
Sezon X ligi Project Simracing wkracza w swoją początkową fazę. Już po rajdzie kwalifikacyjnym można było zaobserwować, że układ sił może nieco zmienić się, w stosunku do tego, co obserwowaliśmy w poprzednim sezonie, za sprawą przesiadki do hybrydowych konstrukcji Rally1. Co prawda większość czołówki pozostała na swoim miejcu, natomiast bardziej zaawansowane i łatiwejsze w prowadzeniu samochody zapowiadały zmniejszenie różnic między zawodnikami
Na „pierwszy ogień” kierowcy mieli zmierzyć się z zarówno szybkimi, jak i technicznymi odcinkami Rajdu Skandynawii. Norweskie drogi charakteryzują się dużą ilością band przy trasie, które w zależności od umiejętności, mogły pomóc w pokonywaniu kolejnych kilometrów, jak i spowodować obrót lub dzwon. Miejscami było bardzo szybko, ale i wyboiście, więc uwaga musiała być także na kontrolowaniu tempa.
Mimo, iż Daterix regularnie meldował się na podium w poprzednim sezonie, a jego zespół zdobył drużynowe mistrzostwo, to nie stanął on na najwyższym stopniu podium podczas żadnego z rajdów. Sytuacja zmieniła się jednak po przesiadce do hybryd, bowiem to Daterix sięgnął po indywidualne zwycięstwo w Rajdzie Skandynawii! Do zwycięstwa dołożył także najszybszy przejazd Power Stage, co sumarycznie dało 35-punktową zdobycz.
Zmagania w Rajdzie Skandynawii!
Drugie miejsce przypadło kolejnemu kierowcy zespołu Dwóch i Pół Rajdowca WRT. Tuż za Daterixem na mecie zameldował się Captain Slow. Wszystko rozegrało się na Power Stage, gdzie Captain Slow w skutek uszkodzenia zawieszenia roztrwonił swoją 8-sekundową przewagę i ostatecznie zabrakło mu zaledwie połowy sekundy do zwycięstwa!
Zobacz też: Szeja: W okolicach Sobótki mieliśmy naprawdę dobre tempo
Po gościnnych i niezbyt udanych występach w poprzednim sezonie, do regularnych startów zdecydował się powrócić Crift98. Przesiadka do aut Rally1 zaowocowała bardzo dobrą formą, ponieważ to kierowca nowopowstałego teamu Fastblack uzupełnił podium.
Bardzo dobry debiut w lidze zaliczył Kansik, który do mety przyjechal z zaledwie trzysekundową stratą do podium. Piąta lokata przypadła CAst0rowi, któremu nie zaszkodziła zmiana klasy i prezentuje bardzo podobny wynik do tych, które miał w poprzednim sezonie. „Dopiero” szósty na mecie znalazł się obecny mistrz Project Simracing, dj_sasek. Gdyby nie błąd i duża strata na drugim odcinku specjalnym zapewne walczyłby on o zwycięstwo, co pokazuje wygrany SS3 oraz czasy w ścisłej czołówce na pozostałych oesach. Siódme miejsce przypadło trzeciemiu zawodnikowi rajdu kwalifikacyjnego, a więc rafowi3105. Na ósmym miejscu do mety dojechał Switch. Przygody nie ominęły także kolejnego z czołowych zawodników minionej kampanii, Goiscia185. Ostatecznie zajął on dziewiątą lokatę. Dziesiątkę zamknął ValtteriB.
Warto odnotować, że do TOP10 nie zmieściło się kilku czołowych kierowców poprzedniego sezonu, takich jak Kawulok111, ThePatrickyo czy Wolf24h. W pierwszej rundzie sezonu wystartowało aż 30 kierowców i za sprawą nowych regulacji, metę miał okazję minąć każdy z nich.
Dublet
Jeśli dwóch najlepszych kierowców w rajdzie punktuje dla tego samego zespołu, nietrudno domyślić się, że będą oni w stanie zapewnić sobie drużynowe zwycięstwo. Tak też się stało, bowiem, za sprawą dubletu, pierwsze miejsce należało się zespołowi Dwóch i Pół Rajdowca WRT. Daterix zdobył 35pkt., a Captain Slow 28. Wynik minimalnie „podkręcił” jeszcze Electrician6000V, który za sprawą 20. lokaty do mety przywiózł jedno „oczko”.
Drugie miejsce należało do nowego teamu, Fastblack. Różnica do zwycięzców była jendak spora, bowiem strata wyniosła 26pkt. Na wynik złożyły się punkty: Crifta (25pkt.), Goscia185 (12pkt.), oraz debiutanta, Shieryffa (1pkt. za 25. miejsce).
Drużynowe podium uzupełnił team Redlining Engines. Najwyżej punktował Raf3105 (16pkt.). Wspomniany Kawulok111 poprawił drużynowy wynik o kolejne 10 punktów, a pulę jednym punktem za 26. lokatę uzupełnił debiutant, oolbap1.
Z czteropunktową stratą do podium z Norwegii wyjedzie team Purple Sector. Za piąte miejsce i drugie na Power Stage, 22 punkty zdobył CAst0r. Ostatnim z punktujących był jadący swój pierwszy sezon 24. na mecie Ado2000. Na starcie zabrakło zmagającego się z problemami sprzętowymi Markelaka. Trzymamy kciuki za szybki powrót!
Szóste miejsce to Hybrid Instinct Rally Team. Kierowcy tego zespołu ukończyli rajd relatywnie blisko siebie. 12. Miejsce zajął ThePatrickyo (9pkt.), czternasty był Chad_MC (7pkt.), a szesnasta lokata przypadła Wolfowi24h (5pkt.).
Orange Arrows zdobyło w inauguracji siódmą pozycję. Najlepiej spisał się szósty dj_sasek (18pkt.). Jeden punkt „dorzucił” 21. debiutant, Fozzgen. Tuż za nim, z takim samym dorobkiem na mecie zameldował się MariuszBee.
Przedostatnie miejsce należało do teamu ODCINA. Ósmy Switch przywiózł 14 punktów, a wynik uzupełnili: 18. Ponpon (3pkt.), oraz 23. Xalion (1pkt.).
Ostatnia lokata przypadła zespołowi Green Torino. Dziesiąty ValtteriB wyjechał z 11-punktową zdobyczą. Kraju1997 w debiucie zdobył 4pkt. za 17. miesjce, a wynik uzupełnił 19. na mecie Olex (2pkt.).
Różnice, szczególnie w dole tabeli, są jednak bardzo małe!
Jeśli chesz dołączyć do zabawy, możesz to zrobić już dziś. Wystarczy odwiedzić nasz discord https://discord.gg/uhuMgb9HaK