
Walka na setne sekundy! – OS1 Rajd Žemaitija 2021
Po blisko ośmiu miesiącach powróciła rywalizacja w cyklu ProfiAuto Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski. Krajowy czempionat ruszył od pierwszego odcinka specjalnego Rally Žemaitiji w postaci miejskiego oesu w centrum Kelm. Na samym początku zmagań na Litwie prowadzenie objął duet Grzegorz Grzyb i Michał Poradzisz. Tuż za nimi znaleźli się zawodnicy Orlen Teamu, czyli Mikołaj Marczyk z Szymonem Gospodarczykiem (+0.7s). Pierwszą trójkę uzupełnił Erik Cais (+1.0s). Niewiele brakowało załodze BTH Rally Team, aby wspiąć się do ścisłej czołówki (+1.3s). Piąta pozycja przypadła Kacprowi Wróblewskiemu i Jakubowi Wróblowi (+2.0s), którzy zostawili za sobą szóstych braci Szeja debiutujących w Hyundaiu i20 R5 (+2.6s). Siódmy do mety zaledwie 1.68 kilometrowego odcinka dojechał Zbigniew Gabryś z Krzysztofem Janikiem (+2.7s). Ósma lokata należała do Łukasza Kabacińskiego i Michała Kuśnierza (+2.9s). Za zespołem Proudcube Rally Team uplasowali się Tomasz Kasperczyk z Damianem Syty (+3.3s) natomiast taki sam czas wykręcili również Maciej Lubiak z Grzegorzem Dachowskim.
W klasie 2WD Krzysztof Bubik i Adrian Sadowski startujący BMW M3 E46 Compact zostawili za swoimi plecami wszystkie załogi dysponujące konstrukcjami w specyfikacji Rally4 oraz R2. Debiutujący za kierownicą Peugeota 208 R2 Adam Sroka wraz z Patrykiem Kielarem uzyskali drugi czas (+3.2s). Pierwszą trójkę uzupełnił Łukasz Lewandowski z Xavierem Panseri (+3.7s). Załoga jadąca Oplem Corsą Rally4 o zaledwie jedną setną sekundy pokonała Błażeja Gazdę i Macieja Mikuliszyna (+3.8s).
Triumf w klasie 3 należał do Łukasza Byśkiniewicza i Zbigniewa Cieślara. Drugi wynik uzyskał zespół KG Rally Team w postaci Igora Widłaka i Daniela Dymurskiego (+2.7s). Po przesiadce z Peugeota 208 Rally4 do Forda Fiesty Rally3 dalej uplasował się Kamil Bolek z Łukaszem Jastrzębskim (+3.0s) natomiast Radosław Typa z Pawłem Pochroniem zamknęli stawkę tejże klasy (+3.6s).
Samotnie jadący w klasie HR 2 Marek Suder wraz z Marcinem Kowalikiem dotarli do mety z przyzwoitym rezultatem natomiast w klasie Open 4WD szybsi od Marcina Kowala i Sebastiana Lenkowskiego (+5.3s) okazali się być Marek Roefler i Marek Bała w Subaru Imprezie GT Turbo.
Wyniki OS1 w RSMP
Msc | Załoga | czas/starta | km/h |
---|---|---|---|
1. | ![]() |
01:12.7 | 83.2 |
2. | ![]() |
01:13.4 +0.7 |
82.4 |
3. | ![]() |
01:13.7 +0.3 / +1.0 |
82.1 |
4. | ![]() |
01:14.0 +0.3 / +1.3 |
81.7 |
5. | ![]() |
01:14.7 +0.7 / +2.0 |
81.0 |
6. | ![]() |
01:15.3 +0.6 / +2.6 |
80.3 |
7. | ![]() |
01:15.4 +0.1 / +2.7 |
80.2 |
8. | ![]() |
01:15.6 +0.2 / +2.9 |
80.0 |
9. | ![]() |
01:16.0 +0.4 / +3.3 |
79.6 |
10. | ![]() |
01:16.0 +0.0 / +3.3 |
79.6 |
11. | ![]() |
01:16.2 +0.2 / +3.5 |
79.4 |
12. | ![]() |
01:16.2 +0.0 / +3.5 |
79.4 |
13. | ![]() |
01:16.6 +0.4 / +3.9 |
79.0 |
14. | ![]() |
01:17.3 +0.7 / +4.6 |
78.2 |
15. | ![]() |
01:18.1 +0.8 / +5.4 |
77.4 |
16. | ![]() |
01:18.3 +0.2 / +5.6 |
77.2 |
17. | ![]() |
01:18.9 +0.6 / +6.2 |
76.7 |
18. | ![]() |
01:19.5 +0.6 / +6.8 |
76.1 |
19. | ![]() |
01:19.7 +0.2 / +7.0 |
75.9 |
20. | ![]() |
01:22.2 +2.5 / +9.5 |
73.6 |
21. | ![]() |
01:22.5 +0.3 / +9.8 |
73.3 |
22. | ![]() |
01:22.7 +0.2 / +10.0 |
73.1 |
23. | ![]() |
01:23.1 +0.4 / +10.4 |
72.8 |
24. | ![]() |
01:23.6 +0.5 / +10.9 |
72.3 |
25. | ![]() |
01:25.4 +1.8 / +12.7 |
70.8 |
26. | ![]() |
01:25.5 +0.1 / +12.8 |
70.7 |
27. | ![]() |
01:25.9 +0.4 / +13.2 |
70.4 |
28. | ![]() |
01:26.4 +0.5 / +13.7 |
70.0 |