
WRC Rajd Katalonii OS5 – Kontratak Ogiera
Druga piątkowa pętla Rajdu Katalonii 2022 rozpoczęta. Tym razem na odcinku Els Omells – Maldà najszybszy był Sebastien Ogier, który został nowym liderem rajdu po tym, jak Thierry Neuville zajął siódmą lokatę na odcinku ze stratą 3,7 sekundy. Ott Tanak najwyraźniej na serwisie usunął problemy z samochodem, gdyż na OS5 był drugi ze stratą 1,4 sekundy. Czołową trójkę odcinka uzupełnili Dani Sordo i Elfyn Evans, którzy na mecie stracili 2,7 sekundy do zwycięzcy.
Sebastien Ogier
„To był dobry odcinek. Różnice są tu bardzo małe, więc musimy utrzymać takie tempo. Czuję się bardzo dobrze w samochodzie i w sumie jest nawet lepiej niż rano, z powodu większej przyczepności.”
Ott Tanak
„Wszystko działa dobrze, bez obaw. Na pewno jest trudno. Nie mam takiej pewności siebie żeby jechać tu na maksa, ale staram się jechać jak najlepiej, na tyle ile możemy w tym momencie.”
Po OS5 Sebastien Ogier ma 3,2 sekundy przewagi nad Thierrym Neuvillem. Trzeci Kalle Rovanpera traci do lidera już 6,5 sekundy i musi oglądać się za siebie, gdyż czwarty Ott Tanak traci do niego zaledwie 0,4 sekundy. Czołową piątkę rajdu na ten moment uzupełnia Elfyn Evans (+13,1 sekundy).
Treść pod reklamą
WRC Rajd Katalonii OS5 – Wyniki
1 | 1 |
![]() |
RC1 | 05:08.8 | ||
2 | 8 |
![]() |
RC1 | 05:10.2 | + 01.4 | + 01.4 |
3 | 6 |
![]() |
RC1 | 05:11.5 | + 01.3 | + 02.7 |
4 | 33 |
![]() |
RC1 | 05:11.5 | + 02.7 | |
5 | 69 |
![]() |
RC1 | 05:11.6 | + 00.1 | + 02.8 |
6 | 42 |
![]() |
RC1 | 05:12.3 | + 00.7 | + 03.5 |
7 | 11 |
![]() |
RC1 | 05:12.5 | + 00.2 | + 03.7 |
8 | 7 |
![]() |
RC1 | 05:13.5 | + 01.0 | + 04.7 |
9 | 18 |
![]() |
RC1 | 05:13.8 | + 00.3 | + 05.0 |
10 | 44 |
![]() |
RC1 | 05:13.9 | + 00.1 | + 05.1 |
11 | 16 |
![]() |
RC1 | 05:15.6 | + 01.7 | + 06.8 |
12 | 22 |
![]() |
RC2 | 05:25.9 | + 10.3 | + 17.1 |
13 | 21 |
![]() |
RC2 | 05:29.2 | + 03.3 | + 20.4 |
14 | 24 |
![]() |
RC2 | 05:31.5 | + 02.3 | + 22.7 |
15 | 23 |
![]() |
RC2 | 05:32.3 | + 00.8 | + 23.5 |
WRC Rajd Katalonii OS5 – Klasyfikacja generalna
1 | 1 | M |
![]() |
RC1 | 38:25.9 | |||
2 | 11 | M |
![]() |
RC1 | 38:29.1 | + 03.2 | + 03.2 | |
3 | 69 | M |
![]() |
RC1 | 38:32.4 | + 03.3 | + 06.5 | |
4 | 8 | M |
![]() |
RC1 | 38:32.8 | + 00.4 | + 06.9 | |
5 | 33 | M |
![]() |
RC1 | 38:39.0 | + 06.2 | + 13.1 | |
6 | 6 | M |
![]() |
RC1 | 38:52.9 | + 13.9 | + 27.0 | |
7 | 18 | M/T |
![]() |
RC1 | 39:07.7 | + 14.8 | + 41.8 | |
8 | 42 | M |
![]() |
RC1 | 39:13.4 | + 05.7 | + 47.5 | |
9 | 16 | M |
![]() |
RC1 | 39:27.2 | + 13.8 | + 01:01.3 | |
10 | 44 | M |
![]() |
RC1 | 39:32.8 | + 05.6 | + 01:06.9 | |
11 | 7 |
![]() |
RC1 | 39:51.3 | + 18.5 | + 01:25.4 | ||
12 | 21 | WRC2 (T/D/C) |
![]() |
RC2 | 40:57.7 | + 01:06.4 | + 02:31.8 | |
13 | 24 | WRC2 (T/DJ/C) |
![]() |
RC2 | 41:02.3 | + 04.6 | + 02:36.4 | |
14 | 20 | WRC2 (D/C) |
![]() |
RC2 | 41:09.5 | + 07.2 | + 02:43.6 | |
15 | 25 | WRC2 (T/D/C) |
![]() |
RC2 | 41:28.2 | + 18.7 | + 03:02.3 |