Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
PRASOWERAJDY

Toyota Team Classic wysoko w Dakarze

Michał Horodeński i Arkadiusz Sałaciński to załoga zespołu Toyota Team Classic. Kiedyś mogliśmy ich zobaczyć na odcinkach specjalnych cyklu Motul HRSMP oraz w stawce Rajdu Barbórki. Na początku nowego sezonu 2024 zamienili model Celica GT-Four (ST205) na rzecz Land Cruisera HDJ80. Projekt auta terenowego rozwijali już przed rokiem podczas pustynnego wyjazdu do Tunezji i na trasach Baja Poland. Teraz biorą udział w czwartej edycji Dakar Classic.

„Moja decyzja o wzięciu udziału sięga momentu pierwszej edycji Dakar Classic w 2021. Jestem miłośnikiem Dakaru i bardzo interesują mnie klasyczne samochody, więc pomyślałem, że to idealne zawody dla mnie! Forma zawodów to bardzo dobry pomysł, inny rodzaj rywalizacji oparty na nawigacji i regularności. Jestem wielkim fanem zespołu Toyota Auto Body, a samochód, którym będziemy jeździć, jest swoistą pamiątką po zwycięstwie zespołu w 1996 roku. Udział w Dakar Classic to wspaniała przygoda i prezent na 50. urodziny!” – mówi Michał Horodeński

Zawodnicy Complex Motorsport od ponad sześciu dni rywalizują w Arabii Saudyjskiej. Po przylocie do Yanbu udali się na ,,biwak zero” skąd ruszyli na oficjalny trening. Następnie po ostatnich odbiorach i badaniach kontrolnych ruszyli na trasę pierwszych etapów. Każdy z nich liczy przeważnie 200-300 kilometrów jazdy sportowej oraz przeciętnie drugie tyle dróg dojazdowych do kolejnych lokalizacji biwaków i mobilnych serwisów. W tym przypadku za nimi podąża ogromna ciężarówka serwisowa z odpowiednim zapleczem technicznym na wszystkie możliwe sytuacje.

,,Czwarty etap dostarczył nam po raz kolejny świetnych doświadczeń rajdowych. Szybkie odcinki, ekstremalne widoki (pustynie, wadi, wydmy), super test po wydmach.

Wjeżdżamy się coraz bardziej w rajd. Dziś był intensywny etap. Dwa długie i szybkie RT na początek. I jeszcze jeden na koniec. Ależ to była szaleńcza jazda. Hamady, wadi, kręte szutrowe drogi. Było cudownie. Pomiędzy RT był jeszcze odcinek nawigacyjny, który dziś udał się prawie idealnie. Musimy poprawić jeden element tej zabawy i będzie dobrze.

Drugi etap Dakar Classic to kolejne wyzwania. Poza odcinkami na regularność pojawił się krótki Dune Test oraz 50-kilometrowy odcinek nawigacyjny. Dał nam w kość, ale chyba już ogarnęliśmy sposób myślenia autora tego roadbooka. Jedziemy dalej.” – w taki sposób przeżycia związane z Rajdem Dakar opisuje Michał Horodeński

Warto też dodać, że Polacy są na wysokich miejscach w klasie H3 (jest to jedna z czterech klas gdzie dla pojazdów wyznaczane są średnie prędkości w jeździe na regularność w zależności od parametrów danej maszyny). Udowodnili to wczoraj drugim miejscem.

Park zamknięty na biwaku

Z Yanbu do Al-Ula, później z Al-Henakiyah do Al-Duwadimi, i tak dalej i tak dalej, najlepiej prezentująca się polska załoga w klasyfikacji Dakar Classic przemierza następne punkty na prawie największej pustyni na świecie.

Partnerami startu załogi Horodeński / Sałaciński w Dakar Classic są: Toyota Team Classic, ComplexPR, Nanovision, Modern Forms Polska, SORT, Donerre Suspension, P1 Advanced Racewear.



Wybrane dla Ciebie

Zobacz także
Close