Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
RAJDYWRC

WRC nie zamierza iść w elektryki

WRC nie zamierza iść w elektryki

Rajdowe Mistrzostwa Świata poczyniły znaczący krok w kierunku utrzymania systemu hybrydowego w rajdówkach oraz korzystania ze zrównoważonego paliwa od 2027 roku. Peter Thul, starszy dyrektor ds. sportu u promotora WRC, przyznał, że w pełni elektryczny napęd nie jest obecnie realną opcją dla tej serii.

W tej chwili organy zarządzające serią starają się potwierdzić obecną umowę na dostawy jednostek hybrydowych na 2025 rok. Tymczasem Thul w rozmowie z portalem DirtFish zapewnia o długoterminowym podejściu do kolejnego cyklu homologacji.

Peter Thul

Dyskusja na temat nadchodzących przepisów jest ważna. Wszyscy, którzy obecnie biorą udział w mistrzostwach, zgadzają się, że musi to być mieszanka napędów hybrydowych i zrównoważonych paliw – niezależnie od tego, jaka to będzie kombinacja. Wodór byłby fantastyczny, ale nawet Toyota, która jest pionierem w tej dziedzinie, twierdzi, że potrzebuje jeszcze trochę czasu na wdrożenie takiego rozwiązania.

Odnosząc się do kwestii przyszłości pojazdów elektrycznych w najwyższej klasie, starszy dyrektor ds. sportu w WRC Promoter dodał, że przejście w 100% na napędy elektryczne nie jest rozważane.

Peter Thul

Przejście na napęd w pełni elektryczny nie wchodzi w tej chwili w grę. Byłem na wystawie samochodowej w Monachium i niektórzy producenci [samochodów drogowych] rozważają przejście na bardziej zrównoważone paliwo, co napawa nas pewnością. Problem w tym, że świat motoryzacyjny nie jest przejrzysty.

Nadal wierzymy, że rajdy powinny zachować silniki spalinowe. Porsche [w samochodach sportowych] i Formuła 1 zmierzają w tym kierunku… myślę, że nawet w 2030 roku połowa aut nadal będzie wyposażona w silniki spalinowe. Wierzymy, że to jedyna szansa na utrzymanie rajdów w obecnym stanie.

Aktualne zespoły oraz FIA mają omówić plany na przyszłość. Thul i jego współpracownicy z ramienia promotora WRC starali się podkreślić, że regulacje techniczne pozostają domeną organu zarządzającego światowymi sportami motorowymi. Bieżące przepisy, powołujące do życia hybrydową klasę Rally1, zaczęły obowiązywać w 2022 roku. Bardzo prawdopodobne wydają się zatem starania o utrzymanie tych regulacji także w kolejnym cyklu homologacji.


Źródło: DirtFish
Więcej o WRC w portalu Rallypl



Wybrane dla Ciebie