
Sezon 2024 zespół Eco Plant Sales Rally Team rozpocznie od udziału w 12. Rally Alūksne. Jest to pierwsza runda mistrzostw Łotwy i Estonii. Organizatorzy przygotowali dwa dni rywalizacji. 19 stycznia zostanie przeprowadzony OS ,,Metālu Pasaule” (7.94km) i OS ,,LA Autoserviss” (7.94km). Zmagania ruszą dopiero po zmroku. W sobotę 20 stycznia zawodnicy pokonają OS ,,Mežusili” x2 (9.86km), OS ,,Cewood” x2 (8.06km), OS ,,4Plus 1″ x2 (11.53km), OS ,,APF 2″ x2 (9.09km). Daje to sumę 92 kilometrów sportowych. Tamtejsze trasy charakteryzują się grubą warstwą śniegu po całej szerokości nawierzchni, często występującym lodem oraz wysokimi bandami śnieżnymi. Jest to zimowy rajd z prawdziwego zdarzenia.

Załoga Eco Plant Sales Rally Team wystartuje Fordem Fiestą Rally3. Jest to już drugi taki egzemplarz w zespole. Na początku zostanie podanny testom w zimowych warunkach w Estonii, a następnie przejdzie chrzest bojowy w nowych barwach. Wybór auta klasy Rally3 jest ukierunkowany pewnym bardzo istotnym faktem. W tym roku plany obejmują starty w każdej rundzie mistrzostw Litwy, w których zostanie utworzona klasyfikacja dla właśnie konstrukcji Rally3. Można to ująć ,,markowym pucharem” dla tych fabrycznych aut z napędem 4×4. W międzyczasie zespół pojawi się również na starcie jednej z eliminacji Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, ponieważ założenia dotyczą także debiutu na asfalcie.

Mitsubishi Lancery Evo IX w specyfikacji A-Grupowej i N-Grupowej nie będą się kurzyć w garażu. Utworzona zostanie możliwość wynajmu oraz obsługi serwisowej dla zawodników chcących zasiąść za kierownicą wyżej wymienionych aut, jak również auta Rally3 będą do dyspozycji. Załoga będzie rozwijała się pod kątem sportowym, a dotychczasowe ,,dzieła” dostaną nową szansę i będą cieszyć inne załogi.
Skład Eco Plant Sales Rally Team wygląda następująco: niezmiennie za sterami Paweł Ważny, a za tydzień jego pilotem zostanie Bartosz Dzienis. Na swoim koncie posiada prawie 40 startów na luźnej nawierzchni. Za serwis odpowiedzialny będzie zespół Pro Racing Radka Fortuny, z którym od ponad trzech lat realizują kolejne rajdowe projekty.
Do Estonii i Łotwy wybiorą się z zaprzyjaźnioną załogą. Będą nią Piotr Krotoszyński / Adrian Sadowski. Piotrek to aktualny Wicemistrz Polski klasy 3, a już za kilka dni zadebiutuje nie tylko na nowej dla siebie nawierzchni, ale też w Škodzie Fabii R5. W treningach pomoże mu Krzysztof Bubik, Wicemistrz Polski Open 2WD i Mistrz Litwy LARČ5.