Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
MOTUL Gravel CupRAJDY

Wielkie emocje i satysfakcja po 2. rundzie Motul Gravel Cup 2022 powered by Atlas Ward

Wielkie emocje i satysfakcja po 2. rundzie Motul Gravel Cup 2022 powered by Atlas Ward

Druga runda cyklu Motul Gravel Cup 2022 >>powered by Atlas Ward przechodzi do historii. Szutrowy tor w Kamieniu Śląskim kolejny raz został przygotowany perfekcyjnie, zapewniając wszystkim niesamowite emocje i doskonały poligon do przetestowania i rozwijania swoich umiejętności. Tym razem najszybszy na całym obiekcie był duet Adam Sroka/Patryk Kielar.

Załoga w Peugeocie w drodze po triumf tylko raz zameldowała się na mecie z czasem poza pierwszą trójką, a dodatkowo wygrała ostatni odcinek specjalny, tocząc do samego końca pasjonującą walkę o zwycięstwo z załogami Aleksander Terlecki/Paweł Drahan oraz Tomasz Król/Patryk Olejniczak. Przed ostatnią próbą wszystkie wyżej wymienione załogi dzieliło… 0,1 sekundy! Niestety z tej pasjonującej rywalizacji wskutek awarii odpadła załoga Terlecki/Drahan, notując prawie 1,5 minuty straty do zwycięzców na OS6. Do czołowej trójki awansował tym samym duet Gracjan Prędko/Mateusz Pawłowski, który dzięki swojej znakomitej jeździe znalazł się w pozycji do tego, aby wykorzystać problemy rywali i stanąć na podium.

Ostatecznie pierwsza trójka Klasy Gość w drugiej rundzie Motul Gravel Cup 2022 >>powered by Atlas Ward ukształtowała się następująco:

  1. Adam Sroka/Patryk Kielar – 18:30,3
  2. Tomasz Król/Patryk Olejniczak – 18:31,8 (+5,0)
  3. Gracjan Prędko/Mateusz Pawłowski – 18:53,0

Adam Sroka

„Udało się wygrać Klasę Gość, co jest na pewno dobrym prognostykiem, bo pokonaliśmy auta czteronapędowe i piekielnie szybkie BMW. Charakterystyka tych tras odbiega od jakiegokolwiek rajdu, więc chodziło tutaj przede wszystkim o rozjeżdżenie na szutrze i sprawdzenie auta. Odcinki były bardzo zróżnicowane i podobały mi się. Są one bardzo wyboiste, więc nie jest to odzwierciedlenie warunków panujących na rajdzie, ale na pewno warto to przeżyć.

Kręgosłup po skokach ma się dobrze, chociaż faktycznie było ich bardzo dużo. Na trasie było sporo przełamań, więc samochód cały czas znajdował się w powietrzu. Było wiele momentów, w których leci się czterema kołami nad ziemią. Raz polecieliśmy bardzo daleko na jednej hopie i dziś czujemy tego skutki w szyi”.

Puchar Audi oraz Klasy K3-K5 – Motul Gravel Cup 2022 powered by Atlas Ward

Odcinki specjalne, które organizatorzy przygotowali na drugą rundę Motul Gravel Cup 2022 >>powered by Atlas Ward, okazały się bardzo wymagające dla uczestników pucharu Audi. Na poszczególnych próbach załogi toczyły pasjonującą walkę na ułamki sekund, jednak w klasyfikacji generalnej żaden ze startujących duetów nie ukończył wszystkich sześciu oesów.

W klasach K3-K5 puchary za zwycięstwa wywalczyły załogi: Daniel Skorupa/Karol Piasecki (K3, Peugeot 205 GTI), Grzegorz Wysocki/Paweł Franckowiak (K4, Peugeot 206) oraz Maciej Stępniak/Filip Kamiński (K5, Subaru Impreza).

Jakub „Colin” Brzeziński

„Na drugą rundę przygotowałem szybkie oesy. Wykorzystałem miejsca, nad którymi spędziłem sporo czasu, wybierając najlepsze smaczki. Letnie, słoneczne warunki pogodowe były ciekawe dla zawodników pod kątem jazdy, ponieważ jest zupełnie inna przyczepność. Można poznać nowe elementy szutru, znaczenie pozycji startowej i linii jazdy. Dziś było też bardzo dużo hop, ale wyłącznie przyjemnych – bez krótkich dobić.

Przed zawodami dostawałem dużo pytań, który z odcinków będzie lepszy. Dla mnie obydwa były bardzo wymagające. Generalnie pierwsza próba była bardziej owocna pod kątem rozwoju. Im więcej takich oesów, tym łatwiej będą mieli zawodnicy, którzy pojadą na jakiekolwiek inne rajdy. Statystycznie na 10-kilometrowym oesie o dobrym czasie decyduje 3-5 miejsc na trasie. Ten obiekt zawiera wyłącznie takie miejsca

Dzisiaj widzieliśmy między innymi fantastyczną jazdę młodego, olsztyńskiego kierowcy – Gracjana Prędko, który wygrał także konkurs długości skoków. Oczywiście to nie jest decydujący element rajdu, ale przede wszystkim jechał on bardzo płynnie”.

Dyrektor generalny Atlas Ward, Mariusz Górecki, wystartował w Kamieniu Śląskim BMW E46 w Klasie Gość, gdzie w swoim rajdowym debiucie pokazał naprawdę dobrą jazdę. Dwukrotnie uzyskiwał rezultat pozwalający na zameldowanie się w pierwszej trójce. Był to dla niego start na przetarcie po okresie zimowym, a także jeden z etapów przygotowań do wyścigowego cyklu Porsche Sports Cup Deutschland 2022, który rusza już za miesiąc. W przyszłym tygodniu ruszają testy do tych zawodów.

Mariusz Górecki

„Dziękuję Krzyśkowi Bubikowi za możliwość skorzystania z jego samochodu. Zrobił piękną robotę, bo zbudował super samochód, który daje ogromną przyjemność z jazdy. Na zakurzonym terenie bardziej docenia się rolę pilota, wjeżdżając w niewidoczne partie. Jestem mile zaskoczony, że podgryzaliśmy trochę czołówkę. Samochód daje duże możliwości, a ja starałem się za nim nadążyć.

Bardzo podobała mi się partia w lesie. Na co dzień nie biorę udziału w rajdach i zawsze mam wielki szacunek dla kierowców, którzy jeżdżą lasami, między drzewami – chyba już rozumiem, co ich w to wciąga, bo rzeczywiście najwięcej funu mieliśmy w tych wąskich partiach z przesmykami, gdzie trzeba dobrze ułożyć auto i przemknąć między bandami i drzewami.

Jeśli tylko będzie okazja, aby wystartować jeszcze w takich zawodach autem z prawdziwym, szutrowym zawieszeniem, to bardzo chętnie skorzystam”.

Cykl Motul Gravel Cup 2022 >>powered by Atlas Ward wróci do Kamienia Śląskiego z trzecią rundą za 5 tygodni, 18 czerwca. Bardzo jasnym celem dla organizatorów jest utrzymanie tendencji wzrostowej w każdej kolejnej eliminacji, więc możecie spodziewać się niespodziewanego!

Kalendarz Motul Gravel Cup 2022 powered by Atlas Ward

Runda Data
1 Runda 1 26.03.2022
2 Runda 2 14.05.2022
3. Runda 3 18.06.2022
4. Runda 4 24.09.2022
5. Runda 5 12.11.2022
6. Runda 6 17.12.2022

 


Motul Gravel Cup 2022 >>powered by Atlas Ward to puchar przeznaczony dla kierowców amatorów oraz zawodników z licencją. Cykl objęty jest wizą Polskiego Związku Motorowego. W zawodach tych rywalizują zawodnicy korzystający z takich samochodów rajdowych, jak m.in. Ford Fiesta Rally4, pucharowe Audi A3 Proto 4×4, Peugeot 208 R2, czy Ford Fiesta Rally3. Każda z sześciu rund sezonu składa się z dwóch odcinków specjalnych pokonywanych trzykrotnie w trakcie jednej eliminacji.



Wybrane dla Ciebie