóch latach. Odejście ze Škody było trudne, ale jestem wdzięczny całemu zespołowi Škoda Motorsport i Toksport za wspólny czas”.
Ambitne plany na sezon 2025
Printsport, który miał kluczowy udział w sukcesie Pajari w 2024 roku, zapowiada równie intensywny program przygotowań na kolejny sezon.
Eero Räikkönen, szef zespołu Printsport, z entuzjazmem przyjął Solberga do zespołu: „Jesteśmy podekscytowani, że Oliver do nas dołącza. Wierzymy, że jego talent oraz współpraca z Elliottem przyniosą wiele emocjonujących chwil i sukcesów w nadchodzącym sezonie. Celujemy w najlepsze wyniki i czekamy na wspólne osiągnięcia”.
Solberg nie ukrywa, że jego głównym celem jest mistrzostwo WRC2, które w 2024 roku wymknęło mu się z rąk: „Zdobycie tytułu w 2025 roku to mój priorytet. Strata mistrzostwa o trzy punkty była bolesna, ale patrzę tylko w przyszłość. Chcę wygrać jak najwięcej rund i sięgnąć po tytuł”.
Toyota jako szansa na powrót do Rally1?
Zmiana zespołu może także otworzyć przed Solbergiem drzwi do najwyższej kategorii WRC. Toyota pokazała w tym roku, że potrafi awansować swoich kierowców z WRC2 do Rally1, co udowodnił przykład Samiego Pajariego, który w 2025 roku dołączy do głównego zespołu Toyoty.
Choć Solberg nie komentował możliwości startów w Toyocie GR Yaris Rally1, wielu obserwatorów uważa, że przesiadka do Toyoty znacząco zbliża go do tej szansy.