
Zacięta rywalizacja na szwedzkich odcinkach! – OS2-4 Rajd Szwecji 2023
Ott Tänak i Martin Jarveoja prowadzą po pierwszej pętli Rajdu Szwecji 2023! Estoński załoga M-Sportu co prawda nie wygrała żadnego odcinka specjalnego, ale notowała czasy w czołówce co pozwoliło objąć prowadzenie w klasyfikacji generalnej!
Treść pod reklamą
Drugie miejsce zajmuje Craig Breen w Hyundaiu. Traci on zaledwie 2.1 sekundy do prowadzącego Ott’a Tanaka! Trzecie miejsce należy do Esapekki Lappiego. Fin traci do lidera 4.1 sekundy.
Ott Tänak
Prawdopodobnie powinniśmy być szybsi. Powinno być dużo lepiej, więc zobaczmy co przyniesie druga pętla. W tej chwili nie jest to takie proste.
Czwartą pozycję zajmuje Kalle Rovanpera w Toyocie Yaris Rally1. Fin po czterech odcinkach specjalnych traci tylko 4.7 sekundy. Cała rywalizacja w czołówce jest bardzo zacięta, a różnice są bardzo minimalne.
Craig Breen
Całkiem w porządku. Było bardzo blisko na jednym skrzyżowaniu – musiałem wjechać w zaspę, żeby się zatrzymać! Bez dramatów, staram się tylko poprawiać dohamowanie, gdzie tylko mogę.
Na OS4 o długości ponad 25 kilometrów Takamoto Katsuta, który wygrał ten odcinek specjalny pokonał Kalle Rovanpere zaledwie o 0.3 sekundy, a Ott Tänak stracił tylko 0.5s! Rywalizacja na szwedzkich oesach jest bardzo zacięta!
Takamoto Katsuta
Są bardzo duże prędkość i czuję się komfortowo w samochodzie. Trochę trudno jest utrzymać samochód w linii, ale wszystko ok.
Ewidentnie cieniem samego siebie jest Thierry Neuville który traci po pierwszej pętli 17 sekund do załogi M-Sportu która znajduje się na prowadzeniu.
Elfyn Evans jest najsłabszym zawodnikiem Toyota Gazoo Racing po pierwszej pętli. Walijczyk ewidentnie nie może znaleźć pewności siebie i brakuje mu tempa.
Elfyn Evans
Zmagam się z wieloma obszarami. Zmagam się z pewnością siebie i ogólnie balansem – nie jest łatwo.
Klasyfikacja generalna po OS4 Rajd Szwecji 2023!
Pos. | No. | Elig. | Driver | Class | Pen. | Time | Prev. | 1st |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 8 | M |
![]() |
RC1 | 28:24.5 | |||
2 | 42 | M |
![]() |
RC1 | 28:26.6 | + 02.1 | + 02.1 | |
3 | 4 | M |
![]() |
RC1 | 28:28.6 | + 02.0 | + 04.1 | |
4 | 69 | M |
![]() |
RC1 | 28:29.2 | + 00.6 | + 04.7 | |
5 | 18 | M |
![]() |
RC1 | 28:31.6 | + 02.4 | + 07.1 | |
6 | 33 | M |
![]() |
RC1 | 28:40.0 | + 08.4 | + 15.5 | |
7 | 11 | M |
![]() |
RC1 | 28:41.5 | + 01.5 | + 17.0 | |
8 | 7 | M |
![]() |
RC1 | 29:01.5 | + 20.0 | + 37.0 | |
9 | 20 | WRC2 (D/C) |
![]() |
RC2 | 29:58.0 | + 56.5 | + 01:33.5 | |
10 | 37 |
![]() |
RC1 | 29:59.2 | + 01.2 | + 01:34.7 |