
1 punkt na wagę złota – Zapowiedź GP Wielkiej Brytanii 2018
GP Wielkiej Brytanii 2018 odbędzie się już w najbliższy weekend (06-08 lipca) i zakończy maraton trzech wyścigów rozgrywanych tydzień po tygodniu. Wyścig na torze Silverstone będzie jednocześnie dziesiątą rundą tegorocznych Mistrzostw Świata. Rywalizacja o piąty tytuł mistrzowski między Lewisem Hamiltonem i Sebastianem Vettelem jest niesamowicie zacięta. Kierowca Ferrari ma przewagę jednego punktu nad Brytyjczykiem po katastrofalnym dla Mercedesa Grand Prix Austrii (więcej pisaliśmy tutaj – KLIK!). Czy aktualnie panujący Mistrz będzie w stanie podnieść się na własnej ziemi?
W klasyfikacji konstruktorów również mamy interesującą sytuację. W dotychczasowych 9 rundach każdy z trzech czołowych zespołów wygrał po 3 wyścigi! Oczywiście stajnia spod znaku czerwonego byka zazwyczaj po prostu wykorzystuje błędy rywali, ale Max Verstappen mógł także zdobyć w tym roku więcej punktów, które stracił przez fatalny początek sezonu. Czołówka niesamowicie odskoczyła reszcie stawki. Wystarczy tylko powiedzieć, że Renault ma 62 punkty i jest czwartym zespołem w klasyfikacji, a Red Bull 189. Austriacki zespół zajmuje z tym dorobkiem trzecią lokatę.
Tor Silverstone jest kolejnym miejscem w kalendarzu, gdzie będzie uruchomiona trzecia strefa DRS. Bardzo interesujący jest jednak sposób jej rozmieszczenia, ponieważ zazwyczaj skrzydło można było otworzyć tylko na prostej. Tym razem będzie to możliwe także w zakręcie 1 i 2, jeżeli kierowcy wcześniej nie zaczną hamować. Są to zakręty przejeżdżane teoretycznie na pełnej prędkości, więc może być interesująco.
Tor Silverstone – GP Wielkiej Brytanii 2018
Silverstone jest nazywany domem brytyjskiego motorsportu. Na tym obiekcie rozgrywane jest Grand Prix Formuły 1, Moto GP, wyścig WEC, Rallycrossowe Mistrzostwa Świata i wiele innych imprez rangi światowej. W 1950 roku był to pierwszy wyścig nowo utworzonych Mistrzostw Świata Kierowców. W 2009 tor Donnington Park miał zastąpić Silverstone jako arenę rozgrywania Grand Prix F1, ale problemy finansowe właścicieli Donnington spowodowały przedłużenie umowy na organizację wyścigu z właścicielami Silverstone. Długość toru w aktualnej konfiguracji liczącej 18 zakrętów to 5,9 kilometra. Na przestrzeni lat układ toru bardzo mocno się zmieniał, co można zobaczyć na poniższej grafice. Rekord aktualnego toru należy do Lewisa Hamiltona. Brytyjczyk ustanowił go w tamtym roku, kiedy pokonał jedno okrążenie w czasie 1:30.621.

Harmonogram – GP Wielkiej Brytanii 2018
Piątek (06.07):
- 1 trening – 11:00-12:30
- 2 trening – 15:00-16:30
Sobota (07.07):
- 3 trening – 12:00-13:00
- Kwalifikacje – 15:00
Niedziela (08.07):
- Wyścig – 15:10
Dobór opon – GP Wielkiej Brytanii 2018
Pirelli zdecydowało się dostarczyć nam opony twarde, oznaczone kolorem niebieskim. Jest to pierwsza taka sytuacja w tym roku, kiedy tor jest na tyle wymagający dla ogumienia. Mieszanka „Ice Blue” nie będzie się jednak cieszyć zbyt dużą popularnością, ponieważ najwięcej kompletów biorą ze sobą Bottas, Sirotkin, Hulkenberg i kierowcy Red Bulla. „Najwięcej” to jednak słowo mocno na wyrost, ponieważ wymienieni kierowcy będą mieli do dyspozycji po 2 komplety twardych opon. Najpopularniejsze są Softy oznaczone żółtym kolorem. Czołówka bierze po 8 kompletów (wyjątkiem jest Verstappen), a kierowcy Renault i Toro Rosso aż po 10. Taki wybór mocno redukuje jednak ilość pośredniego ogumienia dla zawodników.

Newsy – GP Wielkiej Brytanii 2018
Najgłośniejszą informacją z okresu między GP Austrii, a GP Wielkiej Brytanii 2018 jest zwolnienie Erica Boullier z McLarena. Zak Brown zapowiada kolejne zmiany w strukturach zespołu, które mają pomóc legendarnej ekipie wrócić na szczyt Formuły 1. Więcej o tym wydarzeniu pisaliśmy tutaj – KLIK!
Dla Polaków ważna jest także sytuacja Roberta Kubicy, który wczoraj brał udział w PR’owym evencie producenta koparek JCB w Polsce. Z ust kierowcy padło sporo interesujących zdań. Na pewno o wiele więcej niż ktokolwiek mógłby się spodziewać po takim wydarzeniu. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj – KLIK!
Podwójna awaria Mercedesa na Red Bull Ringu stwarza problemy dotyczące kar za wymianę podzespołów. Lewis Hamilton miał problem z ciśnieniem paliwa, a Valtteri Bottas z układem hydraulicznym, co uniemożliwiło mu zmianę biegów. Niemiecki zespół liczy na to, że obejdzie się bez wymian skutkujących karami, ale sami nie byli jeszcze w stanie ocenić skali uszkodzeń w swoich jednostkach napędowych.