Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
F1

Szukanie przyczepności – Podsumowanie pierwszego treningu przed Grand Prix Wielkiej Brytanii

Szukanie przyczepności – Podsumowanie pierwszego treningu przed Grand Prix Wielkiej Brytanii

F1 zdążyła przyzwyczaić nas w tym sezonie, że warunki pogodowe podczas niektórych Grand Prix bywały dość mocno zróżnicowane. Nie inaczej ma być podczas Grand Prix Wielkiej Brytanii, rozgrywanego na torze Silverstone. Chociaż nic nie zwiastowało, aby w piątkowe popołudnie pogoda miała sprawiać psikusy, prognozy wskazywały na szansę opadów w sobotę. Sytuacja ta zmusiła niektóre zespoły do korekty odnośnie różnych programów treningowych. Ciekawostką jest obecność na torze Brada Pitta, który już w czwartek zdążył nagrać kilka ujęć na torze, na potrzeby najnowszej produkcji Apple o tematyce F1. Jeśli chodzi o tempo zespołów, Toto Wolff zapytany o to, gdzie Mercedes ma największe na zwycięstwo w tym sezonie, odparł iż miejscem tym jest Silverstone, co dodaje nadziei na rzucenie rękawicy Red Bullowi. 

Pierwsze przejazdy

Od pierwszych okrążeń można było zauważyć, że część kierowców zdecydowało się na założenie charakterystycznych krat, mających na celu pomiary aerodynamiczne. Już od pierwszych metrów po wyjeździe z garażu na pracę swojego auta narzekał Lance Stroll. Nie było wiadome czego dotyczy usterka, jednak Kanadyjczyk został zapewniony przez swojego inżyniera wyścigowego, że zespół monitoruje sytuację. Pierwsze przejazdy pokazały, że w niezmiennie dobrej formie pozostaje Max Verstappen, który wskoczył na szczyt tabeli z czasem na poziomie 1:30.443. Pomimo wcześniejszych obiekcji Strolla, kierowca Astona Martina zajmował drugą pozycję ze stratą wynoszącą ponad pół sekundy. Top 3 zamykał Hamilton, który biorąc pod uwagę wspomniane wcześniej słowa swojego szefa, powinien mieć całkiem spore nadzieje na dobry wynik. Na 10 minut po rozpoczęciu sesji, jedynymi kierowcami, którzy nie pojawili się na torze byli reprezentanci Williamsa, Alonso, Piastri i Zhou. 

Przygoda Nycka de Vriesa

Po raz kolejny w tym sezonie, Nyck de Vries udowodnił, że na przestrzeni całego sezonu 2023, Holender wraz z upływającym czasem wcale nie zyskuje tempa oraz doświadczenia. Tym razem kierowca Alpha Tauri wylądował w żwirze w zakręcie Luffield. Kierowca obrócił się wokół własnej osi, dość mocno spłaszczając opony. Miejsce incydentu jest dość zaskakujące, biorąc pod uwagę jak wolny jest to zakręt. Jednym z największych problemów trapiących stawkę był stopień przyczepności asfaltu. Kierowcą najczęściej narzekającym na taki stan rzeczy był Max Verstappen, chociaż wtórował mu również Esteban Ocon. Również podczas oglądania nagrań z kamer pokładowych, widać było, że większość bolidów mocno się ślizga.

 

Ferrari coraz szybsze 

Z okrążenia na okrążenie coraz lepsze tempo prezentowali zawodnicy Ferrari. Charles Leclerc oraz Carlos Sainz zajmowali kolejno drugie i trzecie miejsce, pomimo relatywnie wysokiej straty to wciąż liderującego Verstappena (kolejno 0.774 oraz 0.951 straty). Obydwu kierowców zdołał rozdzielić Perez, wolniejszy od kolegi z zespołu o 0.814 sekundy. Przemierzając zakręt Stowe, Alexander Albon wyjechał poza tor poza zewnętrzną, jednak nie miało to żadnego wpływu na stan jego auta. Zadziwiająco dobre tempo na pojedynczym kółku zaprezentował Logan Sargeant, który przekroczył linię mety po upływie 1:30.327.

Tasowanie się stawki

Na pół godziny przed zakończeniem pierwszej sesji treningowej na czoło wysnuł się Carlos Sainz z czasem 1:29.357. Należy jednak podkreślić, iż kółko Hiszpana zostało przejechane na oponach miękkich, gdy czas Verstappena mierzony był na oponach twardych. Patrząc na stoper, można było dojść do wniosku, że wraz z upływem czasu, kółka kierowców były coraz szybsze. Tego dowodem był przejazd Gaslyego, który zdołał wskoczyć na trzecie miejsce. Na krótką chwilę na fotel lidera zdołał nawet wskoczyć jego partner zespołowy – Esteban Ocon, jednak został zepchnięty na drugą pozycję przez Leclerca. Dość rozczarowująco, patrząc na to jakie tempo prezentował Norris podczas poprzedniego GP, prezentował się McLaren. Piastri był trzynasty, a Norris ostatni. Na ostatnie przjazdy, kierowcy zdedydowali się założyć mieszanki miękkie. Pierwsza szóstka zakończyła zmagania na tych oponach. Ostatecznie trening na pierwszej pozycji zakończył Verstappen, przed Perezem i Albonem.



Wybrane dla Ciebie