Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
PRASOWERALLYCROSSWORLD RX

Zwycięstwo Loeba, Hansen trzeci – WRX Mettet 2018

Podwójne podium Teamu Peugeot TOTAL

WRX, RUNDA 3. – METTET | 12-13 MAJA 2018 r.

Kierowca Teamu PEUGEOT Total Sébastien Loeb zwyciężył w belgijskiej rundzie Samochodowych Mistrzostw Świata FIA w Rallycrossie. Dziewięciokrotny Rajdowy Mistrz Świata WRC za kierownicą PEUGEOT 208 WRX po raz kolejny potwierdził swój wielki i wszechstronny talent. Po wszystkich etapach kwalifikacji Loeb zajmował czwarte miejsce, później jednak wygrał, kolejno, półfinał i finał, obydwa po bardzo intensywnej walce. Sukces PEUGEOT w Belgii jest tym większy, że trzecie miejsce zajął kolega Loeba z zespołu, Timmy Hansen. Dzięki tym świetnym wynikom Team PEUGEOT Total awansuje na drugie miejsce w klasyfikacji producentów, a Sébastien Loeb plasuje się na drugim miejscu w tabeli kierowców, z niedużą stratą do lidera.

Zwycięstwo Loeba
Peugeot

Sebastien Loeb

Już w pierwszych sobotnich sesjach kwalifikacyjnych Q1 i Q2 Sébastien Loeb zaliczał obiecujące wyniki. W niedzielę rano, gdy padający deszcz wyraźnie utrudnił warunki panujące na torze, Loeb natrafił na spore przeszkody: w sesji Q3 został zablokowany przez wolniejszych od siebie rywali, których nie mógł wyprzedzić. Do ponownego ataku przystąpił w sesji Q4, którą ukończył na drugim miejscu. Łączne wyniki kwalifikacji dawały mu pozycję przez biegami półfinałowym i finałowym.

Presja rywalizacji z trójką wyżej plasowanych konkurentów podziałała motywująco – w półfinale Loeb pojechał fantastycznie, wygrał swój bieg i jednocześnie zapewnił sobie start do finału z pole position. W decydującym wyścigu francuski kierowca ponownie pokazał perfekcyjną jazdę i w niezwykle zaciętej walce o końcowe zwycięstwo doprowadził swojego 600-konnego PEUGEOT 208 WRX do pierwszego triumfu w sezonie 2018. Dzięki wynikom rundy w Mettet Loeb awansuje na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej kierowców.

Timmy Hansen

Także Timmy Hansen od początku rundy w Mettet był bardzo konkurencyjny, stopniowo zaliczając coraz lepsze wyniki. W sesji kwalifikacyjnej Q1 dojechał trzeci; w Q2 drugi. W niedzielę rano w Q3 osiągnął najlepszy czas. W kończącej kwalifikacje Q4 nie powiodło mu się, zajął dopiero 7. miejsce, niemniej łączne wyniki tej fazy zawodów zapewniły mu drugą pozycję w tabeli przed półfinałem i finałem. Do swojego biegu półfinałowego Szwed startował z pole position, ale już na pierwszych metrach, mocno popchnięty przez samochód Andreasa Bakkeruda, obrócił się i spadł na ostatnie miejsce. W tej krytycznej sytuacji Hansen nie poddał się, ruszył w pościg i aż do mety wykorzystywał wszystkie okazje do wyprzedzania rywali.

Trzecie miejsce zajęte w tym biegu oznaczało, że Hansen awansował do finału. Daleka pozycja startowa, oznaczała jednak, że czekało go trudne zadanie. Tak jak jego zespołowy kolega, szwedzki zawodnik pokzał imponującą determinację: wystartował z szóstego miejsca, wyprzedził na trasie kilku konkurentów i do mety dojechał na trzecim miejscu. To pierwszy w tym sezonie wynik Timmy’ego Hansena na podium.

Kevin Hansen

Kevin Hansen w ten weekend ponownie pokazał swoje możliwości. Młodszy z braci Hansenów utrzymywał dobre tempo i zaliczał obiecujące czasy w biegach kwalifikacyjnych Q1 (pozycja piąta) i Q2 (szósta). W Q3 młody zawodnik Team PEUGEOT Total popisał się znakomitym startem, wyszedł swoim żółtym PEUGEOT na prowadzenie i przez prawie całą trasę utrzymywał pozycję lidera. Na ostatnim okrążeniu popełnił brzemienny w skutkach błąd, wjeżdżając na odcinek dżokerowy. W sytuacji panującej w tym momencie na torze decyzja ta spowodowała spadek na 15 miejsce. Nie udała się także próba rewanżu szwedzkiego kierowcy w biegu Q4 – Kevin Hansen zajął w nim 10. miejsce.

Ponieważ łącznie po klasyfikacjach był dziewiąty, po raz pierwszy w bieżącym sezonie zapewnił sobie awans do biegu półfinałowego. Po starcie z ostatniej linii Hansen nie zdołał zająć miejsca kwalifikującego do finału, ale swoją postawą w całych zawodach potwierdził, że osiągnął już poziom pozwalający mu rywalizować z zawodnikami z rallycrossowej czołówki.

Wynik zespołu

Dwa miejsca na podium, zajęte w Barcelonie i w Montalegre oraz podwójne podium i wygrana Sébastiena Loeba w Mettet w ostatnią niedzielę stanowią w pełni zasłużoną nagrodę dla całego zespołu Team PEUGEOT Total. Niewidoczni na co dzień inżynierowie i mechanicy zespołu wykonali ogromną pracę, by tuż po powrocie z Dakaru w roli zwycięzców ekspresowo przestawić się na nową dyscyplinę sportu samochodowego i przystąpić do realizacji nowego oficjalnego programu – udziału marki PEUGEOT w Samochodowych Mistrzostwach Świata FIA w Rallycrossie.

Zwycięstwo Loeba
Peugeot
Bruno FAMIN, Dyrektor Peugeot Sport:

„Nasze podwójne podium w trzeciej rundzie nowego sezonu to doskonały wynik! Za nami weekend pełen intensywnej rywalizacji, w której nasi kierowcy prezentowali wielką ambicję i skuteczność. Pomiędzy zawodnikami z czołówki toczyła się zacięta walka, co w każdym z kolejnych biegów przekładało się na emocjonujące widowisko. Do tego dodać jeszcze należy utrudnienia pogodowe, z którymi zawodnicy musieli radzić sobie w niedzielę. Udało nam się dobrze trafić z ustawieniami naszych PEUGEOT 208 WRX, dzięki czemu kierowcy zaliczali świetne czasy, szczególnie w półfinale i w finale. W biegach tych nie brakowało kolizji na pierwszych metrach po starcie. Jestem bardzo zadowolony z wyników, które pokazują poziom konkurencyjności naszych samochodów i dowodzą właściwego kierunku prac, jakie nasz zespół prowadzi od początku sezonu. Sukces w trzeciej rundzie sezonu sprawia, że osiągamy, a nawet w obecnej chwili przekraczamy cele, jakie wyznaczyliśmy sobie na kolejne fazy bieżącego sezonu. Ponadto, jest to doskonałe źródło motywacji dla całego zespołu”.

Sébastien LOEB, kierowca PEUGEOT 208 WRX z numerem startowym 9

„Już od dawna nie czułem smaku wygranej w rallycrossie. Poprzednie zwycięstwo odniosłem półtora roku temu, jeszcze w sezonie 2016, w Rydze. Coś, to nie zdarza się często, ceni się tym bardziej. Zwłaszcza, że wygrać dzisiaj było niezwykle trudno! Pierwszego dnia ścigaliśmy się na suchym torze, ale w niedzielę rano intensywnie padało i warunki na torze zrobiły się naprawdę podstępne. Musieliśmy szybko przestawić się na tę nową sytuację. Walka była przez cały bardzo wyrównana, bo prawie wszystkie samochody w stawce prezentują obecnie zbliżony poziom osiągów; zbliżone są także możliwości kierowców z czołówki. Powoduje to, że w każdej rundzie o końcowe zwycięstwo rywalizuje sześciu lub nawet siedmiu zawodników, a ostateczny wynik do samej mety pozostaje nierozstrzygnięty. Kiedy jednak kończy się taki weekend jak ten z pierwszym miejscem w półfinale i w finale, radość i satysfakcja z sukcesu wynagradza starania całego zespołu. Team PEUGEOT Total włożył w swój udział w rallycrossowym cyklu mistrzowskim w tym sezonie wielki wysiłek i dokonał poważnych inwestycji. Wygrana już w trzeciej rundzie to piękny wynik, a mnie osobiście wyścigi w Mettet sprawiły ogromną przyjemność”.

Timmy HANSEN, kierowca PEUGEOT 208 WRX z numerem startowym 21

„Kierowca, który startuje do biegu z pole position, nie spodziewa się raczej, że chwilę później spadnie na ostatnie miejsce w stawce. Ja właśnie taką sytuację przeżyłem w niedzielnym półfinale. Gdy obróciłem się na pierwszym zakręcie, powiedziałem sobie: „to nawet lepiej, że zdarzyło się to w tak wczesnej fazie – jest jeszcze czas, by nadrobić stratę”. Mogłem ścigać rywali, bo jeszcze żaden z nich nie zdążył wykorzystać odcinka dżokerowego, a ja czułem, że mam bardzo szybki samochód. Kiedy sam przejechałem przez joker lap, znalazłem się na szóstym miejscu, mając przed sobą wyłącznie zawodników, którzy też już zdążyli wykorzystać dżokera. Wtedy przez chwilę myślałem, że moja pogoń na tym się skończy i nie zyskam już więcej ani jednego miejsca. Szybko okazało się, że znajduję okazje do wyprzedzania – i to jedną po drugiej. Gdy tylko otwierała się choćby najmniejsza luka, od razu atakowałem. Awans do finału wywalczony w tak trudnych okolicznościach sprawił mi wielką radość, Wystartowałem do niego z szóstej pozycji. Już po pierwszym zakręcie byłem drugi, bezpośrednio za Sébastienem, którego ścigałem przez cały finał. Dżokera przejechaliśmy jednocześnie, ale w chwili powrotu na główną trasę pomiędzy nas wjechał Petter Solberg. Jestem dumny ze swojego trzeciego miejsca; cieszę się, że osiągnąłem ten wynik dla zespołu, który zasłużył swą ciężką pracą na to zwycięstwo i podwójne podium. Skuteczność wykonanej przez nas pracy robi szczególne wrażenie, jeśli pamięta się, że jest to zespół nowy, który dopiero ostatnio zadebiutował w rallycrossie”.

Zwycięstwo Loeba
Peugeot
Kevin HANSEN, kierowca PEUGEOT 208 WRX z numerem startowym 71

„Z punktu widzenia zespołu jako całości, runda w Mettet przebiegła dla nas bardzo pomyślnie. Ja w ubiegłym roku miałem na tym torze wypadek, dlatego potrzebowałem trochę czasu, zanim poczułem się tu naprawdę pewnie. Wraz z każdym kolejnym biegiem wzrastało moje zaufanie do siebie i wyczucie samochodu – stopniowo wchodziłem w coraz lepszy rytm. Bardzo cieszę się z awansu do półfinału. Teraz, gdy trzy pierwsze rundy sezonu mamy za sobą, ciekaw jestem, jak będziemy plasowali się na jego półmetku. Chcę robić dalsze postępy i walczyć w kolejnych wyścigach o coraz lepsze wyniki. Czekam na kolejne starcie w Anglii, na torze Silverstone. Ten obiekt będzie nowy dla wszystkich; wydaje mi się, że powinien on doskonale pasować do charakteru PEUGEOT 208 WRX”.

Zwycięstwo Loeba
Peugeot
KLASYFIKACJA KIEROWCÓW PO RUNDZIE 3./12.:
  1. Johan KRISTOFFERSSON, Volkswagen Polo R – 75 pkt
  2. Sébastien LOEB, PEUGEOT 208 WRX – 66 pkt
  3. Petter SOLBERG, Volkswagen Polo R – 65 pkt
  4. Andreas BAKKERUD, Audi S1 – 61 pkt
  5. Timmy HANSEN, PEUGEOT 208 WRX – 59 pkt
  6. Mattias EKSTRÖM, Audi S1 – 59 pkt
  7. Niclas GRÖNHOLM, Hyundai i20 – 37 pkt
  8. Janis BAUMANIS, Ford Fiesta – 32 pkt
  9. Guerlain CHICHERIT, Renault Mégane RS – 27 pkt
  10. Timur TIMERZYANOV, Hyundai i20 – 27 pkt
  11. Robin LARSSON, Ford Fiesta – 26 pkt
  12. Kevin HANSEN, PEUGEOT 208 WRX – 26 pkt
  13. Kevin ERIKSSON, Ford Fiesta – 15 pkt
  14. Jérome GROSSET-JANIN, Renault Mégane RS – 15 pkt
  15. Grégoire DEMOUSTIER, Peugeot 208 – 5 pkt
KLASYFIKACJA PRODUCENTÓW PO RUNDZIE 3./12.:
  1. PSRX Volkswagen Sweden – 140 pkt
  2. Team PEUGEOT Total – 125 pkt
  3. EKS Audi Sport – 120 pkt
  4. GRX Taneco – 64 pkt
  5. GC Kompetition – 42 pkt
  6. Olsbergs MSE – 41 pkt
Zwycięstwo Loeba
Peugeot

NAJBLIŻSZA RUNDA – Silverstone, WIELKA BRYTANIA

Czwarta runda w bieżącym sezonie Samochodowych Mistrzostw Świata FIA w Rallycrossie odbędzie się w Anglii, w Silverstone, na terenie słynnego toru, goszczącego wyścigi Formuły 1 o Grand Prix Wielkiej Brytanii. Po rundzie w Barcelonie, która zainaugurowała rallycrossowy sezon 2018, będą to drugie w tym roku zawody odbywające się na terenie wspólnym z torem Formuły 1. Trasa wytyczona na potrzeby rallycrossu jest oczywiście zupełnie inna, zbudowana od nowa i nieznana dla większości zawodników, dlatego eksperci spodziewają się na niej bardzo wyrównanej walki. Tor ma 0,972 km długości i dzieli się na fragmenty szutrowy i asfaltowy w proporcjach 60 proc., 40 proc. Do tej pory na nowym obiekcie odbyły tylko przedsezonowe testy IMG (w marcu ubiegłego roku) oraz 1. rundę Samochodowych Mistrzostw Wielkiej Brytanii w Rallycrossie, w której zwyciężył Sébastien Loeb.

Wybrane dla Ciebie

Zobacz także
Close