Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
RAJDYTMTM Mirsk

Ruletka pogodowa, czyli nasza relacja z 2. Rally Skars – Tarmac Masters

Ponad 100 załóg deszcz, słońce i loteria z oponami tak w skrócie można przedstawić 2. Rally Skars – 3. Runda Tarmac Masters. Emocjonujący rajdowy weekend już za nami. Organizator wspólnie z Automobilklubem Karkonoskim przygotował dwie niezwykle wymagające techniczne próby pokonywane trzykrotnie „KŁOPOCIK” 4.73KM / „SZOPA” 5.06KM

Piloci pytani przed startem o ich opis trasy odpowiadali, że jest tak dużo zakrętów do dyktowania, że rzadko będą podnosić głowę.

Na tych trasach w niedalekiej przeszłości był rozgrywanym Rajd Karkonoski.
Dodatkowym elementem przysparzającym trudność okazała się pogoda, która już podczas oficjalnego sobotniego startu w Mirsku pokazała, że prawdopodobnie to ona będzie rozdawała karty. I tak też się okazało podczas niedzielnego etapu.

https://www.facebook.com/artur.sekowski/posts/10219874543360090

Pochmurny poranek rozpoczął odcinek o wymownej nazwie „KŁOPOCIK”. Mierząca niespełna pięciokilometrowa próba przysporzyła większości załogom ogrom kłopotów. Na zmianę padał deszcz i świeciło słońce. Zaczęła się prawdziwa loteria oponiarska. Lider klasyfikacji Pro3, po drugiej rundzie, Artur Sękowski, wypadł z trasy i uszkodził przednie lewe koło tracąc ponad 30 sekund, Damian Drapikowski w Fordzie Fiesta Proto, stracił do zwycięzcy w klasie ponad 20 sekund.

Po wypadku z rywalizacji musiał się wycofać lider klasy PRO2 Michalczuk/Parzóch w Renault Clio Sport. Do mety odcinka nie dotarli również załoga Igor Bartołd/ Paweł Wiśniewski w BMW e30

Kozłowski PHOTO

Próbę wygrał Niewitecki pilotowany przez Jakuba Brzezińskiego w Subaru Impreza, drugi na mecie zameldował się Terlikowski (Ford Fiesta Proto) ze stratą +2.4 , a trzeci dojechał Jurkun + 3.6 (Mitsubishi Lancer Evo).
Licznie obsadzoną klase TM4 wygrał Sznajderski w Peugocie przed Piotrowskim +2.0, oraz Riderem +2.8
Ogromne emocje mogliśmy zobaczyć w klasie TM3 gdzie różnica między pierwszymi trzema załogami wynosiła zaledwie trzy dziesiąte sekundy!!!!

Odcinek wygrał Świder/Janik, przed Klimuntowskim/Kuklewski +0.1 (obaj w Hondach Civic) i Brykiem/Grobelny Skodzie Felicji +0.3.

Drugi przejazd „SZOPA” to koncertowa jazda Jurkuna, który wygrał próbę przed Pawarskim/Buczkowska +2.0 (Mitsubishi Lancer), i Niewitecki/Brzeziński +9.9 (Subaru impreza). Czwarta załoga Lelek/Chlebowski straciła +12.9, na piątym miejscu dojechali Terlikowski/Burkat +13.4. Niestety pech znowu dopadł Damiana Drapikowskiego, który wypadł z trasy odcinka łapiąc siedmio minutową stratę.
Po pierwszej pętli w klasie TM5 prowadził Jurkun/Kozdroń przed duetem Pawarski/Buczkowska +6.2 I Pisz/Mroczkowski + 24.3

W klasie TM4 po dwóch wygranych odcinkach prowadziła załoga Sznajderski/Majewski
Przetasowania w klasie TM3 ciąg dalszy, liderami po pierwszej pętli zostali Zając/Kopeć w Hondzie Civic.

Druga popołudniowa pętla zapowiadała się stabilnie patrząc na warunki atmosferyczne.

Trzecia próba i pierwsze zwycięstwo oesowe Drapikowski/Gruszka, po porannych kłopotach wygrali z Jurkunem o 0.5 sekundy. Identyczne czasy na odcinku uzyskali Bartosz Pawarski i Mariusz Żurawek. Paweł Pisz stracił trzecie miejsce na rzecz Janusza Lelka. Niesamowita walka o zwycięstwo w klasie TM3, drugi przejazd próby „Szopa”, i pięć załóg w 1 sekundzie!!! Klimuntowski wygrywa próbę, za nim dojeżdża Świder, który obejmuje prowadzenie by na kolejnej „kłopocik” demolując tył swojej Hondy i szansę na końcowe zwycięstwo.

Ostatnia pętla zapowiadała się niezwykle emocjonująco. Drapikowski wygrywa dwa ostatnie
przejazdy, ale nie liczy się już walce, Pisz atakował Lelka, a Pawarski gonił Niewiteckiego, Jurkun mając dużą przewagę mógł spokojnie jechać do mety rajdu. Awaria na odcinku piątym eliminuje Terlikowskiego z dalszej rywalizacji w klasie Pro3. Ostatecznie wygrywa Jurkun przed Pawarskim i Niewiteckim, po zaciętej walce na ostatniej próbie. Czwarte miejsce zajął Pisz, a piąty rezultat dla Lelka, który nie obronił się przed załogą z Subaru. Druga dziesiątka dla załóg w przednionapędowych samochodach. Szóste miejsce zgarnia Rider Sebastian w Hondzie Civic, siódmą lokatę dla Rafała Piotrkowskiego , dalej Artur Długosz, Kosiński Jakub i czołową dziesiątkę zamknął Przemek Krysztowiak w Skodzie Fabii.

Puchalski PHOTO

Wyniki w klasach:

Pro3
zwycięża Niewitecki z Brzezińskim w Subaru przed Sękowskim/Borko w BMW M3 i Hupało/Fiołek w Citroenie c2 r2. Liderem po trzech rundach pozostaje Artur Sękowski z Tomaszem Borko z dorobkiem 84 punktów

Pro2
Piotr Czypionka (Opel Astra) wygrywa po pechu Grzegorza Dudka (Volkswagen Golf), który ostatecznie melduję się na trzecim miejscu, drugi w rajdzie dojeżdża Michał Słupski w BMW e30.
pierwsze miejsce wywalczył Piotr Czypionka z dorobkiem 62 punktów i ma tylko dwa punkty przewagi nad Kacprem Michalczukiem

Pro1
Osiak dyktował tempo od samego początku i pewnie wygrywa klasę. Druga załoga Misiarz/Hryniuk, a trzecie miejsce na podium przypadło Kruczek/Hawro wszyscy w Hondach Civic.
Magdalena Misiarz nadal pozostaje liderką w klasyfikacji generalnej zdobywając 78 punktów

C2Cup
Tutaj liderem nadal pozostaje Juliusz Kozaczka, który ma na swoim koncie 76 punktów. Po wygranej w Mirsku drugie miejsce obejmuje Skrądź Michał 69 punktów.

TM5
Pewna jazda Jurkuna który zwycięża w Mirsku przed Bartoszem Pawarskim i Pawłem Piszem, który na ostatnim odcinku nr 6 „kłopocik” zrzuca Janusza Lelka z ostatniego miejsca na podium.
Tomasz Jurkun przed następna rundą pozostaje mocnym liderem zgarniając 84 punkty po pechu Damiana Drapikowskiego, który spada na czwarte miejsce w klasyfikacji na drugie miejsce awansuje Janusz Lelek 63 punkty, a na trzecie Mariusz Żurawek 55 punktów.

TM4
Sebastian Rider mając na swoim koncie 84 punkty, nadal pozostaje liderem klasyfikacji, na fotel wicelidera wskakuje natomiast Mateusz Sznajderski spychając Igora Bartołda, między nimi różnica punktowa przed następna rundą w Gryfowie śląskim to zaledwie 4 punkty.

TM3
Bardzo ciekawa sytuacja w klasyfikacji generalnej po trzech rundach, Brylski Mariusz i Michał Klimuntowski mają tyle samo punktów po 54, a Bryk Łukasz oraz Zając Maciej mają po 42 punkty.

TM2
Mateusz Kryniecki po zwycięstwie w Nowej Rudzie i Mirsku obejmuje prowadzenie mając 60 punktów, dwa punkty miej oraz drugie miejsce przypada dla Daniela Markiewicza, trzecie miejsce dla Ireneusza Jarosiewicza z dorobkiem 57 punktów

TM1
Pod nieobecność Krzysztofa Trybusa pierwsze miejsce obejmuje Grzegorz Papierski 81 punktów, druga lokata dla Grzegorza Reda 61 punktów, na trzecią lokatę spada wcześniej wspomniany Krzysztof Trybus 54 punkty.

Przed nami wakacyjna przerwa, a następna runda Tarmac Masters zagości w Gryfowie Śląskim w dniach 24-25 sierpnia. 2. Ecumaster Rally – 4 Runda Tarmac Masters.

Do zobaczenia!

 



Wybrane dla Ciebie